Gå til innhold

Sniktitt: Race Driver: Grid (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sniktitt: Race Driver: Grid (PC/X360)
Er det hvilke platformer dere har testet spillet på?

Ja, det stemmer.

 

Bare fordi jeg er slapp og ikke har tid til å undersøke;

 

når kommer spillet ut?

Se produktinfo til høyre for artikkelteksten.

Lenke til kommentar

nettopp innstallert demoen og er infoen som står der:

 

System Requirements

Recommended Specifications

 

Windows XP/Vista. (If running Windows Vista, SP1 is recommended)

DirectX 9.0c

Intel Core 2 Duo @ 2.66Ghz or Athlon X2 3800+

2GB RAM.

Graphics Card: GeForce 8800 or Radeon X1950

Sound Card: Creative Sound Blaster X-Fi Sound Card.

Dual Layer Compatible DVD-ROM Drive

2.5 GB Hard Drive Space

Performance on less powerful systems will vary. The minimum system specifications will change before final release.

 

Supported Graphics Cards

 

ATI Radeon X1300, X1600, X1800, X1900, X1950, HD2600, HD2900, HD3870

NVIDIA Geforce 6800, 7100, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950, 8600, 8800, 9800

 

Not compatible with all integrated sound/graphics solutions (inc.Laptops)

 

TCP/IP mode (2-12 players) Requirements:

 

Broadband internet connection required - 512kbps + Recommended

TCP/IP Network

Supported Controllers

GRID™ can be configured to use almost any PC controller, however we recommend the following controllers for the best game play experience:

 

Microsoft X360 controller

Logitech G25

Logitech MOMO

Logitech Driving Force Pro

GRID™ provides default configurations for all of the above, meaning that you should be able to plug-and-play, with no tweaking required.

 

If you are setting up a wheel manually it is recommended that the pedals are on separate, rather than combined axis.

Lenke til kommentar

Testet demoen til pc og virker ganske lovende, reagerte litt på kontrollen over bilene. Virker som om det ligger rullebrett under bilen så fort man kommer inn i svingen så tar det litt tid før bakdekkene drar deg igjennom. Men ytelse og grafikk er ikke noe og klage på, man føler ikke dette rullebrettet når man kjører drifting kun på track løp.

 

Når det kommer til grafikk så ble jeg veldig overasket, smoken til dekkene og hylingen når man kaster seg inn i sving er så og si som og realistic. Bilene som man kjører mot spinner el krasjer ut av banen, ved spedometeret har man oversikt over hva som blir herpa på bilen når man kommer litt fort inn i en sving og smadrer inn i en annen bil. Det er mange detaljer i spillet som tar litt ytelse men har man en kraftig pc er det ikke noe prob.

 

Spillet er en god racing simulator vil tro at Need 4 Speed Pro Street har litt og slite med når Codemasters slipper ut GRID.

Oppsumering

 

+ God grafikk

+ Gode kjøreegenskaper

+ Meget realistic

 

- Kjenner litt av rullebrett følsen under bilen

Lenke til kommentar

Testet nettopp Ps3-demoen. Kjørefølelsen er omtrent som NFS: Pro Street (med andre ord rimelig langt unna noe som har med realisme å gjøre), og jeg er egentlig ganske skuffet. Det føles ikke som om dekkene faktisk har kontakt med veien. Spesielt driftingen var ELENDIG, og jeg ble opgitt når det stod "Pull the handbrake to initate a drift" på skjermen før jeg startet. :p

 

Liker du arkadespill er det sikkert greit, men jeg foretrekker GT5: Prologue og LFS så lenge, takk. :p

Lenke til kommentar
360: Ser pent ut kjører smooth

PS3: Ser også pent ut men hakker litt

 

Er enig med deg mala om hakkinga, så hvis det blir innkjøp så blir det 360 versjonen på meg selv om det fortsatt er litt igjen til release.

 

 

Dette er jo vel og merke bare demoen, det er ingenting som tilsier at det kommer til å hakke på den fulle PS3 versjonen. Dette er garantert bare render bugs i demoen. Et bilspill skal ikke gå hakkete på noen konsoller, da kan det jo umulig bli sluppet ut. Hele feelingen bak et rent bilspill er avhengig en perfekt framerate. Sier seg egentlig selv at spill som f.eks Gran Turismo eller Ridge Racer aldri ville ha blitt sluppet på PS3 dersom det hadde hatt laber framerate, da ville utgiveren slitt stort dersom ikke en patch hadde kommet iløpet av veldig kort tid.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte Demo'en med glans uten hakking! (se signatur for specs)

 

Grafikken er helt fantastisk!

 

Men, som andre har sakt så er ikke realismen helt der som i f.eks Live for Speed og Gran Turismo serien. Du "flyter" litt for mye på veien. Dette problemet hadde Codemasters også på DiRT.

 

Jeg liker begge spillene pga grafikk og at det er morro å spille. Selv om simulator følelsen forsvinner litt så betyr det vel ikke at man ikke kan ha det morro? Det at AI-bilene krasjer sammen og lager sitt kaos er med på å skape en veldig gøyal og varierende gameplay!

 

Jeg gir Demo'en 4.5/6 :p

Lenke til kommentar
Men, som andre har sakt så er ikke realismen helt der som i f.eks Live for Speed og Gran Turismo serien.

 

need for speed har aldri vært realistisk og gt serien har manglet det lille ekstra for å være realistisk så hvis du sammenligner med disse blir det helt feil.

 

Som nevnt i artikkel så bruker de samme grafikkmotor som på colin mcrae:dirt og da vet jo alle at dette spillet kommer til å bomme litt når det gjelder kjøreopplevelse.

 

Så konklusjon er at dette blir nok en arkade racer :(

 

men nå har codemasters fått lisens på formula 1 spill, så da må de vel lage en ekte simulator og dermed fornye "kjøremotoren". :)

Lenke til kommentar
Men, som andre har sakt så er ikke realismen helt der som i f.eks Live for Speed og Gran Turismo serien.

 

need for speed har aldri vært realistisk og gt serien har manglet det lille ekstra for å være realistisk så hvis du sammenligner med disse blir det helt feil.

 

Som nevnt i artikkel så bruker de samme grafikkmotor som på colin mcrae:dirt og da vet jo alle at dette spillet kommer til å bomme litt når det gjelder kjøreopplevelse.

 

Så konklusjon er at dette blir nok en arkade racer :(

 

men nå har codemasters fått lisens på formula 1 spill, så da må de vel lage en ekte simulator og dermed fornye "kjøremotoren". :)

Det kan godt hende at GT serien manglet litt den også, men jeg sa Live for Speed og ikke Need for Speed :!: Need for Speed serien er jo helt fåkka når det gjelder simulering, men Live for Speed derimot. Hvis du ikke har prøvd det så syns jeg du burde gå inn på Liveforspeed.net og laste ned demo :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...