Gå til innhold

Program til å streame DivX/Xvid mens filmen lastes ned


Anbefalte innlegg

Finnes det noen avspillere som kan spille av filmer i det de lastes ned?

 

Eksempelvis: Jeg laster ned en film i DivX format i 250kB/s, dette tilsvarer da langt mer i bitrate enn hva filmen spilles av i, og dermed kan jeg i teorien starte å se filmen selv om jeg ikke har lastet ned mer enn en MB eller to og kunne se hele filmen frem til den slutter om jeg ikke spoler.

 

Problemet er da at index filen i .AVI filene befinner seg i slutten av filen, og derfor lurer jeg på om noen vet om en avspiller som har mulighet til å streame filmen i det den lastes ned?

 

Har søkt endel på google men finner ikke noe relevant. Fant bare noe som heter AVIpreview, men dette hadde kun mulighet til å spille frem til det punktet der filmen var lastet til når programmet startet.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DivX og Xvid kan ikke streames! De støtter ikke den funksjonen!

 

-Chief- :woot:

 

Problemet ligger nok heller i at det ikke finnes allmenkjente programmer som har mulighet til å spille av uten index filen da indexen er i slutten, og dermed lastes ned sist.

 

DivX/Xvid BØR kunne "streames" fra harddisk mens de lastes ned da index filen bare brukes til spoling(keyframes) og å angi hvor lenge fimen varer, dimmensjoner osv. Men det som man ser på vil ikke kunne spoles da.

 

Du kan kopiere fila og bruke Divfix på kopien.

 

Denne er jeg fullt klar over, men takk alikevell. Dette er en utrolig bakvendt måte å se en film på om man har lite tolmodighet :)

 

Jeg ønsker en løsning der jeg kan starte nedlastingen og så gå å hente noe knask til filmen og så sette meg ned å se denne når jeg kommer tilbake. Dette vil da ikke fungere på internett med lav båndbredde, men bør la seg gjøre ellers.

Lenke til kommentar

Kan se delvis nedlastede filmer med avipreview.

Blandt annent avi og divx..

 

Fungerer desverre ikke slik at avi filmene streames..

men kjekt for å se kvaliteten på filmen. Men programmet

er ikke perfekt, bare alfa-version enda.

 

www.avipreview.com

Lenke til kommentar
Kan se delvis nedlastede filmer med avipreview.

Blandt annent avi og divx..

 

Fungerer desverre ikke slik at avi filmene streames..

men kjekt for å se kvaliteten på filmen. Men programmet

er ikke perfekt, bare alfa-version enda.

 

www.avipreview.com

Jeg bruker DivX Player 2.0 Alpha til å vise uferdige filmer, funker "nesten" på alle filmer :yes:

Lenke til kommentar
Nå er det ikke en måte å se en uferdig film jeg er på jakt etter, men å se en film direkte mens den lastes ned. Ala slik man gjør med en MP3, disse kan man høre på mens de lastes ned. Men takk for bidrag!

Det er det jeg gjør med DivX Player 2.0 Alpha, ser på filmen mens jeg laster ned...men jeg har ikke så fet linje at jeg kan se hele filmen mens jeg laster ned. Så jeg pleier å se de første minuttene for å se på kvaliteten :)

Lenke til kommentar

Supert! Det ser faktiskt ut til å virke også :)

 

Har alltid erget meg over å sitte opp til en time før jeg kan starte å se filmen, men nå kan jeg altså starte å se filmen umiddelbart etter jeg starter nedlastingen om jeg laster ned i god nok hastighet (Nedlastingstiden på filmen må være mindre en spilletiden)

 

Nå ser jeg changing lanes direkte da jeg laster denne i 180kB/s.

 

Takker og bukker Strongbad! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...