Gå til innhold

Hvor ofte bør man bytte klær?


Anbefalte innlegg

Som en liten parallell til Hvor ofte skal man dusje-tråden og Hvor ofte bør man vaske dongribuksa?-tråden, har jeg noen spørsmål:

 

Hvor ofte kan man gå med et vanlig fritidsantrekk?

Altså, hvor ofte bytter dere vært enkelt plagg? Og når dere bytter, går plagget til vask da?

 

På min jobb har vi ganske "stillesittende" jobbing. Og jeg overhørte en samtale for en stund tilbake hvor de ville ha jobb t-skjorter. Hun ene brukte en og samme t-skjorte fast på jobben hele uken, mens de andre byttet hver dag. Så om man sitter på et kontor, svetter generelt lite, bør man skifte t-skjorte hver dag da?

 

Personlig så skifter jeg boxer og sokker hver dag, t-skjorte bortimot hver dag, bukse å genser bruker jeg 4-5 dager før de går til vask, men går sjelden med samme bukse å genser så mange dager i strekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør mannen ingenting annet enn å sitte på kontoret? Beveger han seg ikke en cm i andre sammenhenger resten av dagen?

 

T-skjorter kategoriserer jeg sånn halvveis som undertøy, siden det er nærmest kroppen, personlig ser jeg ingen grunn til å ikke bytte t-skjorte daglig, og i hvert fall ikke til å gå med én og samme t-skjorte i fem dager på rad.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Jobber som mekaniker, bytter T skjorte hver dag, genser hver 2 dag og bukse ca hver 3-4.

 

Hjemme bytter jeg t skjorte hver dag, genser går 2-3 dager men som regel ikke sammenhengende, bukse 4-5 dager.

 

Sokker og boxer er jo en selvfølge og bytte hver dag syns jeg. Håper egentlig alle gjør det.

Lenke til kommentar

Bytter alle klesplagg hver dag.

F. eks. gensere går til vask etter jeg har brukt dem 2-3 ganger.

Selv er jeg skoleelev, og dette medfører selvfølgelig at jeg sitter mye i ro. Men jeg føler egentlig ikke at det er en unnskyldning for å ikke skifte for eksempel t-skjorter. Du svetter hver dag. Du svetter nå, enten du liker det eller ikke.

 

For å si det rett ut, om du skal dusje for deretter å ta på deg samme, relativt svette klær, ser jeg nesten ikke noe poeng i å dusje i det hele tatt.

 

Stay clean.

Lenke til kommentar

T-skjorte burde du bytte hver dag.

Sokker og undertøy skal du bytte hver dag.

 

Om du har brukt en t-skjorte en dag og tar den på dagen etter så vil du svette i løpet av få timer mye mer enn om du tok på deg en ny.Selvfølgelig er det noen som svetter mer enn andre, men vi burde tenke på våre kolleger også. Jeg ønsker ikke å lukte deres svette like mye som de ønsker å lukte min :)

 

Bytt hver dag.

Genser bytter jeg hver 2-3 dag (men har de ikke på sammenhengene dager).

 

Bukse kan jeg ha på meg i 5 dager sammenhengene så lenge jeg ikke har sølt på dem, vært på fest med dem (så de lykter røyk osv..)

Lenke til kommentar

Fint at du bruker denne tråden til det da.

 

Undertøy, t-skjorter og sokker skal vaskes hver dag, men bukser kan gjerne ligge uvasket i et par måneder. Gensere bør taes en gang i uka hvis man bruker de, men har du brukt den en halv dag forrige uke vil jeg nok tenke meg om to ganger før jeg vasker den (såfremt den ikke har noen flekker).

Lenke til kommentar
Wow. Jeg har 2 gensere jeg. Tenkte ikke over at han kunne ha så mange gensere. Jeg har også bare to jeans.

 

Klarer du å holde deg hygenisk da?

 

 

EDIT, OT:

Her er min liste.

 

Boxer: Hver eneste dag, etter morgendusjen som sier velkommen til dagen.

Sokker: Samme som med boxere, hver dag etter dusj. Eller flere ganger om dagen om jeg har svettet mye på føttene.

T-Skjorte: Etter lukt, maks 2-3 dager.

Genser: 2-4 dager.

Bukse: 2-4 dager.

Pique: 2 dager.

Shorts: 3 dager max.

Skjorte (brukes under V-gensere): Etter lukt.

Jakke-Genser: 2-4 dager.

Jakke: Etter skitt.

Skibukse: Etter skitt.

Belte: Vaskes ikke, av lær.

Sko: Vaskes ikke, luftes eller nye kjøpes.

Endret av asbjohor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...