Gå til innhold

Hvordan oppgradere best mulig?


Anbefalte innlegg

Nei jeg vet ikke helt om det er vits men jeg tenkte og kjøpe mer ram. Siden man bør nesten ha mer en 256 ddr. Så twnkte at jeg skulle slå til på PSdata sitt tilbud på 256 nye. Kommer dette til å få pcen til å bli en del bedre? Eller er det bare meningsløst.

Jaja jeg vet at entil hardisk hadde vært flott. Men det kommer når det kommer. Ikke skriv ja kjøp intel eller noe lignende hadde ikke tenkt og kjøpe ny prosessor eller noe lignende. Men ram? Hva syntes dere burde jeg slå til?

 

PCen under:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil neppe merke noen forskjell fra 512 Mb og 768 Mb ram. Windows trenger ikke den ekstra mengden minne, faktisk er 512 Mb minne overkill i de fleste systemer. Men samtidig er 256 Mb litt for lite, så du kan jo velge selv..

 

Hastigheten på minnet kan du lese av på selve brikken du har fra før. Står det PC2100 på den kan du kjøpe brikken jeg linket til, står det PC2700 på den må kjøpe denne brikken til 10 kr mer.

Lenke til kommentar

vet liksom ikke helt jeg. Hva kommer man til å merke da?

Da tenker jeg på forskjellen mellem da 256 ddr + 256 ddr og de 256 ddr og 512 sdram?

 

Hva bruker egentlig maskinen ram'en til? :lol: Booting osv.. Hvor lang tid det tar og create games i cs er det vel ha oppe progs og hva annet?

Lenke til kommentar

På kviteringen står det 2100pc men skal sjekke nu.. *tar av døren og titter inn* Huff må jeg ta ut ram'en for å sjekke? Huff..... Ser og putter på døren igjen. Nei men jeg på kviteringen stod det 2100pc tror jeg. Se i den andre topicen. Men hva er forskjellen hvis du blander disse to? Ikke noe blir ødelagt eller noe lignende? Hva skjer?

Lenke til kommentar
Du vil neppe merke noen forskjell fra 512 Mb og 768 Mb ram. Windows trenger ikke den ekstra mengden minne, faktisk er 512 Mb minne overkill i de fleste systemer. Men samtidig er 256 Mb litt for lite, så du kan jo velge selv..

 

Hastigheten på minnet kan du lese av på selve brikken du har fra før. Står det PC2100 på den kan du kjøpe brikken jeg linket til, står det PC2700 på den må kjøpe denne brikken til 10 kr mer.

 

Selv bruker jeg fint oppi 500mb ram ved å spille de nyeste spillene...kommer fort opp i 600 - 700mb ram også...jeg mener at jeg har på grensa med ram...tenk bare når doom3 kommer og jeg skal begynne å spille det?? Seff skal jeg jo få meg et bedre skjermkort da...det spillet bør du ha 512 med ram...derfor er det veldig greit å ha litt ekstra i pc'en...

Lenke til kommentar

fordi ramen er forskjellig? Hva skal jeg gjøre? Ta zalman vifta og alt bare for å sjekke ram brikken? Eller skal jeg satse på at de har gjort det riktig på kviteringa? Jeg kjøpte noname ram det står på den fortsatt eller? Er det INGEN enklere måt og finne dette ut? DE skriver vel ikke feil på kviteringen vel.

Lenke til kommentar
fordi ramen er forskjellig? Hva skal jeg gjøre? Ta zalman vifta og alt bare for å sjekke ram brikken? Eller skal jeg satse på at de har gjort det riktig på kviteringa? Jeg kjøpte noname ram det står på den fortsatt eller? Er det INGEN enklere måt og finne dette ut? DE skriver vel ikke feil på kviteringen vel.

Du kan jo satse på at det er PC2100 du har. Hvis du kjøpte pcen før sommeren kan det jo være riktig, selv om hovedkortet ditt støtter PC2700.

Lenke til kommentar

ja jeg kjøpte før sommer ferien og lanet noe i sommer ferien. Så da satser jeg vel på at det er 2100pc og ikke 2700pc.

Kviteringen er vel også riktig siden jeg kjøpte dette over netter osv.. PSdata burde ikke gjøre den feilen i allfall. At de sender ut feil ram til folk. :lol: Og da burde kviteringen være riktig.

Men hva kommer jeg til å merke først med mer ram?

Lenke til kommentar

Hva mener du raskere pc. Led'ene på kabinnetet fungerer ikke.Så jeg ser ikke at pcen jobber. Dere svarer jo ikke på den posten :( . Man tar ikke akuratt og setter i en ny prosessor hvordan kan den bli raskere da?

At den booter raskere? Det er kun det? Hva med spill osv? Hva er det man merker med det?

Lenke til kommentar
Hva mener du raskere pc. Led'ene på kabinnetet fungerer ikke.Så jeg ser ikke at pcen jobber. Dere svarer jo ikke på den posten :( .  Man tar ikke akuratt og setter i en ny prosessor hvordan kan den bli raskere da?

At den booter raskere? Det er kun det? Hva med spill osv? Hva er det man merker med det?

hehe. Dersom du har lite minne vil windows måtte lagre noe av minnet på harddisken din istedet. Siden harddisken er sinnsykt mye tregere enn ram-brikker vil pcen jobbe raskere med mer minne. Du vil merke at det går raskere å skifte mellom forskjellige programmer og det går også raskere å starte dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...