wingardium Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 (endret) Hei sann, har spilt en god del strategi og de jeg spiller begynner jeg å bli litt lei av. Derfor er jeg på utkikk etter et nytt strategi spill som jeg kan kaste bort flere timer på. :!: Har spilt mange forskjellige, som C&C og Total War serien. Det begynner å bli litt smått (ikke Total War da), så vil prøve noe som er litt større, som Age of Empires, Empire Earth eller noe i den duren. Altså med en god del der man bygger mange bygninger, samler ressurser osv, for så deretter knuse/ydmyke fienden med en stor hær. Alle forslag tas imot! Saond Endret 6. mai 2008 av Saond
Timeo Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Hvis du prøver civilization4 med begge expansions skal jeg love deg du har nok å gjøre fremover, skummelt avhengighetsdannende hvis du først blir bitt av basillen.
wingardium Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Skrevet 6. mai 2008 (endret) Har spilt Civilization 4 allerede, og det var ganske bra. Er dessverre sånn at jeg greide ikke å fortsette så lenge, i og med at man ikke fører hæren i kamp selv. Takk for svaret likevel Endret 6. mai 2008 av Saond
ShampooMacTavish Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Hadde tenkt å nevne Civilization 4 sjøl, men Bellicus kom meg i forkjøpet! Hmmm... tja... Kampen om Midgard svarer til det du spør etter. Du bygger hus, passer på økonomien, styrer hærer selv... Et ganske bra strategispill, mener nå jeg. Ellers så har vi spill som Rome: Total War og Medieval spillene.
ekwathne Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Age of Empires 2 med Conquerors Expanison er tidenes strategispill. Anbefales på det sterkeste.
hvorre Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Du kunne jo prøvd Company of Heroes Men det handler jo egentlig ikke så mye om å samle ressurser, men mer om å først forsvare og så angripe Men det er jo blitt kalt "tidenes strategispill" Du får i allefall teste det om ikke annet
vikingkylling Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Likte ikke Kampen om Midgard 1, men det andre har definitivt sine sider. Ellers kan jeg anbefale: * Universe At War - Undervurdert RTS * Dawn Of War - Av mange regnet som det beste RTSet siden StarCraft, og det sier jo litt. * Galactiv Civilization 2 - Som CivIV, men i rommet. * Sins Of A Solar Empire - Som GalCiv2, men alt foregår i sanntid og du kan styre romskipene sine selv som i en RTS. * Rise Of Nations - Ikke prøvd det selv, men "alle" sier det er meget bra. * Rise Of Nations: Rise Of Legends - tungvindt navn, men ganske bra spill. Har ingenting med Rise Of Nations å gjøre direkte, men er en slags spin-off. * Heroes of Might & Magic - Spaser rundt på et kart, samle en hær og deng løs på andre hærer i en eget kampmodus. * StarCraft - går ut ifra at du har spilt dette i månedsvis som vi andre, men det er verdt å ta en titt igjen likevel nå da StarCraft II kommer. * ParaWorld - undervurdert RTS. Kort sagt har du mennesker og dinosaurer på begge sider.
wingardium Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Skrevet 6. mai 2008 Takk for alle forslagene! En stor del av de som er nevnt har jeg spilt, men det var et par nye titler jeg ikke har prøvd ennå. Blir nok å sjekke og laste ned demoer nå ja
ShampooMacTavish Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Likte faktisk Kampen om Midgard to bedre enn enern... den var også bedre enn expansion-packen (som forresten har verdens lengse spillnavn: "The Lord of the Rings: The Batlle for Middle-Earth II: The Rise of the Witch King" ). Kampen om Midgard II er et godt spill, men det finnes definnitivt bedre der ute. Mange av dem er allerede nevnt.
Olenoe Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Rart att ingen har nevnt Supreme Commander! Mitt personlig yndlings RTS!
Killswitch Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Ikke glem world in conflict nå! Supert RTS, med norske soldater (som snakker norsk tilogmed) blandt de mange nasjonaliteter du får styre. Er dog ingen ressurssamling der.
vikingkylling Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 World In Conflict dreier seg kun om kamp og har ingenting med ressurser å gjøre. Men bortsett fra det er det et utrolig bra spill. Når det gjelder SupCom likte jeg det først siden det er så store hærer på så store kart, men det ble for upersonlig for meg etter en stund. Hva så om et fly ble skutt ned? Jeg har jo tre hundre andre pluss noen hundre båter og tankser.
Laughing Madcap Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Company of Heroes, det beste jeg har prøvd siden jeg var en liten unge som elsket Zerg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå