Gå til innhold

Grevling prosjekt. Hjelp!


Anbefalte innlegg

hei alle sammen. Jeg fikk det for meg en vakker dag at jeg ville ha en grevling, og det er tilfeldigvis en luskende rundt i nærheten av meg. Så det jeg lurer på om det rent teknisk og dyrevennelig mulig hadde vært mulighet for å bygge en heller stor plass i hagen(jeg bor i skaugen så:p) og sette opp gjerder, dekorere og dermed ta vare på en grevling. Dettr blir jo selvfølgelig noe etter den lange og heller vriene delen ved å fange dette dyret som sikkert ikke er en av mine beste ideer så langt...Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke tillatt å fange og beholde en grevling som husdyr/fangenskap.

Men du kan jo søke om å få bygge et grevling hi, med en masse rør osv under bakken.

Var en serie på Animal Planet om en gjeng som gikk til verks for å redde et grevlingpar, og at dette er mye jobb som krever stort landområde og mye utstyr er det ingen tvil om.

De var 5 stykker på dett programmet og de hadde hjelp av gravemaskiner o.l, og de brukte 3 hele dager/kvelder på å gjøre dette ferdig.

Og selv etter dette kommer den vanskeligste biten, som er å få grevlingen til å akseptere sitt nye hjem og faktisk bruke det.

 

Ideen er veldig god den for så vidt, men tror du skal ha god tid og nok arbeidskraft før det blir en realitet.

Lenke til kommentar

jaja det er jo akkurat det, et sånt grave dyr vil nok ikke ha no problem med et gjerde...jeg ser ikke helt logikken i lov mot "fangenskap" av grevling, med tanke på at det tydeligvis er ganske bøyelige regler med tanke på ulve bestandelsen i norge....men det er en annen sak. Det jeg ønsker med dette prosjektet er 2 ting:

1. kunne skryte av grevlingen min og vise den fram til folk(dette høres fært ut ja, men det er ikke no vondt ment mot dyret det er bare jeg som er litt gal...) og 2. (den viktigste tingen) jeg vil se om det er mulig å arbeide opp et bånd med dyret og eventuelt omforme forholdet mellom villdyr og menneske og kanskje til og med gjøre dem tamme. Og med tamme mener jeg ikke på noen måte å få kontrol over, heller opparbeide et meget uvanelig og interessant nytt vennskap så og si. jeg likte det med animal planet, skal helt klart sjekke opp det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...