Gå til innhold

Kjøp av nytt kamera - tilleggsutstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rezo TLZ 20 oki.

Er den svart eller grå egentlig? På bildene på Mpx ser den grå ut, mens på produsent linken står det svart.

Trur du det er plass til et zoom objektiv og nedi der? Ble snakket om det i en anne tråd, om det ikke er plass så trur jeg jeg går for Lowepro Topload Zoom 1 da den ser slimmere ut og defintly er svart.

 

tillegsspm: Er det belteklips/hempe for feste i belte?

Lenke til kommentar
Var på japanphoto å prøvde 400d. Da jeg ikke ble helt fornøyd spurte jeg om de hadde noen alternative kameraer. Han kom da med et Nikon kamera, men nå har jeg glemt ut modell. Han nevnte likevel at det nikon kameraet jeg holdt var "dårligere" enn Canon kameraet.

 

Jeg har av en eller annen grunn sett for meg et Canon kamera da jeg har et lite digitalt kamera i samme merke og vil kjenne igjen deler av menyen etc. Stemmer dette?

Vrøvl fra selgere er vi etterhvert blitt vant med, så den uttalelsen skal du ikke ta for god fisk. D40 har færre mp, men at et betyr dårligere bildekvalitet er en myte som er avslørt for lenge siden. D40 har etter manges mening bedre bildekvalitet enn 400D, men det er egentlig like feil. Det er feil uansett så sette sin smak opp som en objektiv sannhet.

 

Stephan: Rydd opp i rekkene. Slike forvirrere er dere ikke tjent med å ha bak disken. Her må det voksenopplæring til, for jeg regner med at dere ikke har føringer til de ansatte om å promotere noen modeller foran andre.

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt riktig at du vil kjenne deg igjen i menyene når du går fra en Canon kompakt til en Canon speilrefleks. Men det er feil prioritering. Du skal kjøpe deg en Canon speilrefleks fordi du liker måten den virker på; ikke fordi du tror den virker OK.

 

Så det betyr at du må uut i butikken og tafse på sakene, kjenne på konkurrentene og velge den du liker best. Heter den Nikon, Olympus Pentax, eller Sony - så er det OK.

 

Vær klar over at alle digitale speilrefkekser er nå så bra et hva du gjør med bildene i etterkant har større innvikning på bildet, enn forskjellene mellom kameraene. Så du kan trygt velge det kameraet du liker best.

 

Tom

Lenke til kommentar
Rezo TLZ 20 oki.

Er den svart eller grå egentlig? På bildene på Mpx ser den grå ut, mens på produsent linken står det svart.

Min er svart. Kjøpt på Clas for ca. 250.

 

Trur du det er plass til et zoom objektiv og nedi der? Ble snakket om det i en anne tråd, om det ikke er plass så trur jeg jeg går for Lowepro Topload Zoom 1 da den ser slimmere ut og defintly er svart.

Ikke ved siden av kamera med kitobjektiv, men tror det er plass til et litt lenger objektiv på kameraet enn kit.

 

tillegsspm: Er det belteklips/hempe for feste i belte?

Jepp, og det må se blodharry ut :D (Ser for meg en kar komme med mobil, leatherman, lykt og svær kamerabag i beltet)

Lenke til kommentar

Har en TLZ20 selv, og det er akkurat plass til K100D-et med påmontert Tamron 70-300. Sånn fort målt er kamerahuset (til festet) ca. 5 cm, og selve objektivet på 13 cm.

Trangt er det, men neppe noe i veien for å få inn et kamera i nybegynnersegmentet (D40, 400D) med en tele på om man må.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...