Gå til innhold

Normalzoom til Pentax K10D


Anbefalte innlegg

Man må ha kort med VISA eller Mastercard betalingsystemet. Disse er de mest vanlige i Norge. Pay Pal tar andre også. F.eks Amex osv.

 

Det beste når du handler på nett eller er i utlandet, er å ha ett kredittkort. Jeg bruker kun kredittkort når jeg handler på nett. Det vanlige betalingskortet som er knyttet til lønnskonto bruker jeg nesten aldri på nett.

 

VISA Electron er sånn ungdomskort greie? Du må ha "voksen" VISA :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Hvordan liker du din 16-50, forresten? Har du brukt den ute i regnet?

 

Slipper jeg å stille kameraet inn på manuell fokus med quick shift? ...

Jeg har ikke brukt den så lenge, det har heller ikke vært aktuelt å prøve den i styggevær enda. Men jeg føler meg ganske trygg på at værtettinga fungerer som den skal.

Det forløpige inntrykket er at objektivet lever opp til forventningene mine. Bra boke til være en normalzoom. Rikelig med kontrast. Skarpt som bare det, i normalområdet. Og absolutt brukbart utenfor det.

 

Ja. Du slipper å stille om til manuell fokus. Så lenge du bruker fokusringen overstyrer du autofokusen. Når du aktiverer AF på nytt, så fungerer det helt normalt igjen. Genialt i noen situasjoner.

Lenke til kommentar
VISA Electron er sånn ungdomskort greie? Du må ha "voksen" VISA

Visa Electron er sånn ungdomsgreie, ja. Vanlig Visa får man vel ikke før man er 18? Det samme gjelder vel kredittkort.

 

Bra boke til være en normalzoom. Rikelig med kontrast. Skarpt som bare det, i normalområdet. Og absolutt brukbart utenfor det.

Nå får jeg bare enda mer lyst på en 16-50mm. Kanskje jeg må vente til etter sommmeren med å handle likevel. Jeg trenger en bedre beslutningsevne.

Lenke til kommentar
Valutapåslag? Har aldri opplevd dette. Kun når jeg har tatt ut penger i minibank i utlandet. Aldri når jeg har handlet over nettet.
Det er ikke alle banker som bruker det, men de fleste vil jo bare regne det inn i summen som trekkes fra kontoen din. Dersom banken trekkes for et beløp i utenlandsk valuta, vil det påløpe. Dersom bankens dollarkurs er f.eks. 5.10, vil de legge på 1.75%, slik at effektiv dollarkurs (den du egentlig betaler) blir 5.18925. Noen banker har nok dette inkludert i kursene de oppgir til kundene også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...