Beyonder Skrevet 5. mars 2003 Skrevet 5. mars 2003 Jeg er ferdig med bindingstiden hos Bluecom (1MBit). Jeg vil gjerne ha noe raskere og Tiscali 2MBit til 899,- er veldig fristende. Jeg håpet Bluecom også skulle kutte prisen på 2MBit slik at de endte opp på Tiscali nivå, men den gang ei.. Så før jeg blir for ivrig lurte jeg på om noen her har Tiscali 2Mbiten og som kan uttale seg om hastighet på linja etc. Er det forresten mye kluss med å hoppe over til annen ISP? Regner med at 995,- kommer i tillegg uansett, men ellers er det vel bare å koble om i sentralen? På forhånd takk
fomlepung Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 Har faktisk 2Mbps Tiscali ADSL selv privat. Jeg for mitt vedkommene får i hvertfall fulle 2Mbps på sentralen jeg er knyttet opp i mot i Drammen.
grid Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 Tiscali har gratis etablering med gjør det selv pakke frem til 31 mars. Siden du har adsl kobler du lett opp utstyr fra en ny leverandør. Jeg har nettopp fått 704/128. Det tok bare 14 dager fra bestilling, til linjen var oppkoblet.
Spoink Skrevet 4. april 2003 Skrevet 4. april 2003 jeg har 2mbit Tiscali... har nedlasting på ca 2,5 mbit (utrolig nok) fra de fleste servere med litt linje ut... dog vet jeg om personer med 2mbit som får mindre.
ponke Skrevet 4. april 2003 Skrevet 4. april 2003 Alltså, folk fokuserer alt for mye på nedlastningshastighet. Og dette vet ADSL-leverandørene! Jeg husker rett før Tiscali og de begynte å levere 2Mbit-hastigheter så fikk jeg en e-post ifra Telenor pga min da-/nåværende hastighet (1024/256), de ville jeg skulle være med i en spørreundersøkelse bl.a. angående 2mbit/0.xmbit hastigheter, jeg skrev rett ut, at de ALDRI I VERDEN kom til å få meg til å betale for noe så idiotisk som 2mbit/0,25Mbit. Det går imot all logikk! Alltså, jeg gir blanke i om jeg har 2mbit når jeg ikke kan sende en liten e-post med et stakkarslig vedlegg uten at hastigheten dropper til -> 0! Det er helt uprorsjonale hastigheter, greit nok at det heter ADSL, men skal vi virkelig tøye den strikken SÅ langt? Nei, takk! Min grense går ved: Upload = Download/x hvor x <4 eller x= 4 Alt hvor x er større blir latterlig, og 8 er helt horribelt i mine øyne... Er trist å se at folk allikevel kjøper det... Bekrefter bare "Downloadens makt"... Skjønt om linja kan være herlig nok for det... downloadwise... Men det er jo ikke nok Upload til å håndtere Downloaden...! Blir for mye kollisjon mellom i all informasjonsflyt! Ser i alle fall ut som det for meg... Så jeg skrev til de at istedet for å tilby høyere nedlastningshastighet, burde de bruke den nye megabiten slik: Gammel: 1024/256 + 1024= 1,5mbit / 0,5mbit Slik sparer de faktisk noe også! Er mye mer attraktivt det, særdeles for slike som meg som skjønner hvordan saker fungerer mer enn den "normale brukeren" og hvor avhengig download og en generelt effektiv linje kan være av upload. Boikott? Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)
chma Skrevet 4. april 2003 Skrevet 4. april 2003 hva med nextgentel, Delta (2048/640). Her er det god nok upload til det meste utenom server og heavy fildeling. Koster 848 med 2års binding, men leser du vilkårene skjønner du at du går for det. Men om du absolutt ikke vil, 948 for løpende. Har selv ngt 1024/512 riktig nok er stårlende fornøyd får mer enn hva jeg skal ha...ca 100kbs mer, hvorfor kan du lese om hos ngt. Skal du bruke linjen til noe spesiellt?
ponke Skrevet 4. april 2003 Skrevet 4. april 2003 Det er et kjent faktum at NGT-folk liker å si; Hvorfor ikke NGT? Men, kan dere være så snille og sette dere inn i det at det er slett ikke alle som har mulighet til å få tilgang til de mer balanserte produktene som Nextgentel tilbyr, jeg er en av disse individene. Jeg bor i en Telenor-infisert kommune. Og det eneste vi har tilgang til her utenom Telenor er radionett ifra 2 forskjellige tilbydere, og jeg er ikke helt begeistret for det - veldig stor sum for å starte og veldig forskjellig hastighet hos ulike abbonement selv om de skal ha samme... Dog er pingen overraskende god hos radionett-tilbyderen Loqal... INO er ikke fult så populær (underdrivelse, ja!). Men tilbake til det jeg begynte med, jeg tror de fleste har sjekket om de kunne få ifra NGT før de skaffet seg ifra; Telenor Tiscali Tele 2 Bluecom Det gjorde i alle fall jeg. Valgte Telenor av faktureringsårsaker og mangelen på andre tilbydere til samme tidspunkt. Nå står jeg dog fri i mitt valg da bindingstiden er ute så vidt jeg vet, men NGT tilbyr fortsatt ikke noe produkt på min telefonlinje eller omegn... Kort sagt, hjelper ikke å komme og gni det inn i trynene våre, men takk for opplysningen! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)
chma Skrevet 4. april 2003 Skrevet 4. april 2003 Det er et kjent faktum at NGT-folk liker å si;Hvorfor ikke NGT? Men, kan dere være så snille og sette dere inn i det at det er slett ikke alle som har mulighet til å få tilgang til de mer balanserte produktene som Nextgentel tilbyr, jeg er en av disse individene. Jeg bor i en Telenor-infisert kommune. Og det eneste vi har tilgang til her utenom Telenor er radionett ifra 2 forskjellige tilbydere, og jeg er ikke helt begeistret for det - veldig stor sum for å starte og veldig forskjellig hastighet hos ulike abbonement selv om de skal ha samme... Dog er pingen overraskende god hos radionett-tilbyderen Loqal... INO er ikke fult så populær (underdrivelse, ja!). Men tilbake til det jeg begynte med, jeg tror de fleste har sjekket om de kunne få ifra NGT før de skaffet seg ifra; Telenor Tiscali Tele 2 Bluecom Det gjorde i alle fall jeg. Valgte Telenor av faktureringsårsaker og mangelen på andre tilbydere til samme tidspunkt. Nå står jeg dog fri i mitt valg da bindingstiden er ute så vidt jeg vet, men NGT tilbyr fortsatt ikke noe produkt på min telefonlinje eller omegn... Kort sagt, hjelper ikke å komme og gni det inn i trynene våre, men takk for opplysningen! Mvh kjello2 hmm når ikke han skriver dette går jeg utfra at han ikke har prøvd å søke, men ikke umulig at han har prøvd, men når man ikke skriver så er det ikke lett å tippe om det er han som har glemt det eller om den bestillingen av Bluecom ble gjort før evnt ngt ble tilgjengelig. Men hvis han har det så skal jeg strø salt i såret, ngt all the way 8) en negativ ting, kundeservice, ikke dårlig når du først kommer gjennom, men det tar sin tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå