Gå til innhold

Rimelig shopping i europa?


Anbefalte innlegg

hei!

 

Jeg vurderer å ta noen shoppingdager i utlandet for å handle reiseutstyr til en afrikatur senere i år. det må være et sted hvor man kan kjøpe rimelig kvalitetsutsyr (fjellsko, ryggsekk, klær osv), ikke bare sånne "sydenkopier". Har vurdert London siden pundet er ganske billig nå, men er det andre steder som kan anbefales? eneste krav er at det er en del billigere enn i norge, og at det er rimelig å reise/overnatte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert å bare bestille over nettet? (Selvsagt finne/prøve ut nøyaktig hva slags utstyr & størrelser du trenger først slik at du vet at ting passer 100%).

Skal vel godt gjøres å klare å tjene inn en slik handletur, med mindre du skal handle for veldig mye cash.

Lenke til kommentar

forventer ikke nødvendigvis å tjene inn hele turen, blir jo litt for opplevelsen også.

 

antar jeg kommer til å bruke mellom 5-10 000kr på shopping, + ca 3000kr på selve reisen (bo på rimelig hostell etc) ? tror at det vil koste omtrent det samme som å dra til oslo (en tur som koster meg ca 1000kr) å shoppe på Nomaden etc.

 

problemet med å bestille over nett er jo for det første moms/toll (de fleste tingene jeg ser etter koster over 200kr) og for det andre er ting som ryggsekk, sko og klær noe som man helst bør prøve først.

Lenke til kommentar

Det er ofte bra å faktisk prøve ting før du bestiller ja for å spare deg mye bryderi så dersom du ikke har tilgang til en butikk el. hvor du kan prøve ut varene først, kan det jo bli vanskelig å bestille pr. internett slik jeg forslo. (Når det gjelder moms så var det selvsagt med i vurderingen: Ofte er prisforskjellen i andre land såpass stor at selv med norsk moms så blir det billigere å bestille fra utlandet. Spesielt USA er svært gunstig pga. den lave dollarkursen og de generelt lave prisene der borte.)

Lenke til kommentar
Det er ofte bra å faktisk prøve ting før du bestiller ja for å spare deg mye bryderi så dersom du ikke har tilgang til en butikk el. hvor du kan prøve ut varene først, kan det jo bli vanskelig å bestille pr. internett slik jeg forslo. (Når det gjelder moms så var det selvsagt med i vurderingen: Ofte er prisforskjellen i andre land såpass stor at selv med norsk moms så blir det billigere å bestille fra utlandet. Spesielt USA er svært gunstig pga. den lave dollarkursen og de generelt lave prisene der borte.)

 

har vurdert å bestille fra USA men problemet er som du påpeker at jeg bor et sted med lite utvalg, så jeg må helst til trondheim/oslo for å prøve, og med de billige flybillettene til europa for tiden tenkte jeg det var like greit å oppleve en ny by samtidig :)

Lenke til kommentar

England er ihvertfall en av de beste stedene jeg har vært når det gjelder å shoppe klær og andre ting. Men ikke shop i London for det er stivere priser der enn utenfor de typiske turistbyene.. Jeg og venninnene mine holdt på å le oss ihjel når vi så de latterlig lave prisene :!: Det var så billig at det nesten ble stjæling.. Vi skal dit nå i fellesferien og handle masse som hadde vært grisedyrt her i Norge..

Lenke til kommentar
England er ihvertfall en av de beste stedene jeg har vært når det gjelder å shoppe klær og andre ting. Men ikke shop i London for det er stivere priser der enn utenfor de typiske turistbyene.. Jeg og venninnene mine holdt på å le oss ihjel når vi så de latterlig lave prisene :!: Det var så billig at det nesten ble stjæling.. Vi skal dit nå i fellesferien og handle masse som hadde vært grisedyrt her i Norge..

 

I London er klær mye dyrere en i Norge. Selvfølgelig kan du gå på bl.a. Walmart og kjøpe billige klær, men det kan du foreksempel også gjøre på Sparkjøp i Norge. Hvis du har kjøpt billig i London, så er det pirat.....

Selvfølgelig billigere utenfor London. Men er du ute etter noe spesielt, så er London rette plassen (hvis man ikke tenker pris).

 

Faktisk, så er Norge et av de billigste landene i Vest-Europa når det gjelder klær. Dette gjelder i alle fall det som er produsert i Asia (som nesten alt kommer fra nå). Grunnen til dette er at EU har straffetoll på klær fra Asia (grunnen til dette er at asia-klær ikke skal konkurrere ut klær produsert i Europa). Norge går derfor klar denne regelen.

 

Hvis du skal ha billige klær, må du finne produkter som produseres i landet du skal til (eller Europa).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...