Espen K Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 (endret) Her om dagen monterte jeg en ny rambrikke på hovedkortet og ved oppstart etterpå ville ikke skjemkortet mere. Da skjermen virker frem til etter xp logoen i oppstartetn trodde jeg det kunne være en driver feil. Rotet frem et gammel pci skjermkort og koblet til, da fikk jeg bilde. Da dette kortet et urgammelt får jeg helt elendig skjemoppløsning. Men etter å ha fjernet alle driverene og restartet så vedvarte problemet. Kortet er Radeon 9200SE skjermkort, i enhetsbehandlingen får jeg følgende feilmelding: Denne enheten finner ikke nok ledige ressurser den kan bruke. (Kode 12) Du må deaktivere en av de andre enhetene på dette systemet hvis du vil bruke denne enheten. Klikk Feilsøking for å starte feilsøking på denne enheten. Men hva er det som spiser opp disse resursene ? Legger ved skjermdump av enhetsbehandlingen. Synes det er litt rart at det skal være feil på selve skjermkortet da jeg kun monterte en ny rambrikke. Var ikke borti skjermkortet engang. Endret 4. mai 2008 av Espen K
Zink Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Nordbrua styrer både ram og skjermkort, så da spørs det hvor mange og hvilke minnebrikker som er installert. Kan være problemer med mer enn 2 brikker PC3200. Du nevner kun den ene/nye - vil det si at du bruker bare den, og at systemet feiler uansett? Main memory DDR400 Se Note: PC3200 (DDR400) maximum 4 banks only.
Espen K Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 Nordbrua styrer både ram og skjermkort, så da spørs det hvor mange og hvilke minnebrikker som er installert. Kan være problemer med mer enn 2 brikker PC3200. Du nevner kun den ene/nye - vil det si at du bruker bare den, og at systemet feiler uansett? Main memory DDR400 Se Note: PC3200 (DDR400) maximum 4 banks only. Jeg har da bare tre slik brikker Det vil kanskje si 6 banks det da ? Skal prøve å fjerne den ene i kveld og se om det hjelper.
Espen K Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Skrevet 4. mai 2008 Fjernet den siste minnebrikken og da ordnet alt seg. Da blir det ikke 3gig ram på denne maskinen likevell
iron_knuckle Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 (endret) Du har vel kunne prøvd nye drivere til hovedkort og oppdatere bios før du gir opp. Endret 4. mai 2008 av iron_knuckle
Zink Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Du har vel kunne prøvd nye drivere til hovedkort og oppdatere bios før du gir opp. Er det neppe hjelp i pga. brikkesettet - eneste er trolig å senke FSB fra 400 -> 333MHz i BIOS. Blir evt. å sjekke om øket minnevolum og lavere hastighet funker bedre i det daglige arbeidet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå