Gå til innhold

Gå fra 3870X2 til 9800GX2, driverspørsmål!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal gå fra et 3870X2 kort på en Vista installsjon som idag kjører Catalyst 8.4, til nVidia Geforce 9800GX2.

Holder det å bare kjøre avinstallerings-programmet til Catalyst --> skru av pc --> fjerne 3870X2 kort --> sette inn 9800X2 kort --> boote og installere Geforce release 174.74 ?

 

Eller må jeg kjøre yttligere programmer for å være sikker på at alle spor etter Catalyst driverne er fjernet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det skulle holde ja,er ihvertfall slik jeg ville gjort det! avinstallasjonsprogrammer skal jo som regel fjerne alt da, men som regel blir det liggende igjen noen ubetydelige filer/mapper. men tror ikke det skulle bli noe konflikter av det når du setter i 9800GX2-kortet! ;)

Lenke til kommentar

Bruk gjerne driverlceaner og cabcleaner (integret i drivercleaner) i sikkermodus, etter du har avinstallert driverne fra kontrollpanelet i vanlig windows modus. Det blir som regel liggende igjen noe crap som kan skape problemer - det har jeg selv erfart da jeg gikk fra ATI til nVidia.

 

Link til drivercleaner:

 

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Genialt, det funket fint.

Kjører 9800GX2 nå med nyeste Geforce driverne og alt ser ut til å funke "fint".

 

Med "fint" mener jeg at det er mistenkelig stille fra 9800GX2 kortet. Jeg trodde det ville bråke betydelig mer, men regner vel med at alt er korrekt ? (kortet får 6+8 pins strøm, alt lyser slik det skal)

Eller bør jeg bruke Rivatuner/e.l. for å endre på vifteinnstillinger ?

 

Kjørte 3dmark06 nettopp og klokket inn litt over 16000 3dmarks, som ikke akkurat var å hoppe i taket for (har dog ikke satt meg inn i hva normen er for 9800GX2 ...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...