Gå til innhold

Trenger tips/hjelp ved PC-oppgradering (angående deler)


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte det var på tide å pensjonere min gamle AMD64 3500+, siden Age of Conan kommer snart. Maskina skal brukes litt til spilling, og ellers vanlig bruk som film, bildebehandling osv. Trenger tips til hovedkortet og kommentarer på følgende oppsett så langt:

 

CPU:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz ELLER Intel Core 2 Duo E8400 3GHz

 

RAM:

2x Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance (totalt 8GB RAM)

 

Grafikk:

ASUS GeForce 8800GTS 512MB PCI Ex2.0

 

 

Har kikket litt på følgende hovedkort:

ASUS Striker Extreme hovedkort socket775nForce-680i SLI, 2x GB-LAN, DDR2, 2xPCIe

Men det var visst kanskje litt vrient med RAM og montering av kjøler der... Kunne tenkt meg å overklokke CPU-en litt da en bekjent sa at man kunne gå fra 2,4 GHz til 3GHz kun med stock-kjøler.

Gigabyte EP35-DS4 ser også grei ut

Endret av Thrillseeker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Asus P5N-E sli, det er kanskje ikke helt nytt, men det funker jaggu meg top! Det har også støtte for 45nm-teknologi hvis du oppgraderer BIOS. Det er 4 (?) SATA-slots og støtte for sli.

 

Kortet er også lett å overklokke med (jeg har klokket min prosessor fra 1,8 til 3,15ghz. Med en god kjøler, for eksempel denne

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=76529

pluss denne viften som man monterer på kjøleren:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=48325

 

...så vil du ha gode forutsetninger for å klokke litt, ja. Det blir vel sagt at det er siste steg før vannkjøling. :)

 

Men hvis du trenger tips til helt nye HK, så er ikke jeg rette mannen å spørre, siden jeg ikke har kjøpt komponenter siden juli i fjor... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...