Gå til innhold

Php server off line..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har vist om ein php server som eg kunne kjøre off line på windows os men,husker ikkje kva det heiter..

Noen av dykk som veit om ein slik php server(gratis)

 

Grunnen til at eg vil ha det.Er fordi eg da kan drive med php scripting og få testa om scriptet fungerte uten å kvar gang være online :wink:

 

Om noen veit om noen gode php editorar(gratis) så ville eg vært takk nemelig for det også :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til http://www.php.net/ og last ned PHP for IIS (Internet Information Server). IIS er en webserver som følger med Windows 2000 og XP. Har du Windows 98 eller Me, kan du bruke Apache Webserver (og laste ned tilhørende versjon PHP fra php.org), men den er noe mer buggy.

 

Editoren jeg bruker er PHPEd. Husker ikke adressa dit, men det er bare å søke på Google.

 

[ Denne Melding var redigert av: Razul på 2002-01-11 10:09 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for informasjon.kan alltids installere windows 2000 og bruke IIS men,bør kanskje oppdatere IIS med ein del sikkerhetspatcher eller.no?Har vært ein del feil/buggs meg IIS.

 

Apache webserver virker interesant..Men,har aldri greid å finne ein form for "how to" på sidene apache.org ;( Mulig at det er bare eg som ikkje greier å leite skikkelig.. :wink:

Lenke til kommentar

ta deg en tur til http://www.download.com å søk etter "PHP-Triad" det er ferdig innstillt apache med php/mysql/perl å andre ting.. frøkteli bra, bruker det selv, du må bare gå inn i httpd.conf fila å skifte på 2 ting, det er hvor du adresserer filan du skal ha på serveren =) "apache/htocs" eller hva den nå heter, husker ikke. gidd ikke å sjekke heller =)

 

 

 

Uansett... bra progg

 

Housey

 

_________________

Signatur fjerna av KiloGram

 

[ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-01-11 22:51 ]

Lenke til kommentar

Hei House!

 

Ok.Skal skjekke ut..

Men,frister litt å sette opp ein apache server på Linux...Kan litt Linux men,er alltid interisert i å lære meir.Og da kan dette være eit egna "prosjekt" samtid som eg får testa filene lokalt..For det er det som har vært poenget heile tida..Slik at eg kan scripte litt php.Skjekke om dei fungerar før eg eventuelt legger dei ut på ein annan server...

Siden eg ikkje har tilgang til å kople meg opp mot internett så ofte..Så er det greit å likevel få kunne lære seg php scripting betre.. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Apache webserver virker interesant..Men,har aldri greid å finne ein form for "how to" på sidene apache.org ;( Mulig at det er bare eg som ikkje greier å leite skikkelig.. :wink:


 

Det er også en pakke som heter "FoxServ". Inneholder mySQL, Apache og PHP for windows. Kjører det selv, og fungerer utmerket.

Installeres ved et par tastetrykk :smile:

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-13 02:04, house skrev:

asså... hvem i fahn tar seg frihet til å fucke til signaturen min ? jeg som tenkte jeg hadde mekka den konge signaturen å greier... binære dritt lyder i marquee opplegg... fy fy fy kilogram =) hehe...


 

Vel, fint at du har bytta, for den signaturen har irritert meg personlig mykje sidan eg brukar Opera. Det er berre difor eg har bedt deg om å fjerna den, så det. <marquee> er vel ikkje ein del av HTML-standarden, men berre noko som M$ har funnet på, dessverre. Gjer det om til ei animert GIF-fil, så går det nok bra skal du sjå! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...