Gå til innhold

Gaming PC 8k++ ser det ok ut?


Anbefalte innlegg

Hei og ja topic sier det..

 

Jeg er på leting etter en god kraftig gaming pc som er litt retta for fortidens spill og de som er nå og skal helst kunne kjøres på høy grafikk :) Jeg vet ikke for mye om PC deler disse dagene hehe men jeg har prøvd og sette opp en pc vil gjerne ha tilbake meldinger om noe som er bra eller som kunne vert bedre for prisen jeg har :) Dette er et intel oppsett foresten vet ikke om AMD er bedre disse dager?

 

Liste

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED

HK: Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775, DDR2, WIFI, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

MB: 2 x Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

GK: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

PSU: Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

HD: Seagate Barracuda 7200.10 250GB IDE ATA/100 16MB 7200RPM

CD: Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE Black OEM

 

Kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front

CPU Kjøler: Zalman CNPS7700-Cu CPU-Kjøler Socket 478/775/754/939/940 (Tar denne fordi jeg ikke vet hvordan boxed er disse dager)

 

Prisen på alt dette er 8500,- uten frakt og alt er fra Komplett.

 

Takker for alle svar :)

 

Mvh Arne-Marius

Endret av AltuZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepps!

 

Her var det et par brølere å ta tak i :)

 

RAM

Ikke kjøp PC5300 brikker.. det koster ikke så mye mer for noe som går fremover, f.eks. PC8500. Er greit utvalg på den hastigheten, og fornuftige priser. RAM er viktig, det meste som skjer i maskinen din involverer minnet på en eller annen måte. Personlig bruker jeg kun Kingston, men det er vel kanskje jeg som er sær.

 

2GB er forøvrig minimum av det du bør ha for å spille i Vista (om det er det du skal), men skal duge en stund. En ting som uansett er lett å oppgradere siden.

 

Harddisk

IDE!?!? ^^ SATA, mann! SATA! IDE er ut, og har vært det i flere år. Skaff deg en tilsvarende (eller større) SATA disk. Lagringsplass har aldri vært billigere, og billigere skal det bli :)

 

Kabinettet er enkelt og greit, og lett å skru i. Brenneren er sikkert grei og, men peronlig har jeg gått over til SATA der og. Mindre kabelkrøll med de tynne, fine SATA-kablene, denne er sikkert like grei, og koster det samme (og den er på lager). Prosessoren er finfin, man tar aldri helt feil med en Core 2 Duo.

 

Skjermkortet er også veldig bra, men dyrt. Sjekk tester på 8800GT, eller 9800-serien. Kan få ganske bra ytelse til en fornuftig pris om dagen.

 

Cheers!

Lenke til kommentar

Nope... det er en bra kombo mener nå jeg, men det kan jo sjekkes i P5K tråden her i forumet.

 

Til trådstarter: Jeg ville hatt litt kjappere ram-> minimum PC6400@800 minimum 2GB helst 4GB om du skal bruke Vista

 

En cpu som vil holde deg i lengere tid om du ikke planlegger å bytte ofte-> Q6600 eller bedre. Denne kan ganske enkelt klokkes til 3.0 om du får behovet og viljen til å gjøre det

 

OS-> Vista 64

 

Og hold deg til SATA

Endret av Cri
Lenke til kommentar

takker for alle svar :) må bare vente på penger nå hehe :)

og til Cri jeg kommer nok til og kjøre XP pro selv så liker jeg ikke vista :p vet ikke hvorfor men har hørt mye om det at det er mye spill etc som ikke kjører bra på det? vet ikke om dette er sant da men hehe men selvfølgelig hvis noen kan forsikre om at vista er "bedre" og støtter alt så går jeg nok for det :)

 

igjen takker for alle svar :)

Endret av AltuZ
Lenke til kommentar

Jeg laget et oppsett her forleden til en venn. Det er et ganske bra oppsett. Det ble ca 8000kr inklusiv frakt. Oppsettet var:

 

Phenom Quad 9550 2.3Ghz

Asus M3A-H socket am2+

OCZ 600W StealthXStream Strømforsyning

Western Digital 500GB

DVD brenner sony

4x 2048mb Geil Gold 6400 = 8gb ram

Asus GeForce 9800GTX 512MB

Apevia Jupiter, Midi Tower

 

alle deler er fra mpx.no

 

du kan jo vurdere det. Jeg ville selv gått for dette oppsettet her

Endret av seidon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...