Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel og rot i regninger, bare meg som er uheldig.


Anbefalte innlegg

Har ngt. Har aldri vært plaget med tekniske problem, har hatt nær 100% oppetid.

MEN når det gjelder fakturabiten har alt godt langt fra på skinner.

i sommer bestilte jeg bravo abonnement, skulle i en 6 mnd. periode få hastighet som charlie.

Hastigheten har jeg fått, men ikke riktig regning. Skulle jo IKKE betale mer enn for bravo.

Betalte den første regningen på ca 2000 kroner. De sa at det overskytende skulle trekkes fra på neste regning. Men neste måned kom det en regning for charlie!

sendte mail. Fikk ingen svar. Sente en mail til. Fikk ingen svar.

Ringte til dem. Fikk som svar at alt skulle ordnes. se bort i fra regningen. kommer ny i posten.

Men neste måned kom det forsatt regning for charlie.

og neste...

Så i januar fikk jeg omtrent samtidig, en riktig regning med det jeg skylte, OG en regning fra LINDORFF med krav om inkasso.

sente mail. fikk selvsagt ikke svar. Ringte. De sa at det skulle ordnes.

 

Så i februar fikk jeg en ny regning.

For CHARLIE!

Ringte dem og forklarte problemet. Fikk svar på mail Nå sa de at jeg skulle betale regningen, men forandre beløpet fra 598 til 398 som jo var det jeg skulle betale.

 

Om neste regning også er feil tror jeg at jeg gir opp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aron: Du har tydeligvis ikke skjønt mye av hvordan det er å drive forretning :lol: Skremmende innstiling spør du meg...

 

I min tid som selvstendig næringsdrivende har jeg benyttet inkasso 2 ganger for å få inn penger. Kun noen få purringer har vært nødvendig i 7 år. Dette har noe med det produktet du leverer å gjøre. Om NGT leverer et godt produkt, så vil kundene betale det med glede. At noen glemmer regningen en gang i blandt hører med. Da sender man en påminnelse og de aller fleste vil gjøre opp for seg. Er det slik at man leverer et mindre bra produkt, så er kanskje trusselmetoden en bedre løsning for å få inn pengene. Dette kan ha med at det er en høy andel småklager som gjør at kundene holder igjen betaling. Å få inn disse pengene kan da være et være eller ikkevære for NGT om de har en anstrengt økonomi......

 

Min magefølelse sier at det er selskaper med anstrengt økonomi som benytter slike metoder til å kreve inn penger. Den anstrengte økonomien går ut over kvaliteten på produktet, som igjen skaper missfornøyde kunder, som igjen sitter på pengene. Altså en ond sirkel.

 

Jeg gidder ikke å komme med masse syting om hvorfor jeg har betalingsproblemer. MEN jeg har 40 år med rent rulleblad før jeg kom i uføret. Noen stikkord: Sykdom, selvstendig næringsdrivende, solgt hus og heim for å gjøre opp, bilen går snart osv.

 

Hvordan tror du en 40 åring kan sitte her å skrive for å slå ihjel tiden?

 

Du er vel ung og frisk får jeg håpe og pappa hjelper deg med å betale i tide tenker jeg.

 

Man blir kynisk etterhvert som kravene kommer, for det gjør de. Dette har ingen ting med dårlige holdninger å gjøre. Kravene kommer uansett. Det eneste håpet en har er å prøve å forsvare seg så godt det går an. Og prøve å få gjort opp så langt det er mulig. Det er ingen glede i å finasiere skipsgulv hos Lindorff i alle fall.

Lenke til kommentar
Har ngt. Har aldri vært plaget med tekniske problem, har hatt nær 100% oppetid.

MEN når det gjelder fakturabiten

 

Xdsl teknologien kjører på skinner, så teknisk funker nok NGT bra. For å få kunder er de nødt til å bygge ut nettet. Derfor prioriteres pengestrømmen til dette. Gjøre opp for undeleverandører, Telenor, Bravida og tilsvarende, samt utstyrsleverandører er høyt prioritert.

 

Hvor skal de da stramme inn? Outsorcing av fakturering og betalingsoppfølging er en løsning. Administrasjon samt kundeservice er kostnader som merkes og kan være fristende å stramme inn på. Derimot prioriteres markedsføring og salgsapparat. Fristende å gå på Lindorrff sine lovnader om gull og grønne skoger om pengeinnkreving på skinner...

 

Responsen på forespørsel om å bli kunde er kun få timer. mens responsen til kundeservice er lik null...

 

Er det noen som kjenner seg igjen her?

 

Mye kan sies her, men ved å sammenligne prisene til en 4-5 bredbåndsaktører forstår man fort hvem som styrer prisene, er det Telenor tro, de som eier kobret?

Lenke til kommentar
Du er vel ung og frisk får jeg håpe og pappa hjelper deg med å betale i tide tenker jeg.

 

For det første er jeg ikke så veldig ung, i alle fall ikke i dette forumet, men frisk som en fisk er jeg ! Men en ting jeg definitivt ikke er, er en tenåring som får hjelp av pappa til å betale regningene, der tar du skammelig feil.

 

Har faktisk jobbet med inkasso en del år tidligere, så jeg har god kunnskap og erfaring om temaet.

 

Er det slik at man leverer et mindre bra produkt, så er kanskje trusselmetoden en bedre løsning for å få inn pengene. Dette kan ha med at det er en høy andel småklager som gjør at kundene holder igjen betaling. Å få inn disse pengene kan da være et være eller ikke være for NGT om de har en anstrengt økonomi......

 

Det er her du misforstår så til de grader. For en bedrift å ha effektive faktura/purre/inkassorutiner handler ikke først og fremst om at bedriften har et dårlig produkt. Nei det har nok helt andre årsaker, som f.eks pengestrøm, likviditet og kapital. Det er kostbart å gi kreditt eller å ha utestående krav, bedriften skal ha et ganske anseelig mersalg for å dekke inn for lang kredittid eller tap på fordringer. I tillegg viser det seg at gode faktura/purre/inkassorutiner har en oppdragende effekt mot kundene. Til slutt, og kanskje viktigst så har en bedrift faktisk krav på å få betalt for sine solgte tjenester/produkt, så sant det ikke foreligger seriøse mangler eller feil. Nextgentel selger ikke bredbånd for morro skyld !

 

Jeg gidder ikke å komme med masse syting om hvorfor jeg har betalingsproblemer. MEN jeg har 40 år med rent rulleblad før jeg kom i uføret. Noen stikkord: Sykdom, selvstendig næringsdrivende, solgt hus og heim for å gjøre opp, bilen går snart osv.

 

Nei, hvorfor skulle du gjøre det ? I en stor del av tilfellene er det en selv som styrer dette. Jeg sier ikke at dine problemer er selvforskyldt, men min erfaring er i alle fall at folk som havner i problem venter alt for lenge med å ta tak i dem. En enkel telefon til inkassobyrået eller den som utsteder den opprinnelige fakturaen, med en saklig forklaring på hvorfor man har problemer, er ofte nok til å få utsettelser/betalingsavtaler/avslag på kravet. Enten du trur det eller ei, så er det ganske vanlige folk som jobber i inkassobyrå også.

 

Dette ble langt, men poenget aron, er at jeg fortsatt synes du har en skremmende innstilling til kjøp av varer/tjenester og betaling for disse.

 

Håper selvfølgelig at du får bukt med problemene dine, men tror nok dessverre at du må ha en annen innstilling enn den du har i dag for å greie dette.

Lenke til kommentar

Godt å høre at det ikke er pappa som betaler, Neste gang kan du jo komme med litt mer velfunderte kommentarer i stedet for bare å slenge ut en ubegrunnet påstand.

 

Du får sikkert jobb hos Lindorff tvert om du sier det samme i jobbsøknaden din. Kunne like gjerne vært tatt ut av websidene til Lindorff.

 

Jeg har økonomisk uttadnnelse og kjenner til alt det bablet om likviditet osv. Men du fatter jo ikke poenget. Har du et bra produkt, så betaler kundene med glede. Seff skal NGT få inn pengene sine, men er det rot i adm og fakt rutiner så blir folk skeptiske og holder igjen til de får riktig faktura. Les selv i denne tråden så ser du selv hva folk sier. Å bruke trusler igjennom inkassobyråer for å kreve inn fakturaer med feil i er jo ikke helt bra eller? Kanskje litt lurere å sende ur riktige fakturaer. Faktura er faktisk en del av produktet.

 

Tilslutt: Når du er en situasjon hvor egenkapitalen er tapt blir du nødt til å være kynisk. Kan du stoppe en sak på formelle feil så gjør du det. Spør en jurist om hva han/hun mener om det. Neppe enig med inkassomedarbeideren...

 

Hadde jeg vært smart i utgangspunktet ville jeg stiftet et AS med 100 k i aksjekapital. Da ville jeg i dag vært sykepengeottaker med hus og heim i behold.... Og tapt de 100 000 kronene og intet mer.

 

Selv om dette er off topic, så må jeg ta med et poeng til. Du skriver at de aller fleste som kommer i en vanskelig situasjon økonomisk bruker for lang tid før de kontakter inkassobyrået. Du får se selv om du noen gang skulle være så uheldig å bli syk. Tipper du kommer til å konsentrere deg om helsa og ikke økonomiske bekymringer og jordisk gods. Dette blir helt uvesentlig i en slik situasjon. Jordisk gods får du ikke med deg i grava uansett.

Lenke til kommentar
Du får sikkert jobb hos Lindorff tvert om du sier det samme i jobbsøknaden din. Kunne like gjerne vært tatt ut av websidene til Lindorff.

 

Har ikke jobbet i Lindorff, har heller ingen ønsker om å gjøre det i fremtiden. Det jeg argumenterer med er allment kjente "fakta" i næringslivet, så det er nok ikke bare Lindorff som tenker slik.

 

Har du et bra produkt, så betaler kundene med glede. Seff skal NGT få inn pengene sine, men er det rot i adm og fakt rutiner så blir folk skeptiske og holder igjen til de får riktig faktura.

 

Vel det finnes eksempler på mange selskap som utvilsomt har et bra produkt, og likevel opplever problem med at folk ikke betaler i tide, eller har problem med å betale. Kan f.eks nevne Albert E. Olsen, Julius Maske, Telenor osv osv. De to førstnevnte har outsourcet fakturering/purring og inkasso, mens Telenor driver vel delvis egeninkasso (?)Det skal vel godt gjøres om selskap med slike fakturamengder aldri opplever problemer med at folk ikke betaler. Løsningen på dette har vist seg gang på gang å være bedre rutiner på ovennevnte punkt. Det er snakk om store utfakturerte beløp og tilsvarende blir selvfølgelig tapene ved dårlige rutiner/for sene betalinger. Så det stemmer nok ikke at alle betaler med glede så lenge produktet er bra.

 

 

Selv om dette er off topic, så må jeg ta med et poeng til. Du skriver at de aller fleste som kommer i en vanskelig situasjon økonomisk bruker for lang tid før de kontakter inkassobyrået. Du får se selv om du noen gang skulle være så uheldig å bli syk. Tipper du kommer til å konsentrere deg om helsa og ikke økonomiske bekymringer og jordisk gods. Dette blir helt uvesentlig i en slik situasjon. Jordisk gods får du ikke med deg i grava uansett.

 

Har full forståelse for det med sykdom og andre faktorer som kan gjøre at du havner i en lite gunstig situasjon. Min mening er likevel at det skal ganske mye til før at du ikke klarer å ha oversikt over egen økonomi. Det går faktisk an å bruke venner eller familie, og for de som ikke er så heldig å ha det, finnes det økonomiske rådgivere i alle kommuner som kan være behjelpelig med avtaler/korrespondanse mot inkassoselskap/regningseiere.

 

Vel, vi blir nok aldri enig om dette likevel, til det er våre syn altfor forskjellige. Håper at du skjønner poengene mine og logikken som ligger bak.

Lenke til kommentar

Jeg kan underskrive på at nesten det samme har skjedd og skjer med meg akkurat NÅ !! :evil:

 

Skal prøve å forklare situasjonen best mulig.

 

Jeg bestilte høsten 2002 en overgang fra ADSL-Charlie til SHDSL-Charlie.

SHDSL-Charlie koster for privatpersoner kr. 998,- pr. måned noe som fremgikk av bestillingsformularet (online).

 

Bestillingen og levering av tjeneste gikk som avtalt.

Når jeg mottar den første regningen ser jeg at den er på kr. 3718,- Jeg ringte da NGT for å få oppklart dette. Jeg trodde de hadde fakturert meg for etableringsgebyr e.l. i tillegg (noe som ikke var endel av avtalen), men det viste seg at det var et månedsabonnement. De lovet å ordne opp. ”Kundeservice” sier jeg var registrert riktig hos dem, men at det var på regnskapsavdelingen som problemet lå og at der var jeg tydeligvis reg. som bedriftskunde. Dette skulle de ordne. Jeg skulle bare betale det riktige beløpet, kr. 998,- og bruke samme KID-nr. som på den gale regningen....

 

Neste måned skjedde akkurat det samme og jeg kontaktet dem igjen. Denne gangen lovet de at det skulle være i orden, men neida..... Så begynte jeg å få purringer fra både NGT og Lindorff og jeg har vært i kontakt med NGT ihvertfall 10 ganger pr. telefon, 5 ganger pr. mail og 2 ganger pr. fax siden den første regningen kom og hver gang er alt like enkelt og greit. ”Vi skal ordne opp – Bare se bort ifra purringene”

 

Nå får jeg regninger på både 998,- OG 3718,- i måneden :roll:

(Kunne jeg forventet noe annet)

 

Nå har jeg fått trussel om stengning av linje....Linja er allerede hastighetsbegrenset :evil:

 

Inkassokrav fra Lindorff ca kr. 3500,-

Krav fra NGT ca. kr. 11500,-

 

Har snakket med Lindorff og virket ikke veldig overrasket over NGT's inkompetanse eller handlingsevne, så de skulle sjekke opp saken...

 

Snart så har de mistet meg som kunde.... :grumpy:

Lenke til kommentar

Har ikke hatt så mye å utsette på NGT, men forrige måned var det min feil at pengene ikke kom på kontoen deres. Jeg betale til en annen konto (Autoteknikk eller noe sånt) ifølge kontoutskriften.

 

Jeg ringte umiddelbart NGT og sa ifra om dette, de skulle sende ny faktura. Denne kom ikke, og jeg mailet dem, de ga meg da kid nummer over mail. Jeg betalte så men fikk bekreftelse på at de hadde mottat pengene vel 9 dager etterpå!?....

 

Skal det ta 9 dager før de får bekreftelse på innbetaling?

 

Dette er jo nært opp etter den fristen man har til forfall på betaling.

 

Doofus

Lenke til kommentar

Dette høres jo skummelt dårlig ut av NGT. Jeg har betalt for Bluecom ut mai måned og har lurt på å skifte til NTG. Men jeg er mer skeptisk etter å ha lest denne tråden. Bluecom er noe dyrere enn NGT men jeg har til dags dato hatt null problemer. Både kundehåndtering og linjekvalitet er helt topp.

Lenke til kommentar

NGT har begynt å rote noe forferdlig.

FIkk en lignende mail på torsdag var det vel.

 

Vi har fremdeles en utestående saldo på deg på:

 

kr. 558,-

 

I tillegg kan det også ha påløpt div. purregebyrer og renter som i så

fall vil

fremkomme i egne brev fra vår innfordringspartner.

 

Dette innebærer at vi nå senker hastigheten på din bredbåndslinje til

64kbps.

Samtidig ber vi om at overnevnte beløp betales innen 11.03.03

 

Dersom vi ved fristens utløp ikke kan se å ha mottatt betaling, ser vi

oss nødt

til å stenge nettilgangen fra NextGenTel AS. Et gebyr på kr. 398,- vil

påløpe

ved gjenåpning.

 

Om det skulle vise seg at du ikke har fakturaen tilgjengelig,  gjør vi

oppmerksom på at følgende kontonummer skal benyttes: 5202.05.69700.

(Merk

innbetalingen med din KID: ).

 

Skulle det være spørsmål til faktura, beløp eller innbetaling, ber vi

deg om å

kontakte NextGenTel kundeservice på  55 52 79 79 eller pr epost på:

www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema.  

 

Har du betalt en av de siste dagene, har nok din innbetaling krysset

dette

varsel. Hastigheten vil bli satt opp igjen når din innbetaling er

registrert, og

du kan se bort fra denne henvendelsen.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

 

Sendte en lille mail:

 

 

 

hei

 

kunne dere være så vennlig å sjekke igjen faktura beløpet?

så vidt jeg kan se (med nettbanken) så er alle regninger betalt, siste

ble betalt forrige måned (ie februar 2003).

 

(har sendt mail til dere om dette,på forrige mail jeg fikk, da fikk jeg

at det stemte (må gjelde samme faktura,siden den mailen fikk jeg

17.02.03.

Der bekreftet jeg at dette var betalt til dere,men som vanlig, fåes det

ikke noe kontakt med kundeservice hvis kunden lurer på noe eller

svarer,bare andre veien.

 

 

Som sagt,ifølge mitt egent regnskap har jeg ikke et eneste utestående

beløp hos dere,og siste regning var på noe slikt som 557,85kr, å jeg

betalte NØYAKTIG beløpet som stod på fakura.

 

Er for tiden ikke hjemme,men satser på hurtig respons fra dere for en

gangs skyld,ikke 2-3 uker..

 

mvh

thomas

 

I retur får jeg:

regningen er ikke registrert her hos oss.

Jeg får faktura nummer og sum,ingen kid i emailen.

Tirsdag står det at de stenger linjen min,og jeg kommer tilbake til bergen mandags kveld. Ikke har jeg tilgang til nettbanken her heller,ettersom DNB har wallet filer :grumpy: .

Er 200% sikker på at den er betalt,å alt skal være i orden.

Har ikke fått noe brev fra inkassobyrået heller,selv om dette er noe de hinter til i mailen dies.

 

Vi får se,mandag tar jeg kopi fra nettbanken,og sender i email til de.

Så ringer jeg for å si at den er sendt til de,pluss at jeg gjør det klinkende klart at hvis linjen min er nede så mye som 10 minutter på tirsdag, så kan de bare beholde regningene sine,og jeg vil kanselere abon. mitt hos dem, betaler ikke noe mellomlegg og vil ikke betale noe ut mine resterende 5 månder av kontrakten.

 

Går da heller over til en konkurent, tilogmed telehor blir vurderet selv med dies limits.

 

Skamme dem NGT, trofaste kunder behandler dere som dritt :evil:

Lenke til kommentar

Kundeservicen til ngt er håpløs.. Det tar ikke bare lang tid å få svar, men enkelte ganger er svarene også håpløs. F. eks jeg sendte inn et enkelt spørsmål om instillingene på ruteren som jeg slet med og jeg fikk aldri svar på det.. Men etter 2 uker dukket det opp en ny ruter på døren?! Så måtte jeg sende den tilbake og maile og styre frem og tilbake til kundeservice.. Det burde ha vært løst mye enklere..

 

Forresten så slet en kompis med en flere måneder gammel regning fra ngt som han ikke var klar over. Linja ble kuttet uten forvarsel, den ble ikke cappa til 64kbps engang. Han fikk ingen purringer eller mulighet til å gjøre opp for seg. Han sliter fremdeles med å få opp linja..

Lenke til kommentar

NGT Lover masse....at de skal ordne opp, men det kommer de ikke til å gjøre med en gang... :evil: så hvis dere ringer til de så be de sende en mail at det skal de ornde og navn til den du har snakket med(det vil de ikke) men si at du skal ha det.....

Da har dere noe å klager på neste gang...

enten ordne de det eller så kan de risikere å miste jobben sin...(tror)

 

Håper det funker.... :lol:

 

PS: Det må finnes en måte å få det gjordt......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er h e l v e t e løs igjen....Etter å ha snakket med dem og ordnet opp med "mitt" problem (se litt lenger opp ) så har dem atter en gang strupet linja mi til ISDN hastighet.... :evil:

 

Nå har jeg ikke mottat hverken purring fra NGT eller Lindorff så det er nok det gamle greiene som henger igjen.... :shrug:

 

Føler meg totalt maktesløs (og voldtatt :roll: )

 

:cry:

Lenke til kommentar

Vi har fremdeles en utestående saldo på deg på:

 

kr. 448,-

 

I tillegg kan det også ha påløpt div. purregebyrer og renter som i så fall vil

fremkomme i egne brev fra vår innfordringspartner.

 

Dette innebærer at vi nå senker hastigheten på din bredbåndslinje til 64kbps.

Samtidig ber vi om at overnevnte beløp betales innen 01.04.03

 

Dersom vi ved fristens utløp ikke kan se å ha mottatt betaling, ser vi oss nødt

til å stenge nettilgangen fra NextGenTel AS. Et gebyr på kr. 398,- vil påløpe

ved gjenåpning.

 

Om det skulle vise seg at du ikke har fakturaen tilgjengelig, gjør vi

oppmerksom på at følgende kontonummer skal benyttes: 5202.05.69700. (Merk

innbetalingen med din KID: xxxxxxxxxx).

 

Skulle det være spørsmål til faktura, beløp eller innbetaling, ber vi deg om å

kontakte NextGenTel kundeservice på 55 52 79 79 eller pr epost på:

www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema.

 

Har du betalt en av de siste dagene, har nok din innbetaling krysset dette

varsel. Hastigheten vil bli satt opp igjen når din innbetaling er registrert, og

du kan se bort fra denne henvendelsen.

 

 

 

 

 

 

Det er deilig å se at man ikke er alene i verden!!

 

Etter å ha lest innleggene i denne tråden,virker det på meg som problemet har blitt større og større i den senere tid.

Ringte opp NGT etter denne mailen (da med 42 minutter ventetid..)...De beklaget det inntrufne og garanterte at alt var iorden nå. Hva skjer da 2 timer senere>>> 64K linje..

 

Ringte nok en gang til dem og problemet var fixet. Men problemet skulle jo aldri vært der fra førsten av. Dette må NGT få orden på ellers tror jeg kundekretsen minker fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...