Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere ting som gjør at CPU scoren ikke er høyere.

Du har klokket CPUen "lett" ( ca 20%)

CPUen har ikke HT så du har "bare" de 4 fysiske kjernene til å kjøre CPU-testen.

Når du kjører med PhysX så hjelper GPUen din til med fysikken som CPUen skal kjøre derfor får du my høyere score med den på.

 

Om du må oppgradere kommer vel ann på hva du bruker maskinen til men det kan hende at CPU blir en flaskehals i systemet dit om du har en "ny" GPU (GTX 460 eller 480).

 

Jeg ville vel heller klokket CPUen mer, med en bra luftkjøler så skal du klare å få den opp på 3,8-4,0 GHz

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja da har jeg satt inn ett 5970 til. her med 850 1220 på begge. men hvor mye volt kan jeg egentlig ha? det går vel greit å gå over 1.2v på kortene? noen som har noen tips til innstilinger på volt? kan vel se litt på nettet også =O)

 

Det kommer jo ann på kjøinga, er tempen bra så går det sikkert fint. Men sjekk litt rundt på f.eks. xtremesystems.com hva som er vanlig maksvolt der :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ja krim score det der =O)

 

Bare lurer på hvor mye volt du har på 5970 kortet ditt får å kjøre det på den klokken der? å har hatt litt driver prob i det siste. norn tips til driver å hvor kan man få taki driver om dagen.. de gamle altså. ikke den nye.

 

1,287 volt på alle GPUene men de er vannkjølte da :cool:

Lenke til kommentar

hehe ja da skjønner jeg jo at det er litt lettere. men hva kan jeg utsette de for med stock kjøler da? å da jeg lastet ned 11.1 drivern så funket den fint på vantage, men da jeg spilte litt black ops så drev det å flimret litt i toppen på skjermen. la inn 10.10 driveren igjen å da flimret det ikke. kan det komme av opelcl som er med på den nye driveren?

Lenke til kommentar

hehe ja da skjønner jeg jo at det er litt lettere. men hva kan jeg utsette de for med stock kjøler da? å da jeg lastet ned 11.1 drivern så funket den fint på vantage, men da jeg spilte litt black ops så drev det å flimret litt i toppen på skjermen. la inn 10.10 driveren igjen å da flimret det ikke. kan det komme av opelcl som er med på den nye driveren?

Mulig den flimringen har med opengl å gjøre ja.

For benching så kan du godt kjøre på med 1,3 volt bare sett vifta på maks, gjør det selv når jeg bencher på luft.

Funket fint på 5870 og 6970 i hvertfall

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Alt på stock. Er det normal score ?

P15874 3DMarks

 

3DMARK Score

 

Oppdatering.

 

OC CPUen litt med AMD Overdrive (3.2Ghz til 3.8Ghz)

 

Fikk P17196 3DMarks

Resultat

 

Hvis jeg klokker min 955 ned til 3.8 GHz ender jeg på ca P19000. Har forsåvidt et nVidia 460 GTX som skal være litt dårligere enn det du har. Så, jeg vil tro du scorer noe lavt ja.

 

PhysX av eller på ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...