Gå til innhold

.


Mealman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wrong! Duckhunter.

Hadde eksakt det problemet.

 

Om det mangler betaling for kontoen din så er den førebels suspendert. Den vert ikkje nedgradert til silver, hvertfall ikkje automatisk. Så du må logge deg inn via xbox.com å oppdatere betalingsopplysningane dine. Var hvertfall det eg måtte gjere. Etter det virka alt heilt fint.
Endret av _Bajazzo_
Lenke til kommentar

Jeg og ble logget inn i 2 sek for å bli logget ut igjen. Dette fordi jeg hadde fulgt råd på forumet om at den beste måten å si opp sitt gold abonnement på var å la den løpe ut ved bytte av kort. Nå sitter jeg igjen med en konto som jeg ikke kommer inn på(hvor jeg enda har noen microsoft points og en del gamerscore på) og som er for evig sperret ifølge xboxlive sin kundebehandler...

Lenke til kommentar

All sunn fornuft skal jo tilsi at et gold abonnement automatisk skal bli omgjort til silver om man ikke fornyer det, så dette høres veldig rart ut!!

 

Mitt gold går vel ut om ikke mange dagene, og hadde ikke tenkt å fornye nå siden jeg framover ikke får tid til å spille, selv om jeg har 2x3mnd abonnement liggende...

 

Er i alle fall hull i hodet om kontoen blir sperret... :mad:

 

glx-rider: Skjønte jeg deg rett når du sier at kundebehandleren sa at kontoen din var sperret pga at du ikke hadde fornyet goldabonnementet??

Lenke til kommentar

Jepp det gjorde du! Jeg har vært så dum og tenkt tilbake på trådene her på forumet om det emnet, og hvor ofte det ble nevnt at beste måte å ikke fortsette med gold var å la det løpe ut, men angrer nå litt.

 

Grunnen jeg fikk av kundebehandleren var:

 

Når microsoft ikke klarer å belaste ditt kort, så får du beskjed om dette via mail. Der står det også at om du ikke betaler noe så vil ditt gold abbonement avsluttes. Hvis du ikke gjør noe med dette, så vil microsoft likevel gi det en eller 2 måneder(husker ikke nøyaktig da xbox her blir lite brukt.) gratis med gold etter at kortet skulle vært belastet og abbonementet avsluttet.

 

Når dette så går ut så mener jeg på at jeg fikk en mail av microsoft om at jeg ikke hadde gold lenger. Prøvde så å gå inn på min profil, men hvergang jeg logget inn på live, så ble jeg logget ut igjen og fikk beskjed om å gå inn å endre kontostatus, når jeg trykket på knappen som skulle ta meg ditt inn, så leste xboxen litt, og vips så var jeg i startskjermen, og min profil var ikke lenger mulig å gå inn på(verken med eller uten live) helt til jeg skrudde 360 av og på. (altså fungerer offline, så lenge man ikke prøver å gå inn på live.)

 

Tok så kontakt med xbox.com, hvor jeg ble bedt om å ringe da de trengte flere opplysninger, og fikk da beskjed om at siden jeg ikke hadde betalt så ble den sperret. Når jeg da kommenterte at det var rimelig lite gjennomtenkt av dem, og hvorfor jeg ikke bare ble overført til silver så fikk jeg til svar: " Du har hatt et par mnd med gold, som vi har gitt deg på forskudd i påvente av at du skulle betale, når vi da ikke fikk noe, og microsoft ikke er interessert i å gå til inkasso for disse pengene, så vil din konto bli sperret for alltid, uten mulighet for å åpnes. Akkurat som et tlf. abbonement man ikke lenger vil ha: Man lar ikke være å betale når man ikke vil ha det mer, man ringer og sier fra om at man vil avslutte abbonnementet."

 

Når han sa dette så gadd jeg ikke å krangle mer, og innså hvor dum jeg selv hadde vært, og fikk råd om at hvis jeg ville spille mer, så måtte jeg opprette ny mail adresse, og ny konto på den, noe jeg gjorde, og fikk da en mnd med gold gratis...

 

Nå var dette betalt med bankkort, goldtype årsabb.. Hvordan det er med dere som kjøper mnd for mnd, eller med ferdige abbonement fra vanlig butikk vet jeg ikke....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...