Gå til innhold

Hente registerverdi og putte i variabel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an og for eksempel an og hente HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Opera.exe\shell\open\command\(standard) og putte den inn i en verdi for senere bruk? Eventuelt også strippe vekk "%1" eller må jeg ty til serkere programmering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så langt klarer jeg det. Men å få hentet ut verdien for så å bruke den selv ble noe annet. Skal brukes i ren cmd men aner ikke hvordan.

Skrevet (endret)

her har du litt hjelp på veien ihvertfall...

dette får ut nøkkelen + litt til:

reg query HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Opera.exe\shell\open\command\ /v standard

du får da ut verdien fra standard som ligger under HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Opera.exe\shell\open\command\

skal se om jeg får strippet det ned en del, men har ikke tid nå

Endret av aklla
Skrevet

Jeg har en anelse om at find kan brukes her:

reg query HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Opera.exe\shell\open\command\ /v standard | find "Opera.exe"

Men det neste blir jo å få brukt det. Hvordan kan jeg plassere eks. "set sti=" forran resultatet av førstnevnte kommando?

Skrevet

Planen var å enkelt putte noen tilleggsfiler til en spillmappe. Mappen varierer fra person til person noen har det rett på c:, andre i programfiler/programfiles og noen andre igjen har en undermappe alt etter når det ble installert. Dette er et mmorpg, ingen planer om såkalte "ulovligheter".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...