Gå til innhold

UTFORDRING: La oss bytte til sidemål!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xZFMnIz6
Skrevet

Og hvorfor det, om jeg tør spørre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi bokmål er lettere å fordøye når man skal lese til prøver o.l.

Kommer forøvrig fra samme området som dePt, så skjønner godt at han har bokmål som hovedmål (noe jeg også har trass mitt halv-nynorske bosted).

Skrevet

Jeg tror dette hadde vært mye mer spennende hvis jeg hadde hatt bokmål som hovedmål. Bokmål er ikke så pent som nynorsk, dessverre.

Er det forresten noen som har en god og billig kajakk til salgs? Eventuelt en SNES.

Skrevet (endret)

Jeg tror det er enklere å skrive bokmål for oss som snakker nynorsk enn det er å skrive nynorsk for dere som snakker bokmål. Dere leser og hører mye mindre sidemål i løpet av en dag enn det vi gjør.

Jeg har sikkert noen skrivefeil selv... Jeg mener at det er enklere for meg å legge om til klokken enn det er å legge om til klokka, da det er enklere å legge om helt enn å bare legge om halvt.

Endret av assbear
Skrevet (endret)

Tja, jeg bor i nynorsk-område, men synst det er lettere å skrive/forstå bokmål. Så for min del ville jeg gått glipp av noe vesentlig. Men dette er sikkert individuelt!

Men så har jo jeg bokmål som hovedmål, hvis det har noe å si...

Endret av Arne
  • 2 uker senere...
Skrevet

Eg talar nynorsk, eg er ein framandkar. Men eg skrive og tala både bokmål og nynorsk. So for meg 0 problem. Men føle nynorsken min dabba ut ittekårt no som eg mair elle mindre skrive bokmåls.. :p

Gjest Slettet+9871234
Skrevet
Eg talar nynorsk, eg er ein framandkar. Men eg skrive og tala både bokmål og nynorsk. So for meg 0 problem. Men føle nynorsken min dabba ut ittekårt no som eg mair elle mindre skrive bokmåls.. :p

Vel, det ser jo ut til at du skriv meir dialekt enn båe bokmål og/eller nynorsk?

Skrevet

Vel, det ser jo ut til at du skriv meir dialekt enn båe bokmål og/eller nynorsk?

Jau, sant nok. Må virkelig innrømme at mye av nynorsken min har falt under teppet etter all nettbruken.

Skrevet

Joda, hehe, så vet vi det... :p

Tror egentlig de fleste her inne lærer nynorsk på skolen, med mindre de kommer fra bokmålsområder og har sterk dysleksi. :p

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Eit tips kan jo vere å installere nynorsk ordliste på maskinen, om du brukar f.eks. Firefox, Hans-O. :)

Skrevet

Eg bruker firefox men det gidder eg ikkje. Gjør dette berre for gøy, nynorsken på skolen får gå som det gjer. Selv om den tellar like mykje som alle andre karakterar så konsentrerer eg meg heller på ting som eg faktisk bryr meg om :)

Gjest Slettet+9871234
Skrevet (endret)

Viking665:

Eit tips kan jo vere å installere nynorsk ordliste på maskinen, om du brukar f.eks. Firefox, Hans-O. :)

Post #1337. :p

Endret av Slettet+9871234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...