Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør jeg med ødelagt låne pc?


perpetrus382

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å klarlegge litt.

 

Det står ingenting i HappyCare sine vilkår om utlånsprodukt. Ingenting. Man får altså således ikke utlånsprodukt som et ledd i forsikringsbehandlingen.

 

Det som har skjedd her, er at butikken ønsket å være greie under saksbehandling og evt reparasjon, og låne ut en PC til kunde på frivillig basis.

 

Når man låner en pc slik, så skriver man under på at man er ansvarlig for alt som skjer med denne av skader og uhell, og for å dekke tap som oppstår i forbindelse med reparasjon.

 

Jeg ser ingen grunn til at trådstarter her ikke er ansvarlig for det som har skjedd med utlånsproduktet.

Lenke til kommentar
Bare for å klarlegge litt.

 

Det står ingenting i HappyCare sine vilkår om utlånsprodukt. Ingenting. Man får altså således ikke utlånsprodukt som et ledd i forsikringsbehandlingen.

 

Det som har skjedd her, er at butikken ønsket å være greie under saksbehandling og evt reparasjon, og låne ut en PC til kunde på frivillig basis.

 

Når man låner en pc slik, så skriver man under på at man er ansvarlig for alt som skjer med denne av skader og uhell, og for å dekke tap som oppstår i forbindelse med reparasjon.

 

Jeg ser ingen grunn til at trådstarter her ikke er ansvarlig for det som har skjedd med utlånsproduktet.

 

Men om f.eks maskinen får en hardvarefeil, og butikken velger å gi kjøper en ny erstatnings-pc, så vil uansett forsikringen følge med videre. Hvorfor skjer ikke det om kjøper må godta en lånepc for en periode?

 

Og Elkjøp har ofte mange brukte laptoper som støver ned, som de har fåt tilbake pga retur.

Og selgerne ønsker ikke å selge dem, siden de taper på det.

Så da er det egentlig bare å ta ut en av de og bruke som låne-pc.

 

Men når en person klarer å tråkke på en pc, så kan ikke maskinen ha blitt tatt godt vare på.

Man legger ikke en laptop på gulvet. Hvis ikke noen holder på med borddansen da :p

 

Uansett, så tror jeg at trådstarter har ansvaret, og bør godta tilbudet fra Elkøp, så lenge det er et godt tilbud som begge kan leve med.

Lenke til kommentar
Men når en person klarer å tråkke på en pc, så kan ikke maskinen ha blitt tatt godt vare på.

Man legger ikke en laptop på gulvet. Hvis ikke noen holder på med borddansen da :p

 

Uansett, så tror jeg at trådstarter har ansvaret, og bør godta tilbudet fra Elkøp, så lenge det er et godt tilbud som begge kan leve med.

 

Selvfølgelig skulle ikke dette skjedd..

 

Jeg har enda ikke fått noen pris fra Elkjøp, på hvor mye reperasjonene vil koste. Og dessuten, har jeg enda ikke fått tilbake PC-en min som jeg leverte inn rett før påske!.. Var på Elkjøp og purra i dag, men det kunne ta 1-2 uker enda...

 

*lei av å vente*

Lenke til kommentar

Da har de hatt den inne i over 6 uker.

 

Jeg ville da reist til Elkjøp, og krevd å få den fikset meget fort, ellers må du/de heve kjøpet.

Da tenker jeg at de kontakter ic og virkelig får dem til å prioritere din maskin.

 

Hvorfor prøver ikke Infocare å løse problemet med lang reparasjonstid?

Lenke til kommentar
Da har de hatt den inne i over 6 uker.

 

Jeg ville da reist til Elkjøp, og krevd å få den fikset meget fort, ellers må du/de heve kjøpet.

Da tenker jeg at de kontakter ic og virkelig får dem til å prioritere din maskin.

 

Hvorfor prøver ikke Infocare å løse problemet med lang reparasjonstid?

Sorry, men jeg tror det her er snakk om den ødelagte utlånspcen som er inne for kostnadsoverslag og reparasjon, am I right?

Lenke til kommentar
Da har de hatt den inne i over 6 uker.

 

Jeg ville da reist til Elkjøp, og krevd å få den fikset meget fort, ellers må du/de heve kjøpet.

Da tenker jeg at de kontakter ic og virkelig får dem til å prioritere din maskin.

 

Hvorfor prøver ikke Infocare å løse problemet med lang reparasjonstid?

Sorry, men jeg tror det her er snakk om den ødelagte utlånspcen som er inne for kostnadsoverslag og reparasjon, am I right?

 

Jeg forstod at trådstarters maskin har vårt på service i over 6 uker.

Jeg tror ikke han vil få noen ny lånepc. Eller har du fått det?

 

Tatt kontakt med butikken?

Lenke til kommentar

Slik ligger det an:

 

1. Jeg sendte inn PC-en min rett etter påske (Ikke før påske som jeg før trodde) og fikk da utlevert en låne-pc. Datoen for dette var 25.-27. Mars.

2. Låne-PC-en ble ødelagt ved et uhell. Datoen jeg leverte den inn var 23. April.

3. Nå sitter jeg er uten pc i det hele tatt. Altså fremdeles ikke fått tilbake min egen pc, og ikke fått noe kostnadsoverslag på låne-PC-en.

 

Men som du skriver snillekim, kan jeg da heve kjøpet når det har gått over 6 uker?

Lenke til kommentar

Den er sikkert sendt til InfoCare. Av egenerfaring så tar det lang tid og når du får den tilbake så får du den i 1 av 3 tilstander.

 

1. Ingenting er reparert (30% sjans).

2. Feilen er reparert men det har oppstått nye feil (50% sjans).

3. Feilen er rettet og alt er ok (20% sjans).

 

 

Med andre ord... 80% sjans for at du må sende den inn på nytt :) Lykke til!

 

Jeg har hatt både en LCD tv og en Laptop inne hos InfoCare og Tven ble sendt inn 3 ganger, og laptopen 4... Laptopen kom i retur med kunst plast rundt og andre feil, tv kom i retur nedstøvet hvor de engang ikke hadde gjort noe, andre gangen hadde de byttet feil del osv...

Lenke til kommentar
Den er sikkert sendt til InfoCare. Av egenerfaring så tar det lang tid og når du får den tilbake så får du den i 1 av 3 tilstander.

 

1. Ingenting er reparert (30% sjans).

2. Feilen er reparert men det har oppstått nye feil (50% sjans).

3. Feilen er rettet og alt er ok (20% sjans).

 

 

Med andre ord... 80% sjans for at du må sende den inn på nytt :) Lykke til!

 

Jeg har hatt både en LCD tv og en Laptop inne hos InfoCare og Tven ble sendt inn 3 ganger, og laptopen 4... Laptopen kom i retur med kunst plast rundt og andre feil, tv kom i retur nedstøvet hvor de engang ikke hadde gjort noe, andre gangen hadde de byttet feil del osv...

 

Den statestikken der stemmer nok ikke helt...

Men jeg ville gjerne likt å sett hvordan arbeidsplassen til Infocare er. Og hvor de oppbevarer tingene.

De tar heller ingen ansvar for ting de roter bort.

 

Til trådstarter:

Du kan ifølge forbrukerkjøpsloven heve kjøpet hvis reparasjonen tar urimelig lang tid.

Når det går 6 uker, så begynner den grensen å nærme seg.

Jeg ville kontaktet Elkjøp, og krevd at de får fikset maskinen innen en eller to uker, ellers ville jeg krevet å hevet kjøpet.

 

Hold oss oppdatert da...

Lenke til kommentar

Kan høre pent om du som kompensasjon for lang leveringstid på retur av din egen laptop kan få reperasjonen dekket, er vel gode muligheter for det regner jeg med.

 

Elkjøp kan ikke skylde på verkstedet, det er elkjøp du som kjøper skal forholde deg til,og ansvaret ligger dermed helt og holdent hos de.

Lenke til kommentar
Slik ligger det an:

 

1. Jeg sendte inn PC-en min rett etter påske (Ikke før påske som jeg før trodde) og fikk da utlevert en låne-pc. Datoen for dette var 25.-27. Mars.

2. Låne-PC-en ble ødelagt ved et uhell. Datoen jeg leverte den inn var 23. April.

3. Nå sitter jeg er uten pc i det hele tatt. Altså fremdeles ikke fått tilbake min egen pc, og ikke fått noe kostnadsoverslag på låne-PC-en.

 

Men som du skriver snillekim, kan jeg da heve kjøpet når det har gått over 6 uker?

Om det har tatt over 6 uker på service, ville jeg troppet opp på elkjøp med noe skriftlig hvor du summerer opp saken og krever løsning i løpet av feks 3 virkedager, enten pcen din i retur ferdig reparert, ny maskin eller heving av kjøp.

 

Vær saklig og grei, og du skal se det løser seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...