Gå til innhold

(løst) Ny lcd 22" til ca 2000 kr hva anbefaller dere ( spill og film)?


P0nduz

Anbefalte innlegg

Hei

 

er på utkikk etter en 22" som er god til film og spill. samtidig som den ikke koster altfor mye.

 

Er det spesielle hensyn jeg må ta med tanke på paneler osv når jeg bestiller eller?

 

Takker for svar

 

mvh

Christer

 

 

Edit: liten skrivefeil

 

Edit: løst: valgte å gå for BenQ G2400W

Endret av ..Christer..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Dersom grafikkortet ditt tåler det (de fleste er gode nok) og du ikke har en defekt skjerm eller lignende som gjør at du MÅ bytte ville jeg anbefalt deg å skrape sammen litt mer og heller velge en 24". En 22" dekker sikkert ditt behov for spill og film, mens en 24" bedre lar deg ha 2 applikasjoner oppe ved siden av hverandre - som f.eks browser og Epost/Office eller lingnende. Fordelen er at du i tillegg til at du får med bredden også får "en hel A4 side" i høyden. En 24" koster litt mer (fra ca 3.000), men jeg tror også at den dekker fremtidig bruk bedre slik at det blir billigere på sikt.

 

Jeg er ingen spiller, så dette er jo bare en generell anbefaling og min oppfatning da :D

 

Her er et eksempel til ca 3.000:

https://prisguiden.no/product.php?productId=75683

Endret av omaha
Lenke til kommentar

Samsung har vel en liten fordel med tanke på garanti mot pixelfeil som ikke alle andre har.

(Skjerm er i så måte et av de produktene jeg ikke ville ha kjøpt i butikk, men kun via nettet. Dette pga 10 dagers returrett - så pakk skjermen din ut pent, og ta vare på emballasje til returretten har gått ut ihvertfall.)

 

Forslaget er KUN på basis av evt pixelfeil.

https://prisguiden.no/product.php?productId=62686

Lenke til kommentar

har lest en bråte med tester og kommet fram til at jeg ikke vet hva jeg skal ha:P så det blir jo vanskeligere jo mer man leser.

 

Lest at det er mange forskjellige paneler på samsungen og derfor er man heldig hvis man får en av de som er bra?

 

Kan se nærmere på Viewsonic har ikke sett noe særlig på de enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...