Gå til innhold

Asus Rampage Formula


Djenzn

Anbefalte innlegg

Nylig fått kortet å vil derfor lage en tråd for kun Rampage Formula

 

Ellers har jeg ikke fått prøvd HK enda pga jeg venter på flere deler til min nye maskin. Og har gjort en liten REVIEW av den. NB! Det er plass til 2x 3870x2 (jeg dreit på draget)

Edit: fjernet skriv om dårlig plass på pci-e port 2

Endret av Djenzn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er problemet med PCI sporet? Trenger du det til noe, eller får ikke gpu kortet plass?

 

Jeg kjenner ikke til hele Rampage kortet men jeg antar at kjøleløsningen på det første 3870X2 kortet blokkerer for slot nr 2.

Med andre ord, Crossfire med la oss si 2x 3850 som er singleslot for eksempel vil fungere men dualslot kort har ingen plass på dette ASUS kortet.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har akkurat bygget meg en maskin basert på Asus Rampage Formula med E8400 og 1 stk. 3870X2.

Dessverre døde mitt Sapphire 3870X2 korte når jeg var i maskinens bios, grunnet alvorlige feil i 3970X2's vifteregulering (se min post vedr. dette.

 

Uansett, når jeg feilsøkte så flyttet jeg også mitt 3870X2 kort fra PCIE slot1, ned til PCIE slot 2. Foruten at det ble litt trangt under viften, så passet kortet fint nede i PCIE spor nummer 2 hos meg .... :dontgetit:

Kan derfor ikke helt se at det skal være problemer å kjøre 3870X2 i crossfire her ?

 

Jeg bad uansett om pengene tilbake for 3870X2. Vurderer nå mllom 9800GTX, 9800GX2 eller å vente til nye 4870 serien kommer fra ATI.

Lenke til kommentar

Hmm.. har jeg kanskje vært litt kjapp i avtrekkern. Fikk svar fra Asus om det samme bare med et annet EAH 2x 3870x2. Au da, sist hadde jeg HK skrudd fast i et bord da var det nok stålfestet som traff bordet før slotten. beklager.

 

Takk for info ang sapphire kortet Digitize!

Endret av Djenzn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...