Gå til innhold

Hvor fornøyd er du med din iPhone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare hatt min iPhone i 2-3 dager, men er hittill veldig godt fornøyd. Har fått låst den opp, og bruker den nå som telefon (!!) og ipod. Veldig mye en lett kan laste ned når en får den opp i WLAN. Bruker den også til e-post og til surfing via Safari. God lyd på telefonsamtalene og veldig godt bilde på skjermen! Av "negative" ting kan jeg nevne at skjermen naturligvis fort blir flekkete siden en styrer alt med en svett pekefinger :) Som iPhone n00b vil jeg gi den terningkast 5!

Lenke til kommentar

Forstår :)

 

Fikk nylig en HTC Touch Dual, men etter at kollegaen min fikk seg iPhone har jeg falt litt for den. Den er skikkelig sexy, hehe. Dessuten tror jeg ikke at jeg trenger en så avansert telefon som HTC. Det jeg er ute etter er en MP3 spiller som også er en telefon.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Touch Cruise som jeg solgte rimelig kvikt. Det var altfor tungvindt å bruke en telefon som touch telefon når operativsysteet ikke er laget for det. Siden jeg har kjøpt meg mac nylig fant jeg ut at det passet fint å teste ut iPhone.

har hatt min i noe over ei uke, og er storfornøyd. Denne telefonen er virkelig laget for fingrbruk, og det fungerer glimrende. Til musikk, video og internett er den fan-så-tastisk!

 

Å skrive sms med fingrene fungerer faktisk overrasende bra....10 ganger bedre enn på HTC telefonen. Responsen og div løsninger er rett og slett bedre. Tilogmed Tetris er genialt på denne telefonen.

 

Kameraet er jo ikke mye å skryte av da, men min tar rimelig klare bilder fordet. Telefonen har heller ikke 3G, men det betyr bare at batteriet varer lengre samt at jeg må vente et par sekunder lengre på at wap siden skal laste. Jeg ville uansett ikke benyttet 3G til å surfe nettet idag da det vil bli for dyrt.

 

Jeg må nevne at det oser kvalitet over telefonen, med metall bakside og glassskjerm, samt at knappene på sidene av telefonen er av gummi, er det den best bygde telefonen jeg har hatt.

 

Har lest litt forskjellige meninger om batteriet. Selv hører jeg på musikk stort sett hele dagen på jobb, og en dag hadde jeg tre pauser på tilsammen 1,5 time der jeg surfet youtube og apple.com og så på filmtrailere via wifi. Når jeg kom hjem var batteriet over halvfullt.

 

Jeg er rett og slett storfornøyd!

 

Konklusjonen min blir at....etter å ha hatt flere high tech mobiler med gps...osv, har jeg funnet ut at en telefon er ingenting hvis ikke ringefunksjoner, meldingsfunksjoner, musikkfunksjoner er bra. iPhone er glimrende til dette, og i tilleg er Video og Youtube en stor bonus. Internettsurfing er milevis foran alt annet jeg har sett på en mobiltelefon.

Men alt dette hadde kke betydd en drit hvis ikke interfacen mellom bruker og telefon hadde vært bra, og her er det iPhone virkelig skinner.

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med min iPhone 16GB! Gir den lett 6/6 I score. iPhone er så utrolig brukervennlig samtidig som at den har funksjoner som overgår konkurrentene. Nå skal det sies at telefonen min er hacket og dermed så har jeg installert ca 30 apps/spill og det øker jo funksjonaliteten betraktelig. Bare MobileScrobbler er noe av det beste programmet jeg noensinne har brukt på en bærbar dings. 3G, supert kamera og gps har jeg funnet ut at jeg ikke trenger.

Lenke til kommentar

Vell, telefonen får en full 6 av 6. Når man har installert applikasjonene som er tilegnet deg.

 

Før det, var det en en del små ting som kunne vært ungått eller gjort anderledes.

Men man kan jo bare laste ned en app, så er problemet borte!

Det liker jeg.

 

Vis det er noe som trekker ned er det itunes, at man må legge inn musikk, bilder og filmer inn på itunes så synkronisere iPhonen.

Lenke til kommentar
Vell, telefonen får en full 6 av 6. Når man har installert applikasjonene som er tilegnet deg.

 

Før det, var det en en del små ting som kunne vært ungått eller gjort anderledes.

Men man kan jo bare laste ned en app, så er problemet borte!

Det liker jeg.

 

Vis det er noe som trekker ned er det itunes, at man må legge inn musikk, bilder og filmer inn på itunes så synkronisere iPhonen.

 

Jeg vet at det finnes andre programmer for å kjøre media inn og ut av iPhone...så det trekker vel egentlig ikke ned. Husker dessverre ikke hva dem heter. Jeg bruker Mac og kjøper musikk på iTunes Store både fra datamaskinen og telefonen så iTunes føles ganske naturlig for meg.

Lenke til kommentar

Mye positive ord om iPhone. Jeg var nok litt raskt ute med å kjøpe ny telefon (HTC Touch Dual). Prøver nå å selge den og gå over til iPhone. Etter å ha sett demovideoer, testet ut den bittelitt og lest om den så må jeg innrømme at det er en skikkelig sexy telefon :)

 

Men hva vil dere si er ulempene med iPhone? Dårlig kamera, mangel på MMS og mangel på 3G/Super 3G er strengt tatt ikke så viktig for meg. Men at den er låst til iTunes er rimelig kjipt mener jeg.

Lenke til kommentar
Mye positive ord om iPhone. Jeg var nok litt raskt ute med å kjøpe ny telefon (HTC Touch Dual). Prøver nå å selge den og gå over til iPhone. Etter å ha sett demovideoer, testet ut den bittelitt og lest om den så må jeg innrømme at det er en skikkelig sexy telefon :)

 

Men hva vil dere si er ulempene med iPhone? Dårlig kamera, mangel på MMS og mangel på 3G/Super 3G er strengt tatt ikke så viktig for meg. Men at den er låst til iTunes er rimelig kjipt mener jeg.

 

Man kan få en helt grei MMS funksjonalitet på iPhone nå, bare den er jailbreaked. SwirlyMMS fikser den biffen, man kan fint sende og ta imot MMS.

 

3G/Super 3G savner jeg ikke - tatt i betraktning dagens surfepriser. Dersom datasurfing via mobilnettet blir tilnærmet gratis så hadde det vært et savn.

 

Kamera bryr jeg meg ikke om. Jeg bruker bare mobilkamera til og ta bilder jeg sender via MMS. Til dette formålet fungerer iPhone kameraet helt perfekt.

 

iPhone er ikke låst til iTunes. Man kan fint synke musikk via Winamp, EphPod eller andre mediaspillere som har en iPod/iPhone plugin tilgjengelig. Jeg personlig liker iTunes, og bruker det selvsagt også. Har brukt iTunes siden versjon 4.1 kom og det er mitt favorittprogram for og spille og organisere musikk.

 

Det som er negativt med iPhone er vel at den er litt vanskelig og bruke om man er ute og går osv. Men det gjelder generellt sett alle mobiler med touch-screen. Etter jeg la inn den norske ordboken fra http://www.iphonedict.com så fungerer SMS skriving som en drøm i forhold til tidligere...

 

Forutom dette så finner jeg faktisk ingen negative sider ved iPhone... Faktisk. Den kunne ha vært litt tynnere og lettere og hatt haptic feedback, men thats it.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med min Iphone..

 

Gir den 4 av 6

 

Store minus.

- Ikke mulig å søke i kontakter hehe. (latterlig)

- Ingen skikkelig MMS funksjon.. Det finnes hack som fungerer dårlig

- Ingen mulighet å forwarde SMS meldinger. haha. Hack finnes (SMSD)

- Ingen java/flash støtte i nettleser.. (latterlig)

- Ingen mulighet å ta opp video.. (latterlig)

- Man kan ikke bruke vanlige hodetelefoner..

 

Måtte bare legge til at batteri kapasiteten varer ca en arbeidsdag.

Jeg ringer veldig mye men iPhone er forsatt en telefon.

 

Nå virker det som jeg er veldig missfornøyd med telefonen. Det er jeg langt i fra. Jeg kjøper telefoner minst 4 ganger i året og dette må være den mest fullkomne tlf for min del. .

Endret av bergetun
Lenke til kommentar

iPhonen er den beste mobilen jeg har hatt. Den passer perfekt til mitt brukt, har en grei mp3-spiller, innebygd wifi også har den jo sms og telefon. Noe mer trenger jeg ikke.

 

iPhonen er den beste mobilen jeg har hatt. Den passer perfekt til mitt brukt, har en grei mp3-spiller, innebygd wifi også har den jo sms og telefon. Noe mer trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

uhacket = terningkast 3

hacket = terningkast 4

 

Mangelene på basisfunksjoner trekker mye ned, og jeg er dritt lei av å lade hver eneste dag.

 

Det positive er selvsagt den store skjermen og designet.

 

Og er den virkelig så brukervennlig? de fleste jeg viser den til legger den fra seg med et grynt etter å ha rotet litt rundt i menyene. 1 ikon for hvert eneste program er ikke det samme som brukervennlighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...