Gå til innhold

Definisjon på hva forskjellen på en Bonde og en Gardbruker er?


Stallone

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har dere en Definisjon på hva forskjellen på en Bonde og en Gardbruker er?

 

Her er min og pappa sin definisjon på hva er forskjellen på en bonde og en gardbruker er:

 

Jo en bonde er en som har gård men bruker den ikke rett, F.eks: Har masse Skrot og gammle rustende traktorer på gården sin, som bare ligger der å råtner!

Og alle dere som bor innover en grus veg, har dere IKKE irritert dere over dissa Humpete vegene med Bønner som bor over alt innover vegen? Bønna gidder jo faen ikke gjøre en DRITT, sitter bare der å Koper hele dagen lang! og OM dem skulle finne på å fikse vegen med 1000 dumper i, så gjør dem bare ALT verre en det var! Dem har 40 traktorer på Gåren sin, men bruker dem traktorene? Nei ALDRI, Inviterer du dem på en kopp kaffe, så sier dem: ja da jeg skal komme en tur jeg, men kommer dem? Nei aldri. og når du møter dem og skal snakke litt får å være hyggelig, så må DU stå det å fortelle om deg selv, mens dem skal ikke fortelle en dritt, bare står der og ser dumme ut!

 

 

Mens en Gardbruker bruker, er en som BRUKER garden sin rett, altså: Holder orden på sakene sine og har en ryddig låve eller garasje, og ryddig ellers på garden sin. Har gardbrukeren mange kuer, ja da sørger han for at kuene har Stor plass og røre seg på, Mat , Vann og skygge til sommeren. Han liker også å passe litt ekstra på dyra sine, og ikke bare tenker (PENGER PENGER PENGER og atter PENGER) En Gardbruker er også en hyggelig fyr med godt humør og Arbeids mot! Han Trenger ikke 40 traktorer for å klare seg, han klarer seg mer enn nok med 2-3 stk. har sikkert masse mer og skrive her!

 

Er du Bonde som føler deg ned trøkka av meg, si i fra

 

 

andre som har en mening her? Vil høre deres meninger også!’

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for i hele tatt å forstå min definisjon må man nok ha levd med dem i flere år på nært hold.

 

men selv bygutter jeg snakker med har stor observasjonsevne. og at tråden er latterlig, ja, det er jo det hele bonde og gardbruker "vitsen" er!

 

men regner heller ikke med at flertallet vil forstå dette..90% av befolkningen er jo mere flokkdyr enn sauer,så jeg snakker til det oppegående selvstendige mindretall

 

Vis du ikke skjønner hva jeg snakker om, så er du jo en "Bonde" skjøl! ( Bønder i Byen og Bønder på landet, Bønder er det over alt! )

Endret av Stallone
Lenke til kommentar

Jeg forstår definisjonen din. Det er en dårlig vits eller en særdeles lite "oppegående" oppfattelse av bønder (da du visstnok refererer til oppegående mennesker)

 

Hvor har du og din godeste far kokt opp disse flotte historiene? Har du noe basis for disse definisjonene i det hele tatt? Du snakker jo om å "leve med de i flere år". Noe som vil si at du har kanskje (sier kanskje da det bare fremstår som bullbaiting og du håper å fornærme noen) møtt på 2 bønder i hele ditt liv og har funnet to perfekte motsetninger og valgt to håpløst fantastiske definisjoner på de?

 

 

Fin edit du la inn. Bekreftet vel bare poenget og det alle visste fra første post :)

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Hei som ny fjått her inne ,måtte jeg bare svare på dette innlegg,meget gjennomtenkt konklusjon og ikke regn med att 9 til 4 folka noen gang vil forstå hva du sier! en bonde er en "bonde" og en gårdbruker er en gardbruker.enkelt å greit.hilsen bygutt :grin2:

Endret av atle_jonny
Lenke til kommentar

Bonde blir ofte brukt som skjellsord. Gjerne av fotballsupporterar med lågare utdanning som er på kultsamling for å sjå mannfolk svette og andre byfascistiske element. (Nynorskhatarar med tendensar til å snakke om etnisk rensing, Erling Fossen, den militante fraksjonen av Unge Høyre, dyrevernsaktivistar som øydelegg den lokale faunaen med eit minkfarmraid, folk som trur Synnøve Finden driv økologisk, osb.)

 

Gardbrukar blir ofte brukt som honnørord eller yrkestittel, gjerne av felleskjøpet, Nationen og lokalavisa. Begge orda vert brukt i nøytral meining, mens berre bonde vert brukt som skjellsord.

 

 

 

 

Den eigentlege grunnen til forskjellen imellom desse orda er at folk som er dumme nok til å skjelle bøndene ut for manglande gjeting, aldri har haurt om ordet gardbrukar. (Når det gjeld gjeting har det alltid vore eit yrke dominert av 8 til 17 åringar på fulltidsstilling, noko som kanskje forklarar korfor bøndene ikkje klarar å verne dyr på beite lenger. Dessuten likar ikkje barnevernet at gutane slåst med bjørn. )

Lenke til kommentar
Bonde blir ofte brukt som skjellsord. Gjerne av fotballsupporterar med lågare utdanning som er på kultsamling for å sjå mannfolk svette og andre byfascistiske element. (Nynorskhatarar med tendensar til å snakke om etnisk rensing, Erling Fossen, den militante fraksjonen av Unge Høyre, dyrevernsaktivistar som øydelegg den lokale faunaen med eit minkfarmraid, folk som trur Synnøve Finden driv økologisk, osb.)

 

Gardbrukar blir ofte brukt som honnørord eller yrkestittel, gjerne av felleskjøpet, Nationen og lokalavisa. Begge orda vert brukt i nøytral meining, mens berre bonde vert brukt som skjellsord.

 

 

 

 

Den eigentlege grunnen til forskjellen imellom desse orda er at folk som er dumme nok til å skjelle bøndene ut for manglande gjeting, aldri har haurt om ordet gardbrukar. (Når det gjeld gjeting har det alltid vore eit yrke dominert av 8 til 17 åringar på fulltidsstilling, noko som kanskje forklarar korfor bøndene ikkje klarar å verne dyr på beite lenger. Dessuten likar ikkje barnevernet at gutane slåst med bjørn. )

Ja her er "kjerne"svarene,er ikke uten grunn, at disse ordene ligger i det norske folket , av mine venner er mange en fottball supporter,både psykiatrere, mattematikkere,høyskolelærere og samfunnstopper,.Er det noe "fjernt" som skjer på banen kommer ordet opp flerstemmig BOOOOONDE.Kansje man skal si att de har Lav utdanning(teoretikkere) og en "bonde" har høy utdanning grunnet livserfaring blandt sine sauer oppe i lia:
Lenke til kommentar

Gårdbruker = Bokmål

Gardbrukar = Hovudmål

;)

 

Ja her er "kjerne"svarene,er ikke uten grunn, at disse ordene ligger i det norske folket , av mine venner er mange en fottball supporter,både psykiatrere, mattematikkere,høyskolelærere og samfunnstopper,.Er det noe "fjernt" som skjer på banen kommer ordet opp flerstemmig BOOOOONDE.Kansje man skal si att de har Lav utdanning(teoretikkere) og en "bonde" har høy utdanning grunnet livserfaring blandt sine sauer oppe i lia:

 

 

Det er i allefall klart at dei kompenserar for noko når dei må kalle folk namn i voksen alder, men det treng jo ikkje vere låg utdanning. :D

Lenke til kommentar
Gårdbruker = Bokmål

Gardbrukar = Hovudmål

;)

 

Ja her er "kjerne"svarene,er ikke uten grunn, at disse ordene ligger i det norske folket , av mine venner er mange en fottball supporter,både psykiatrere, mattematikkere,høyskolelærere og samfunnstopper,.Er det noe "fjernt" som skjer på banen kommer ordet opp flerstemmig BOOOOONDE.Kansje man skal si att de har Lav utdanning(teoretikkere) og en "bonde" har høy utdanning grunnet livserfaring blandt sine sauer oppe i lia:

 

 

Det er i allefall klart at dei kompenserar for noko når dei må kalle folk namn i voksen alder, men det treng jo ikkje vere låg utdanning. :D

Jaja noen blir aldri "voksne".å på fottball kamp (heeelt uinntressant for meg) ser og hører man jo hvor man har dem/de. som regel så har de glemt "boxåpneren" og må låne av meg .eller sitter forran brødboxen å roper jeg er suuulten..hehe

Lenke til kommentar
Jeg forstår definisjonen din. Det er en dårlig vits eller en særdeles lite "oppegående" oppfattelse av bønder (da du visstnok refererer til oppegående mennesker)

 

Hvor har du og din godeste far kokt opp disse flotte historiene? Har du noe basis for disse definisjonene i det hele tatt? Du snakker jo om å "leve med de i flere år". Noe som vil si at du har kanskje (sier kanskje da det bare fremstår som bullbaiting og du håper å fornærme noen) møtt på 2 bønder i hele ditt liv og har funnet to perfekte motsetninger og valgt to håpløst fantastiske definisjoner på de?

 

 

Fin edit du la inn. Bekreftet vel bare poenget og det alle visste fra første post :)

 

Må si jeg blir Skuffa over åssen du skriver! du er et år eldre enn meg, og du oppfører deg som et 0! du har vel bare bodd 1 sted i livet ditt. så jeg skjønner du ikke har så myepeiling! har bod 1000 steder jeg. og jeg VET ossen forskjellige menesker er! ser jo på innlegga dine også! er jo bare tull! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Haha, skrivemåte du faktisk påpeker? Du klarer ikke en gang skrive ordentlig. Store bokstaver her og der. Starter med små og har null sammenheng ellers.

 

Du feiler ellers med resten av påstandene dine, som allt det andre du har presentert.

 

 

Ja jeg skulle ønske du og var dyslektiker, kasje(ops heter kansje tror jeg...so what? ) du da hadde et bedre grep på å fikse dataen . vår gamle konge var også dyslekliels, ( :) ) har du ikke noe annet å ta meg på! så mobb ivei du ungen, spill et spill du! mah jong for xempel

Lenke til kommentar

Jeg kjenner dyslektikere, og hadde du tatt deg bryet til å lese over dine egne innlegg så hadde du kunnet fikse særdeles mange av de grove skrivefeilene. Det er ingen unnskyldning.

 

Jeg tar deg på de håpløse definisjonene du prøver å fremlegge. Du har bodd "1000 steder" og klarer å definere bønder i disse to kategoriene? Imponerende greier, for det virker virkelig som om du "vet hvordan forskjellige folk er".

 

Hvorfor skulle jeg hatt bedre kontroll på pc-en min hvis jeg hadde dysleksi? Hva har det egentlig med saken å gjøre? Hva har dataspill med saken å gjøre? Har snakker vi om de flotte definisjonene dine og hvor lite belegg du har for de :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...