Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XFX GF6600GT streiket?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For en uke siden når jeg spilte begynte skjermen plutselig å slå seg av og på helt tilfeldig (altså signalet fra grafikkortet gikk av og på). Grafikkortet var vel en 70 grader ca.

Jeg rensket vifta for hybelkaniner, fikset på kjølepastaen og prøvde igjen. Da hadde det sluttet, og temperaturen var nede på en 50 grader mens jeg spilte.

Dette skjedde ikke mer, inntil i dag. Nå skrudde skjermen seg av èn gang (igjen mens jeg spilte), og skrudde seg aldri på igjen (med mitt XFX GeForce 6600GT that is, skjermen funker fint med andre skjermkort.)

Hjelper heller ikke å reboote eller slå av PCen. Skjermen er og forblir svart. Har tatt ut skjermkortet og sett på det, tilsynelatende OK.

 

En ting skal nevnes. Det virker som det ikke er noe galt med skjermkortets "digitale del", da jeg kunne fortsette å spille selv når skjermen var blank, og PCen booter helt fint. Det er bare ikke noe skjermsignal.

Kan ikke se at det er særlig relevant hvordan hardware jeg har, men kan da nevne det mest vesentlige:

- Abit KN8 SLI hovedkort

- Skjermen er en TFT med analog vga-inngang (bruker dvi-vga converter)

- Bzerk 500W strømforsyning

- 230V-Kontaktene er ikke jordet

 

Finner ikke noe særlig lignende på google, så regner med det er en sjelden produksjonsfeil, eller statisk elektrisitet, eller ground loop strømmer fra VGA-kabelen til skjermkortet som har tatt knekken på utgangsenheten. (Har sett det gnistre når jeg plugger i skjermen før, og hender jeg får støt)

Så tenker på å kjøpe nytt skjermkort, men tar gjerne i mot innspill, om noen har noen forslag eller meninger om hva som kan være galt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...