Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken forsterker til 2x Dynabel DY9815 15"


Anbefalte innlegg

Som emnetittel tilsier så lurer jeg på hvilken forsterker dere vil anbefale til 2 stk Dynabel DY9815 15".. Skal ha en kvalitets forsterker til max pris på 6000,-.. Er veldig fårnyd med den macaudio forsterkeren jeg har på 1000w, men holder den til et element??.. får da kan jeg jo kjøpe et til av den..

 

Dette skal da bygges i en kasse av 22mm mdf plate.. Har nå en en 2x 12" kasse med en 1000w mono blokk i en liten Opel Astra 3dørs combikupe... Må jeg ha en aktiv kasse siden jeg har så litten plass?

 

Er det også noen som har noen er faring med hvordan kassa burde bygges.. Tenkte å sette elemente opp på grunn av liten bagasjerom, men burde jeg bygge en kasse som elementene pekker litt mot verandre?(ca 30grader i en V-form)

 

Ny dynamo og steriobatteri kan jeg ta litt senere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som emnetittel tilsier så lurer jeg på hvilken forsterker dere vil anbefale til 2 stk Dynabel DY9815 15".. Skal ha en kvalitets forsterker til max pris på 6000,-.. Er veldig fårnyd med den macaudio forsterkeren jeg har på 1000w, men holder den til et element??.. får da kan jeg jo kjøpe et til av den..

 

Dette skal da bygges i en kasse av 22mm mdf plate.. Har nå en en 2x 12" kasse med en 1000w mono blokk i en liten Opel Astra 3dørs combikupe... Må jeg ha en aktiv kasse siden jeg har så litten plass?

 

Er det også noen som har noen er faring med hvordan kassa burde bygges.. Tenkte å sette elemente opp på grunn av liten bagasjerom, men burde jeg bygge en kasse som elementene pekker litt mot verandre?(ca 30grader i en V-form)

 

Ny dynamo og steriobatteri kan jeg ta litt senere...

 

nederst på denne siden er det en link til kasseberegninger http://www.mamut.net/dynabel/subdet534.htm

ang. forsterker tror jeg at dynabel sin bf7501 burde funke bra, har dog ikke prøvd dette.

Lenke til kommentar

Ser ut som den er satt ned 1000kr, hadde vel holdt fint med en sånn forsterker regner jeg med..

Men skal vurde om jeg heler kansje kjøper med en 1000w MacAudio forsterker til vis den forsatt lager føres på TvBoden, og det blir da et relatift biligere alternativ. Og ikke likebra..

 

Edit:

Ser at de 1000w Macaudio kun gir 400w i 2ohm.. Og den dynabelen gir 1400 i 2 ohm som blir 700rms i 2onm på ver sub..

 

Noen som vet om 6mm3 kabel holder til 700rms, blir kun en 6mm3 til + og en til -. Ser at når man kjører 2 ohm koplere man sammen 2 av polene på elementene til 1, og da blir det kun en ledning til + og -.. Eller burde jeg gå opp til 15mm3, synnes det virker litt overkiller jeg.. Hva synnes dere?

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Burde man egentelig sette inn en sånn "boks" på basskassa til å koble ledningene i? Elller skal jeg bare borre et hul til ledningene? Synnes det er idiotisk å sette inn en plastik-bit i en kassa av 22mm mdf, tror ikke det har noen posetiv innvirkning..

 

Gjør det noe om man monterer forsterkeren på basskassa, vil dette ødelege forsterkeren over tid? Eller vil det bli bedre å sette forsterkeren på bakksettene?, da vil vel den bli dritt varm? Har selv hatt forsterkeren på siden av kassa mi nå i over 1,5år..

 

Hadde også tenkt å bruke 1x 1,5f kondensattorer fra dynabel (har en fra før), har også kjøpt en kontensatorstyring fra dynabel... Så slipper jeg kansje å tappe bateriet tomt på 2 uker uten kjøring...

 

Kan jo poste et "før" bilde nå, har tenkt å bygge kassa i dag selv om jeg ikke har elementene..

Alt av fakta jeg trenger står jo på dynaBel sine sider..

 

post-147791-1208680095_thumb.jpg

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Det blir en 7501 på 2 15", trekker ny 50mm3 og nye singnalkabler... Batteriet er et eldre stereo bateri (4år gammel), skal se om den holder...

 

Men burde jeg ikke montere kondensatoren og kondensator styreren?

 

Gjør det noe om man monterer forsterkeren på basskassa, vil dette ødelege forsterkeren over tid? Eller vil det bli bedre å sette forsterkeren på bakksettene?, da vil vel den bli dritt varm?

Lenke til kommentar

Da var kassa ferdig bygd, skal treke den om i morgen....

 

Noen som vil anbefale et nytt bilbateri? Skal ikke ha 2 baterier men kansje bytte ut det jeg har i dag... Så det var 55AH og 500amper i kapasitet...

 

Ser på det APOLLO batteriet til dynabel er på 75ah og har 1090amper i kapasitet, er det en god innvistering til 2999,-??

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Da var kassa ferdig bygd, skal treke den om i morgen....

 

Noen som vil anbefale et nytt bilbateri? Skal ikke ha 2 baterier men kansje bytte ut det jeg har i dag... Så det var 55AH og 500amper i kapasitet...

 

Ser på det APOLLO batteriet til dynabel er på 75ah og har 1090amper i kapasitet, er det en god innvistering til 2999,-??

 

Ja, det er helt klart en god investering, mye bedre enn kondensator ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...