Felix_ Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Hei! Jeg har et skoleprosjekt om dataspill. Derfor lurer jeg på hvilket dataspill som er verdens mest populære, altså det som spilles mest av gamere verden over? Og hvilket multiplayer spill er mest spilt? Jeg vil gjerne ha objektive svar, og ikke svar som inneholder hver og enkelt sin mening. Takk
H3nr!k Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 tro det eller ei men starcraft er faktisk verdens MEST spilte spill. henholdsvis i Asia, der har de t.o.m tv kanaler som viser starcraft 24/7 og sånnt :wink:
IntelAmdAti Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 starcraft, counterstrike og half life er de mest populære spillene ever når vi snakker litt nye spill. supermario er gammelt men jeg så i guiness rekordbok at det var det mest solgte av alle spill.
runeb Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Jeg vil tro Microsoft Solitaire (Kabal på norsk) er et av verdens mest spillte spill...
Ratatosk Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Jeg er enig i at Kabal på Windows må være verdens mest spillte spill. Tenk på alle kontor rottene som sitter og pusher de korta hver dag... En kommentar til påstandene om at Starcraft er verdens mest populære spill: Ja, Starcraft er veldig populært i Sør-Korea (ca. hver 23. person eier spillet), men Starcraft har bare solgt litt over 6 millioner worldwide, mens f.eks. Myst har solgt over 10 mill. worldwide.
NoLimit_^ Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 The sims aleina har vel ikke solgt over 20 mill? Det er vel med alle de 'hundrevis' av ekstrapakkene...
Ratatosk Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Super Mario Bros. NES 1985 40.24m - salgstall som gjør både Myst og The Sims til dverger i forhold. Forøvrig: Super Mario World SNES 1990 20.60m Super Mario Land GB 1987 18.06m Super Mario Bros. 3 NES 1988 17.28m
TST Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Super Mario Bros. NES 1985 40.24m - salgstall som gjør både Myst og The Sims til dverger i forhold. Salgstall er ikke synonymt med popularitet. Piratkopiering er mer utrbredt nå enn for 18 år siden.
JoeDohn Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 godt poeng... skulle vel tro at SC og CS er blandt de mest populære og spilte spillene i dag, sims tror jeg ikke noe på... hvis man imidlertid skulle regnet alt sim-stæsj som ett, derimot...
Ratatosk Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Super Mario Bros. NES 1985 40.24m - salgstall som gjør både Myst og The Sims til dverger i forhold. Salgstall er ikke synonymt med popularitet. Piratkopiering er mer utrbredt nå enn for 18 år siden. Okei, men piratkopierte spill er litt vanskelig å telle. Uansett så tror jeg at CS og lignende ikke når opp. De har en tendens til å bli overvurdert i Norge tror jeg, fordi de er populære her - og spesielt på HW.no tror jeg... Men hvis vi skal la være å telle på den konvensjonelle måten så er vinneren klar: Tetris Tetris ble bla. bundlet med ca. 100 000 000 stk. Gameboys. Og det er bare begynnelsen. Tetris har også solgt massivt i mange andre former og formater. Jeg ville anslå ca. 150 000 000 til 200 000 000.
Cursed Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Som de andre her sier; det er nok Counter-Strike og Starcraft som er de mest populære. Her til lands virker det som om CS er det største. Det er hvertfall det mest omdisukterte.
Ratatosk Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Hvordan kan dere være så sikre på at CS og Warcraft er så populære? Baserer dere dette på noe slags faktagrunnlag eller er det bare subjektiv spekulering? Jeg er klar over at spilla er populære på nett, men det beviser absolutt ingenting. Det er faktisk ikke så mange som spiller på internett i forhold til f.eks. folk som spiller på konsoll.
Co[]V[]bster Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Helt ærlig tror jeg faktisk Tetris er ganske populært.. Aner ikke hvorfor, selv hater jeg det så inderlig!
Erling E. Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 I et asiatisk land alene (husker ikke hvilket - mulig det var Korea eller Taiwan) spilles onlinespillet Lineage av 4 mill. mennesker. Altså - de betaler penger i måneden for å spille. Må være god profitt.
Uxzuigal Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 I et asiatisk land alene (husker ikke hvilket - mulig det var Korea eller Taiwan) spilles onlinespillet Lineage av 4 mill. mennesker. Altså - de betaler penger i måneden for å spille. Må være god profitt. jepp, ligner på Ultima Online, men likte det ikke.. Lineage er et spill asiatiske folk tar veldig seriøst... det er faktisk "vanlig" [tolk det med en klype salt] at folk går til angrep på hverandre, og faktisk dreper hverandre pga. ingame issues... jeg sluttet, ville ikke få en china man hitman på meg:P
Nidhogg Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 The sims aleina har vel ikke solgt over 20 mill? Det er vel med alle de 'hundrevis' av ekstrapakkene... Ja fy fa** kor den kua blir melka. Jeg tror nok at Starcraft og Counter-Strike er de mest spillte spilla.
koffern Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 verdens mest solgte spill nok være mario (nes), men mener at jeg har lest at counter-strike er verdens mest populære nettspill. faktisk så er jeg helt sikker på at jeg har lest det...
zeoman Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Starcraft er det beste dataspillet det revolusjonerte rts spillene!!!!!!!!
Tandamram Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Starcraft er det beste dataspillet det revolusjonerte rts spillene!!!!!!!! Faktisk så var vel Warcraft som var det første RTS-spillet hvis jeg husker riktig. Det hadde ikke samme grafikk og grensesnitt som SC men Warcraft bør få æren for "revolusjonen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå