Gå til innhold

Test: Sony mot Nikon mot Pentax


Anbefalte innlegg

Nå er det en mnd siden vi kjøpte K200D...

 

Vi har hatt 3 helgeturer med overnatting og en masse turer med hund og kamera i ukedagene...

Har bladd gjennom bilder og slettet, kameraet har stått ON over natten flere ganger (strømsparing slår inn) og overført bilder med kamera påslått til pc... osvosv.

 

Å jeg har ikke etter 1mnd i bruk byttet batteri.!

Jeg tenkte jeg skulle vente med denne posten til batteriet faktisk er tomt, men det har enda ikke gått ned fra fullt batteri symbolet...

Bilde-telleren er nå på 1280 bilder og jeg garanterer at bruken er helt normal, batteriene er de samme, og det har vært mye fokusering og prøving og stilling på kamera...

 

Poenget være, at batterikapasiteten på Pentax K200D er utrolig bra.!!

Hvilket annet kamera tar 1300bilder og har fortsatt fullt batteri..?

 

(poster igjen når batteriet faktisk er tomt)

(PS, ja, det lever nok ikke like lenge på IKEA batteri til 5kr)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Akam har testet Sony A300, Nikon D60 og Pentax K200D, alle oppdaterte versjoner av tidligere modeller.

Les mer

 

hvorfor konkluderes det hos akam totalt forskjellig ift. velrenomerte test-sites på nettet mht dynamic range? f.eks er olympus (e420,e520) kjent for å gjøre det dårlig på dr, hos akam er det bra, mens feks nikon d60 som hos dpreview, www.imaging-resource.com og andre har topp dr, får bunnresultat her. er konklusjonen at akams testmetodikk ikke holder mål, eller tar resten av verden feil?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...