Gå til innhold

gate foto. test bilde


Anbefalte innlegg

Liten tvil om at avbildede tigger misliker sterkt å bli tatt bilde av i situasjonen. Dersom han i tillegg hadde visst at det skulle havne på nettet, ville han nok blitt rasende. Det blir ufølsomt og uetisk å handle på denne måten rett og slett.

Det er flott at flere har tatt opp dette og også vist til den juridiske siden av det.

Nå har trådstarter fått mye pepper, det meste velfortjent og jeg velger å håpe og tro han lærer av det.

 

Vi har ikke vondt av å ta litt hensyn til menneskene rundt oss. Det vil også gagne fotgrafene til sist, da folk vil bli mindre skeptiske når noen trekker frem en speilrefleks..

 

 

det eneste jeg har lært er å komponere bilde bedre, jeg kommer til å knipse slike bilder i stor stil, fordi det forteller en historie. Hvem er denne mannen? hvorfor sitter han der? hvorfor mangler han bein? Er det mafia bak han som tvinger han ut i gatene? osv osv.

 

Jeg vil sette fokus på viktige ting, fugler og annet overlater jeg til andre.

 

Jeg synes dette ser meget fornuftig ut. Det er viktig å få frem skyggesidene i samfunnet. Det er dog klart at for å få frem hvem han er og hans historie, er man helt avhengig av å snakke med ham. Det er flott som du skriver lenger opp at du er vant til å prate med de som har havnet utenfor velstandsutviklingen. Jeg tror faktisk mange kan tenke seg å bli tatt bilde av, hvis bildet forutgås av en empatisk samtale med fokus på å få frem personen.

 

 

takk, endelig litt balanse i tråden. Jeg har lest regler og ting, men tror ikkje jeg på noen måte har gått over noen grenser, kanskje mennekslig, men det stopper nok der.

 

ET ANNET VIKTIG SPØRSMÅL.

 

Hva kan jeg ikkje ta bile av? politiet i aksjon? Dette lurer jeg seriøst på. Får jeg straff for dette? Avisene er med politiet på jobb, men serverer vel bare det de får beskjed om å servere, og det er ikkje min plan med dette prosjektet.

 

Om det er mange som vil bli tatt bilde av, eller ei, vet eg ikkje. Det eg vet er at når jeg går gatelangt med uutstyret mitt, som i nybegynner øyner ser veldig proft ut, så er det mange som kommer bort. For 2 mnd siden tok eg nattbilder, og kvelden var ikkje over før 8 par hadde blitt tatt bilde av (på deres oppfordring) bilder de seinere fikk på mail.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liten tvil om at avbildede tigger misliker sterkt å bli tatt bilde av i situasjonen. Dersom han i tillegg hadde visst at det skulle havne på nettet, ville han nok blitt rasende. Det blir ufølsomt og uetisk å handle på denne måten rett og slett.

Det er flott at flere har tatt opp dette og også vist til den juridiske siden av det.

Nå har trådstarter fått mye pepper, det meste velfortjent og jeg velger å håpe og tro han lærer av det.

 

Vi har ikke vondt av å ta litt hensyn til menneskene rundt oss. Det vil også gagne fotgrafene til sist, da folk vil bli mindre skeptiske når noen trekker frem en speilrefleks..

 

 

det eneste jeg har lært er å komponere bilde bedre, jeg kommer til å knipse slike bilder i stor stil, fordi det forteller en historie. Hvem er denne mannen? hvorfor sitter han der? hvorfor mangler han bein? Er det mafia bak han som tvinger han ut i gatene? osv osv.

 

Jeg vil sette fokus på viktige ting, fugler og annet overlater jeg til andre.

 

Jeg synes dette ser meget fornuftig ut. Det er viktig å få frem skyggesidene i samfunnet. Det er dog klart at for å få frem hvem han er og hans historie, er man helt avhengig av å snakke med ham. Det er flott som du skriver lenger opp at du er vant til å prate med de som har havnet utenfor velstandsutviklingen. Jeg tror faktisk mange kan tenke seg å bli tatt bilde av, hvis bildet forutgås av en empatisk samtale med fokus på å få frem personen.

 

jeg har snakket mange timer med særlig rusmisbrukere, og megafon selgere. Snakker jeg med en som sitter nede, går jeg alltid ned på samme nivå og sier ka eg heter, og ka eg driver med. Dette har skjedd mange ganger uten kamera, og det er faktisk en nyttig lærdom å sitte der, og se kordan folk trasker forbi, og ser ned på både meg og han. ER det et ord jeg vil til livs så er det måten folk ser ned på andre på, og det elendige menneskesynet enkelte har.

 

Jeg har også gjort avtaler med narkomane om å ta bilder når de setter sprøytene sine, men så langt synes jeg dette er såpass ekkelt at jeg ikkje har klart å få detet igang. Om noen leser magasinet i VG søndag, var det for få uker siden et bilde av noe lignende, og det er et svært viktig og sterkt bilde å fortelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...