Gå til innhold

Lian Li PC75 USB møter Aquacomputer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så at hullene dine ikke var sirkelrunde.. Har et tips til deg. De fleste elektrikere har et metall bore rør som finnes i str. 8cm og 9,2cm (omg)

de fungerer knall fint til boring i kabinett. Har gjort det selv ja :wink: Resultatet ble så bra at folk tviler når jeg sier jeg har bora hullet selv :)

 

Spør en elektriker du kjenner, så skjønner han hva du mener (det gjorde han jeg kjenner :))

 

btw, Vidar, er du rik???? omg! så mye penger på stæsj! (så specs oxo)

Lenke til kommentar
Så at hullene dine ikke var sirkelrunde.. Har et tips til deg. De fleste elektrikere har et metall bore rør som finnes i str. 8cm og 9,2cm (omg)

de fungerer knall fint til boring i kabinett. Har gjort det selv ja  :wink: Resultatet ble så bra at folk tviler når jeg sier jeg har bora hullet selv :)

 

Spør en elektriker du kjenner, så skjønner han hva du mener (det gjorde han jeg kjenner :))

 

btw, Vidar, er du rik???? omg! så mye penger på stæsj! (så specs oxo)

 

Stemmer det vi "snekkere" bruker dem oså til å lage hullene i veggene til alle elektriske innstalasjoner har selv et slikt sett med dimensjoner fra 18 til 162 mm, disse kan brukes til både treverk og metall. :smile:

Lenke til kommentar

Dere er faen meg noen heldig griser :wink: får takk i all den "snacksen" alle nerders drømme pcer, fy fader og rått!

 

Fint at dere får beholde de og, håper ikke det gjør noe karakterene dere setter da...trur ikke dere lar dere kjøpe heller da, stå på :)

Lenke til kommentar

Nei, vi lar oss ikke kjøpe. I såfall er beløpet så innmari stort at vi kan gjøre det godt igjen til samtlige som blir lurt. And that's never gonna happen.... :grumpy:

 

Jeg vet om de borene det var snakk om, men hadde ikke et sånt tilgjengelig. Dessuten ville jeg teste nibbleren...

 

Ang. vannkjøling av chipsett og GPU, er det problemer forbundet med det. Som mange vet, er det heller skjelden å finne hovedkort for P4 med hull rundt chipsett. Men DET er noe jeg akter å finne en løsning på! :)

Når det gjelder GPU, så må jeg antagelig lage en custom vannblokk. Parhelia'n har en GPU på ca. 4x4 cm..........

Lenke til kommentar
Viftene er montert under grillen (altså over raddisen), og blåser inn i kabinettet. Mer om det etterhvert....... ;)

 

OK, da kjører vi litt forskjellig der da jeg har modifisert platen bak som stforsyningen står i slik at der er et 100 mm hull over stforsyningen gjennom dette tar jeg inn luft ved hjelp av en fleksibel luftekanal som er koblet til en ventil i veggen, så har jeg delt av kabinettet jevnt med underkant av strømforsyningen med en plexiglassplate. Så luften kommer inn bak i maskinen og ut gjennom toppen(radiatoren).

Lenke til kommentar

Noen kabinetter, spesielt blanke aluminiums kabinetter, kan bli ripete av blyanter og metallrester fra dremelen, klistre på kontaktpapir (slik gjennomsiktig sticky ting vettu) før du tegner og kutter, og ta det bort etterpå, ikke èn ripe.....

Lenke til kommentar

God artikkel, sitter med samme prosjekt selv.

Venter på de siste delene. Men ønsket litt resultater, blant annet diverse temperaturer. :roll:

Jeg synes derimot at du burde ha valgt et svart Lian Li kabinett, det gjorde jeg. Videre har jeg montert tanken i taket bak ved poweret, og radiatoren foran halveis inn i øverste brønn.

I motsetning til deg SKAL :D jeg bruke alle delene, mao :

CPU, GPU & skjermkort CPU skal alle kjøles i tillegg til 2 stk S-ATA 120MB disker i Raid.

Egen viftekontroll (justering av turtall) for INN luft (2 stk orginalvifter), UT luft (4 stk Tiatan 80mm vifter), Radiator inn luft (2 stk Titan 120 mm vifter).

Jeg har noen foreløpige bilder som jeg sender deg på mail. Har ingen anelse hvordan jeg kan legge bilder inn her! Håper det er OK.

 

Foreløpig konklusjon er at det er drit kuuuult å modde en så dyr kasse!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er litt om tempraturer:

Romtemp 25 grader C

Med viftene på lydløs modus får jeg da, HK 31, cpu 38 Idle.

Ved overklokket maskin, Load Hk 35, Cpu 45.

Vifter på full fart fortsatt med romtemp 25 grader

IDLE: HK 24, CPU 32 Load: HK 28, CPU 39.

Tar jeg luften inn gjennom luftekanal i veggen synker disse temp med ca 5-10 grader alt etter temp utendørs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...