Gå til innhold

Hvorfor tror kristne på ånder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quetzalcoatl, du vet meget godt at jødenes strenge renhetsregler, begrenset seg til ytre renhet og at det var nettopp derfor Jesus Kristus sa "Dere ligner hvitkalkede graver. Utvendig er de vakre å se på, men innvendig er de fulle av dødningebein og all slags urenhet" Så uren ånd, var det mange i synagogen som hadde, siden de ikke la vekt på indre renhet (mental hygiene) kun ytre renhet.

Snikksnakk.

 

Og dét er nøyaktig derfor skikkelige jøder avviser jesusen deres, fordi de ikke kjenner den igjen i sin egen tekst.....

Ikke det ? I deres religion ofret de stadig dyr for sine synder, Jesus Kristus er det perfekt syndeoffer (Guds lam)

Slå opp i Hebreerbrevet og søk på blod er du snill, der har du alle offer du kan ønske deg fra den blodtørstige vampyrguden.

Quetzalcoatl ! Når lammet ofres (straffes) opplever mennesket (ikke Gud) en forløsning (skyldsforløsning). Du ofrer lammet for din egen skyld, ikke for Gud. Det er også mennesket som drikker offer blod og spiser offer kjøtt, ikke Gud.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Quetzalcoatl ! Når lammet ofres (straffes) opplever mennesket (ikke Gud) en forløsning (skyldsforløsning). Du ofrer lammet for din egen skyld, ikke for Gud. Det er også mennesket som drikker offer blod og spiser offer kjøtt, ikke Gud.

 

Sludder.

 

Og gudENE kjente den lidderlige duft osv.

 

Tekstene er fullspekket med offer, sonoffer, syndoffer, blodoffer, og gud vet hva den sadistiske himmelnissen ikke forlangte i sitt begjær etter det.

Vi kommer teksten vel i hu, menneskebein skal ofres på alteret for enhver pris i følge kannibalguden.

 

Ein chadash tachat hashemesh

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tekstene er fullspekket med offer, sonoffer, syndoffer, blodoffer, ...

Her passer vel Jesu Kristi ord

 

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv"

 

Ja, tekstene (skriftene) forteller om de første primitive skritt mot det sanne og evige offer, Jesus Kristus (Gud lam)

 

Du som jødene oppfanger ikke skriftens ånd, den bakenforliggende tanken i tekstene og ritualene

 

Joh 6:63 "Det er Ånden som gjør levende, kjøtt og blod duger ikke. De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv."

Lenke til kommentar

Mye interessant å lese. Satan er egentlig Skaperen men når mennesker skyldte på han følte han ikke noe godt å skape noe godt for menneskene så han skapte helvete for han mener det er passende sted for de fordi de vil alltid skylde på han. Man må ha balanse. Helvete er egentlig hans egen skaperverk. Om Lucifer, han har ikke skylden foreløpig men det kommer. Det er nevnt morgenstjerne i Åpenbaringen, kapittel 22, vers 16. Jesus er den morgenstjerne, den andre er Kristus. Dvs, det er kanskje minst to skapere av alt. Skapelse av jorden og skapelse av menneskene; det vil si to skapelseberetninger.

 

Denne morgenstjernen prøver kanskje å lure Gud men det står skrevet at Jehova er allmektig. Gud skapte bildet av hans evige vesen, men Djevelen som er morgenstjerne, dvs Jesus ville ikke og gikk i døden. Det står i Visdommens bok, kapittel 2, vers 23-24: Men Gud skapte mennesket til udødelighet, til et bilde av sitt eget evige vesen gjorde han det. Men djevelen unte oss ikke dette, og ved ham kom døden inn i verden. De som holder seg til ham, får lære døden å kjenne.

 

Derfor hjelper det ikke med offerlam etter min mening.

Lenke til kommentar

Har du prøvd ?

Hva for en idiot gud, som altså er den påståtte skaperen av hele universet, med 2410 planeter som vi i dag vet om, er det som finner behag i brente dyrekadaver IHS? Du syntes ikke det minner om en..., vel, skal vi si litt barbarisk og primitiv gud...? Funnet på av tilsvarende barbariske og primitive menn?

 

Er jo hevet over enhver tvil at disse gude historiene er oppdiktet ene og alene av det faktum... Og da har vi ikke begynt på raggete troll i ørkenen, ånder og anent visvas det pr dags dato ikke finnes et eneste fnugg av bevis for... Ren, skjær fantasi med andre ord, gammel fantasi til og med...

Lenke til kommentar

Hva for en idiot gud, som altså er den påståtte skaperen av hele universet, med 2410 planeter som vi i dag vet om, er det som finner behag i brente dyrekadaver IHS? ...

RWS, skyld og straff har du ikke mye grei på ! Når lammet ofres (straffes) opplever mennesket (ikke Gud) en forløsning (skyldsforløsning). Du ofrer lammet for din egen skyld, ikke for Gud. Det er også mennesket som drikker offer blod og spiser offer kjøtt, ikke Gud
Lenke til kommentar

RWS, skyld og straff har du ikke mye grei på ! Når lammet ofres (straffes) opplever mennesket (ikke Gud) en forløsning (skyldsforløsning). Du ofrer lammet for din egen skyld, ikke for Gud. Det er også mennesket som drikker offer blod og spiser offer kjøtt, ikke Gud

Du finner på ting. Gud finnes ikke og ofring er bestialsk.

Lenke til kommentar

RWS, skyld og straff har du ikke mye grei på ! Når lammet ofres (straffes) opplever mennesket (ikke Gud) en forløsning (skyldsforløsning). Du ofrer lammet for din egen skyld, ikke for Gud. Det er også mennesket som drikker offer blod og spiser offer kjøtt, ikke Gud

 

Fordi de tror på latterlige påstander i en bok?!! Utrolig å innrømme at man har et så stort selvbedrag at man faktisk tror at ved å brenne et uskyldig dyrelik så vil en selvpålagt og oppkonstruert skyld forsvinne... Må bare gratulere slike mennesker som deg som evner å bli til de grader dumme at man faktisk tror på påstandene om at en selvpålagt skyld blir borte ved å drepe og brenne et uskyldig dyr... Fordi den påståtte guden føler velbehag av duften av det brennende liket.... Godt at det ikke er flere slike barbariske fnotter her i landet sier jeg.... :no:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror noen misforstår litt - det er jo bare et rituale, som jeg antar er ment å forene den som utfører ritualet med objektet for selve troen ..?! Selv har vi en haug med forskjellige ritualer i buddhismen, og ingen av dem er essensielle for helheten, men benyttes som inspirasjon for den som utfører det, til å bli mer tilstede i sin egen utøvelse og dermed bli nok mindful til at selve praktiseringen blir fruktbar.

Lenke til kommentar

Det vet jeg. Med mindre du har noe som beviser det motsatte?...

 

Jøss, hvordan vet du dette? Nei, jeg har ikke beviser på det motsatte, men så har jeg heller aldri påstått Gud finnes heller. Ei heller tror jeg det.

 

Du derimot, er en gnostisk ateist om du påstår å vite at gud ikke finnes.

Lenke til kommentar

Så det du egentlig vet er at ingen har til nå bevist dette for deg

Det er den samme grad av viten man har til alt annet, men når det gjelder gudetro så skal man liksom være i tvil.

 

Tror du at hver gang du hopper så vil du alltid falle ned til bakken? Hvordan kan du være så sikker?

Eventuelt Russel's teapot.

 

En kan aldri være 100% sikker på noe som helst, selv ikke 1+1 = 2 i alle tilfeller (spør en programmerer som har jobbet med 32-bit flyttall)

 

Men et utsagn uten bevisgrunnlag har jeg null problem med å forkaste.

Endret av GeirGrusom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er den samme grad av viten man har til alt annet, men når det gjelder gudetro så skal man liksom være i tvil. Tror du at hver gang du hopper så vil du alltid falle ned til bakken? Hvordan kan du være så sikker? Eventuelt Russel's teapot. En kan aldri være 100% sikker på noe som helst, selv ikke 1+1 = 2 i alle tilfeller (spør en programmerer som har jobbet med 32-bit flyttall) Men et utsagn uten bevisgrunnlag har jeg null problem med å forkaste.

 

Det er ikke det at du forkaster troen på gud. Det er det at du sier du vet gud ikke finnes. Det er verken vitenskapelig eller særlig rasjonelt.

 

Finnes flere grunner til å være åpen for en eksistens av en deitet som har skapt universet. Vitenskapen har flere anomaliteter den erkjenner og ikke ha noe reelt svar på. Hvor kommer bevissthet/ obsvervatøren i menneske fra? Hva skaper liv og driver det? Hvorfor er tilværelsen og omstendighetene for jorda, sol og månen perfekt plassert til å støtte liv? (og please ikke kom med en cop-out multiverse teori).

Lenke til kommentar

Det er ikke det at du forkaster troen på gud. Det er det at du sier du vet gud ikke finnes. Det er verken vitenskapelig eller særlig rasjonelt.

 

Finnes flere grunner til å være åpen for en eksistens av en deitet som har skapt universet. Vitenskapen har flere anomaliteter den erkjenner og ikke ha noe reelt svar på. Hvor kommer bevissthet/ obsvervatøren i menneske fra? Hva skaper liv og driver det? Hvorfor er tilværelsen og omstendighetene for jorda, sol og månen perfekt plassert til å støtte liv? (og please ikke kom med en cop-out multiverse teori).

Før du setter ansvaret på slike ting så må du først vise til at guder eksisterer. Før det skjer så må man anta at

det er noe enklere som foregår.

 

Hva er magisk med bevissthet? Det er utelukkende din opplevelse av virkeligheten. Det er ikke noe behov for sette inn en entitet skapt av trolldom for å få dette til å rime. I den grad vi kan vite, så deler de aller fleste dyr dette med deg. Det er ikke en magisk egenskap ved mennesker.

 

Planeten er ikke perfekt egnet for liv. Liv på planeten har utviklet seg utifra planetens vilkår, ikke omvendt.

 

Ikke at det er relevant å forklare dette, fordi det at man ikke vet er ikke en god grunn til å si at det er guder som er ansvarlig, og du må ofre dine førstefødte for å sikre at høsten neste år blir bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...