Gå til innhold

Canon EOS 40d vs. 450d


Anbefalte innlegg

Mitt EOS 400d har gått av med pensjon, og jeg skal kjøpe et nytt kamera nå. Det blir enten 450d eller 40d.

 

Spørsmålet er hva forskjellene mellom disse er... Foreløpig ser det ut som om det er forskjell på oppløsning, fps og fysisk størrelse/vekt.

 

Er det andre forskjeller som jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pensjoner du 400D etter .... hvor mange eksponeringer? Det er omtrent halvparten så gammelt som min 20D, og jeg ser ingen grunn til å pensjonere det uten å gå over til FF eller APS-H. Er det noen grunn til at du føler behov for å bytte ut et så nytt kamera, sett bort fra størrelsen på sensor. Så vidt jeg kan se så planlegger du å kjøpe et kamera som bare er en generasjon yngre. 40D er en fornuftig oppgradering hvis du trenger noe mer ergonomisk, men forskjellen i bildekvalitet er nepper god nok grunn til å skifte. Bruk heller pengene på noe bedre optikk.

Lenke til kommentar
ut ifra det som skrives av trådstarter, så har den gått av med pensjon. tror han mener at den har blitt ødelagt, og derfor må ha nytt hus.

Jeg håper i alle fall jeg ikke går av med pensjon før jeg dør, og det samme med min 20D. Min pent brukte F70 nyter nå sin pensjonisttilværelse under solen i Kampala, og har det ganske bra (etter ryktene å dømme). Også mine foreldre nyter pensjonstilværelsen nå, og de ser ut til å ha adskillige eksponeringer igjen på lager. For en som ser starten på pensjonisttilværelsen i enden av tunnelen blir pensjonering som analogi for å gå i graven en skremmende og veldig missvisende ordbruk.

Lenke til kommentar
Bedre grep er en viktig ting. Ellers har man flere steg på ISOskalaen. Vet ikke om det er auto-ISO på 450D, men dette finnes på 40D, også i den kreative sonen (M, Av, Tv, P).

 

Lukkeren på 40D har en helt nydelig lyd.

 

Jepp det der med lukkerern var det som ga meg bakoversveis når jeg oppgraderte til 30D - sikkert ganske lik lyd på 40D og 30D.

Bra at det er andre en meg som synes det er en faktor som burde nevnes.

Det er som å gå fra moped til HD.

Lenke til kommentar
Bedre grep er en viktig ting. Ellers har man flere steg på ISOskalaen. Vet ikke om det er auto-ISO på 450D, men dette finnes på 40D, også i den kreative sonen (M, Av, Tv, P).

 

Lukkeren på 40D har en helt nydelig lyd.

 

Jepp det der med lukkerern var det som ga meg bakoversveis når jeg oppgraderte til 30D - sikkert ganske lik lyd på 40D og 30D.

Bra at det er andre en meg som synes det er en faktor som burde nevnes.

Det er som å gå fra moped til HD.

 

Nesten like stor forskjell fra 350D til 30D som fra 30D til 40D.

Lenke til kommentar
Bedre grep er en viktig ting. Ellers har man flere steg på ISOskalaen. Vet ikke om det er auto-ISO på 450D, men dette finnes på 40D, også i den kreative sonen (M, Av, Tv, P).

 

Lukkeren på 40D har en helt nydelig lyd.

 

Jepp det der med lukkerern var det som ga meg bakoversveis når jeg oppgraderte til 30D - sikkert ganske lik lyd på 40D og 30D.

Bra at det er andre en meg som synes det er en faktor som burde nevnes.

Det er som å gå fra moped til HD.

 

Nesten like stor forskjell fra 350D til 30D som fra 30D til 40D.

Så lyden på 40D er mye bedre en 30D.

Det var fryktelig dumt, for nå fikk jeg lyst på nytt kamera.

Har du erfaring med lyden på 5D?

Lenke til kommentar
Da har jeg kjøpt meg 40d. Takk for alle svar.

 

Den er bedre å holde i, og har nydelig lukkerlyd, ellers ser jeg ingen fordel over 450d.

 

AF-punkter bryr jeg meg lite om, jeg pleier alltid å kun bruke midtre AF-punkt.

 

Gratulerer da, har 40D selv og er strålende fornøyd :)

Noen flere fordeler har du da fått med, som feks batterikapasiteten til 40D er ca 800bilder, mens 450D er på ca500 (CIPA standardtall på begge). Og hastigheten er rå på 40D, jeg er i alle fall veldig fornøyd med å kunne ta 6,5 bilder i sekundet (450 klarer 3,5 mener jeg å huske). Og tviler på at 450D er like god som 40D under dårlig lys - høy ISO.

Tenkte det var greit å nevne disse fordelene også, for andre som ser på disse kameraene (mulig det er fler, men disse jeg kom på)!

 

Men gratulerer ;)

 

Vegard.

edit:skriveleif

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...