Gå til innhold

Kjøpe kvalitet prossesorkjøling


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Formål overklokking:

 

Jeg ønsker å kjøpe veldig bra kvalitet for prosessorkjøling.

PS: Jeg bruker mye sjakkmotor som krever høy aktiv. Derfor jeg trenger hjelp og råd fra dere som har erfaring f.eks fra flysimualtur eller noe annet spill som trenger mer prossesorkjøling.

 

Normal temperatar, se bildet:

Veldig aktiv temperatur, se bildet:

 

Hva anbefaler dere hvilke CPU kjøling veldig bra?

 

Min hovedkortet har MSI-P35 Neo2-FR/FIR, Intel Core2 Quad CPU Q6600, Nvidia GeForge 8800GTS. Se bildet:

 

 

Tusen takk for hjelpen!

 

Med vennlig hilsen Torbjørn

post-70643-1208111374_thumb.jpg

post-70643-1208111403_thumb.jpg

post-70643-1208111428_thumb.jpg

Endret av Lillemester
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den beste luftkjøleren du får (som er praktisk brukbar) er Thermalright Ultra 120 Extreme, sammen med ei stillegående 120mm vifte har den ingen problemer med å kjøle en relativt heftig overklokket Q6600.

 

 

Hei!

 

Hva med kabinett som plass nok?

Min kabinnet jeg har: http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=91816

Og se inni i kabinett:

Hovedkort jeg har akkurat samme i internet:

http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...o=&cat3_no=

 

Med vennlig hilsen Torbjørn

post-70643-1208251589_thumb.jpg

post-70643-1208251611_thumb.jpg

Endret av Lillemester
Lenke til kommentar

Thermalright ultra 120 Extreme passer fint i Antec 900 (hadde samme oppsett før), den må bare vinkles så den blåser lufta opp i 200mm´ern, ikke i 120mm vifta bak - for da går kjøleribbene borti kanten på kassa.

 

Jeg har også hatt samme hovedkort som du, det er et greit kort, men noe toppkort til overklokking er det langt i fra - men du kommer ett godt stykke.

 

 

Er et Asus P5N-E SLI kort på bilde forresten - da er kortet ditt bedre ;-)

post-76129-1208252451_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Thermalright ultra 120 Extreme passer fint i Antec 900 (hadde samme oppsett før), den må bare vinkles så den blåser lufta opp i 200mm´ern, ikke i 120mm vifta bak - for da går kjøleribbene borti kanten på kassa.

 

Jeg har også hatt samme hovedkort som du, det er et greit kort, men noe toppkort til overklokking er det langt i fra - men du kommer ett godt stykke.

 

 

Er et Asus P5N-E SLI kort på bilde forresten - da er kortet ditt bedre ;-)

 

 

Hei!

 

 

Endelig at jeg har fått flott svar fra deg om kabinett som passer!

Da mulig jeg vil kjøpe den!

 

Hvor mange grader du har nå, f.eks 35grader eller mer eller mindre?

Har du overklokking i maskin?

F.eks Intel Core2 eller hva?

 

Så spent å høre fra deg!

 

Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar

Jeg har en Q6600 - med MSI Neo2 kortet fikk jeg den ikke høyere enn 3.2ghz, men det er mulig det har kommet bedre bios til det nå.

 

Nå har jeg samme prosessor vannkjølt på ett Gigabyte X38 kort, med Thermalrightkjøleren og to vifter kjørte jeg den på 3.8ghz med maks loadtemp (med Prime95 Small FFT) på 68c-70c, jeg kjører fremdeles på 3.8ghz, men med vannkjølinga er makstemp rundt 45c.

 

Idletemp på vann er 25c - med idletemp er ikke viktig overhodet.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Her er sikkilig kjøling viss du skal ha det Cooler Master Cross Flow Fan montere inn i PC-en att med hovedkorte sjekk om du har plass først, her er ein kjøler på CPU Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet. Og her er viss du skal ha til skjermkorte Thermaltake TMG ND5 VGA Cooler nVIDIA8800.Viss du kjøper dette so skal du ha bra kjøling men sjekk om du har kraftig og noke kontakte på strømforsyninga

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Her er sikkilig kjøling viss du skal ha det Cooler Master Cross Flow Fan montere inn i PC-en att med hovedkorte sjekk om du har plass først, her er ein kjøler på CPU Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet. Og her er viss du skal ha til skjermkorte Thermaltake TMG ND5 VGA Cooler nVIDIA8800.Viss du kjøper dette so skal du ha bra kjøling men sjekk om du har kraftig og noke kontakte på strømforsyninga

 

 

Er ikke enig i forslagene dine her... TRUE er den beste;)

Lenke til kommentar
Her er sikkilig kjøling viss du skal ha det Cooler Master Cross Flow Fan montere inn i PC-en att med hovedkorte sjekk om du har plass først, her er ein kjøler på CPU Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet. Og her er viss du skal ha til skjermkorte Thermaltake TMG ND5 VGA Cooler nVIDIA8800.Viss du kjøper dette so skal du ha bra kjøling men sjekk om du har kraftig og noke kontakte på strømforsyninga

 

 

Er ikke enig i forslagene dine her... TRUE er den beste;)

 

Har ingen formeininger om TRUE har ikkje testa den eller lest noken testa so kan ikkje seie om den er dårlig eller god. Har kjøpt Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet og den er eg godt fornøygt med

Lenke til kommentar

jeg ville sett på kjølerne pcstyling.no selger,

de kjøler ikke bare cpuen men også MOSFTE'ene rundt cpuen, de blir ikke tilstrekkelig kjølt med thermalrights kjøler.

 

husk at spenningsregulatorene å blir varme og trenger kjøling.

så da er gigabyte volar en super kjøler for både cpu og spenningsregulatoren.

 

sjekk selv:)

Lenke til kommentar
Den beste luftkjøleren du får (som er praktisk brukbar) er Thermalright Ultra 120 Extreme, sammen med ei stillegående 120mm vifte har den ingen problemer med å kjøle en relativt heftig overklokket Q6600.

 

 

Hei!

 

Hva med kabinett som plass nok?

Min kabinnet jeg har: http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=91816

Og se inni i kabinett:

Hovedkort jeg har akkurat samme i internet:

http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...o=&cat3_no=

 

Med vennlig hilsen Torbjørn

 

 

Hehe... På tide med en liten rundvask?? Skulle trudd du SAMLA på støv... (bak CPU-vifta) :p Tempen går opp eit par hakk med så mykje støv... Gjer reint først, så kan du heller tenke på ny kjøling :)

Lenke til kommentar
Tar ikke mer en 1 måned for en PC uten filter å samle så mye støv som på bildene.

Har ingenting med samling og gjøre.

Jeg samler også støv i filtrene mine og det er utrolige mengder som samles der på under en måned.

 

 

Ikkje nødvendigvis. Kjem litt an på kor du har den ståande. Min står oppå skrivebordet mitt ved sida av skjermen. Kvifor? Jo nettopp derfor, å unngå så mykje støv... Men dersom den står på golvet (som dei aller fleste gjer) samlar det seg jo fort støv, ja... Det har eg god kjenskap til :p

 

Uansett burde ein vel kanskje støvsugd der med jamne mellomrom, og helst FØR det har gått ein måned :)

 

Men det var ikkje vondt meint, altså. :p berre på ert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...