Gå til innhold

Hjelp til treningsprogram (styrke,3ggr/uke)


Anbefalte innlegg

Trener for det meste for å holde meg i form, men er litt lei av treningsprogrammet jeg fikk på treningssenteret pluss at jeg føler jeg ikke får fullt utbytte av det.. Å trene underkroppen og overkroppen hver for seg virker litt kronglete, i og med at jeg kunne brukt mye tyngre belastning dersom jeg delte opp dette litt. Kan noen hjelpe meg med å foreslå noen endringer/nye øvelser?

 

 

Jeg trener 3ggr/uke og utenom treningsprogrammet jogger jeg en del (omtrent 5km hver gang jeg trener. 3 før, 2 etter) og trener opp balansen på balansematte. Ønsker også bedre spenst, så derfor bytter jeg ut knebøy med en annen øvelse omtrent annenhver gang (et slags treningsapparat der man ligger nede og dytter beina + vekter opp. 4x5). Jeg er ikke ute etter å bli en muskelbunt, men sier ikke nei til litt tydeligere muskler :) Er opptatt av å trene hele kroppen, ikke kun enkelte muskelgrupper.

 

Jeg har prøvd markløft, men jeg er ikke helt fortrolig med øvelsen..evt alternativ til denne?

 

Dag 1:

Bein:

Knebøy 3x10-12

Leg curl 3x10-12

Leg extension 3x10-12

Tåhev på kasse (en fot) 3x10-15

Mage:

Situps på pilatesball. 3x15-25 (har byttet ut denne med dette)

Planken 2xMAX

 

Dag 2:

Rygg:

Sittende roing 3x12

Nedtrekk (på sånt treningsapparat der du drar ei stang ned foran deg) 3x12

Liggende kryssdrag 3x12

Arm/Bryst:

Bicepscurl på stativ m/manual/stang 3x12

Benkpress 3x10

Pectural 3x12

Flyes 3x12

Nedtrekk m/tau (triceps?) 3x12

Skuldre:

Sidehev m/manualer 3x12

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det anbefales absolutt. Det gir også en mye bedre følelse å øke i chins enn i nedtrekk.

Hva med å bytte ut pec-deck med noe annet? Skyt meg om jeg tar feil, men pec-deck er jo bare en isolasjonsversjon av flyes, og den har jo du med.

 

Øvelser for korsrygg finner du her. Ikke glem at noen former for roing også stimulerer korsryggen (dog vet jeg ikke i hvor stor grad).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...