Gå til innhold

Mistet lappen i 3 måneder - straff for å kjøre uten lappen?


disc0

Anbefalte innlegg

Hei, mistet lappen i 3 måneder for å ha kjørt uten å ha skrapt frontruta (+ 5000,- i bot). Er avhengig av bilen i jobb og lurer på hva straffen er hvis jeg nå blir tatt på nytt uten å ha førerkort i det hele tatt. Noen som vet? Ble nemlig litt nervøs for jeg så at vegvesenet skulle ha ei intens kontrolluke fra 11. til 18. april.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, mistet lappen i 3 måneder for å ha kjørt uten å ha skrapt frontruta (+ 5000,- i bot). Er avhengig av bilen i jobb og lurer på hva straffen er hvis jeg nå blir tatt på nytt uten å ha førerkort i det hele tatt. Noen som vet? Ble nemlig litt nervøs for jeg så at vegvesenet skulle ha ei intens kontrolluke fra 11. til 18. april.

 

Huff kjipt dilemma du ha der.

 

Ender du opp i en ulykke så kan dette gi ekstreme økonomiske konsekvenser, så jeg hadde vært mer redd for det enn hvilken straff en kan få for å kjøre uten lappen.

Lenke til kommentar
Hei, mistet lappen i 3 måneder for å ha kjørt uten å ha skrapt frontruta (+ 5000,- i bot). Er avhengig av bilen i jobb og lurer på hva straffen er hvis jeg nå blir tatt på nytt uten å ha førerkort i det hele tatt. Noen som vet? Ble nemlig litt nervøs for jeg så at vegvesenet skulle ha ei intens kontrolluke fra 11. til 18. april.

 

Huff kjipt dilemma du ha der.

 

Ender du opp i en ulykke så kan dette gi ekstreme økonomiske konsekvenser, så jeg hadde vært mer redd for det enn hvilken straff en kan få for å kjøre uten lappen.

 

Jo, men jeg kjører ekstremt forsiktig. Skal ufattelig mye til for at jeg kræsjer, med mindre en tulling kjører i meg, noe som er vanskelig å gardere seg mot.

Lenke til kommentar
Hei, mistet lappen i 3 måneder for å ha kjørt uten å ha skrapt frontruta (+ 5000,- i bot). Er avhengig av bilen i jobb og lurer på hva straffen er hvis jeg nå blir tatt på nytt uten å ha førerkort i det hele tatt. Noen som vet? Ble nemlig litt nervøs for jeg så at vegvesenet skulle ha ei intens kontrolluke fra 11. til 18. april.

 

Huff kjipt dilemma du ha der.

 

Ender du opp i en ulykke så kan dette gi ekstreme økonomiske konsekvenser, så jeg hadde vært mer redd for det enn hvilken straff en kan få for å kjøre uten lappen.

 

Jo, men jeg kjører ekstremt forsiktig. Skal ufattelig mye til for at jeg kræsjer, med mindre en tulling kjører i meg, noe som er vanskelig å gardere seg mot.

 

Tipper bot, ny utsettelse, og/eller kanskje fengsel. Det er jo tydelig at du ikke helt har skjønt poenget med å bli fratatt lappen. Tipper rettsvesenet tenker det samme.

Lenke til kommentar
Hei, mistet lappen i 3 måneder for å ha kjørt uten å ha skrapt frontruta (+ 5000,- i bot). Er avhengig av bilen i jobb og lurer på hva straffen er hvis jeg nå blir tatt på nytt uten å ha førerkort i det hele tatt. Noen som vet? Ble nemlig litt nervøs for jeg så at vegvesenet skulle ha ei intens kontrolluke fra 11. til 18. april.

 

Huff kjipt dilemma du ha der.

 

Ender du opp i en ulykke så kan dette gi ekstreme økonomiske konsekvenser, så jeg hadde vært mer redd for det enn hvilken straff en kan få for å kjøre uten lappen.

 

Jo, men jeg kjører ekstremt forsiktig. Skal ufattelig mye til for at jeg kræsjer, med mindre en tulling kjører i meg, noe som er vanskelig å gardere seg mot.

 

Tipper bot, ny utsettelse, og/eller kanskje fengsel. Det er jo tydelig at du ikke helt har skjønt poenget med å bli fratatt lappen. Tipper rettsvesenet tenker det samme.

 

Jeg har selvfølgelig skjønt poenget. Det er bare en risiko jeg har valgt å ta.

Lenke til kommentar

Jeg ville latt bilen stå. Om du blir tatt uten å ha lappen kan det bli veldig lenge til du får den tilbake.

Noen du kjenner kunne for eksempel tystet på deg, eller du kunne havnet i en kontroll eller bli tatt i en fotoboks og havner du i en ulykke er du fucked.

 

Skulle du velge å kjøre uten førerkort, så følg i hvert fall trafikkreglene til punkt og prikke, ikke kjør lengre enn du absolutt må og ikke gjør noe som tiltrekker oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Jeg ville latt bilen stå. Om du blir tatt uten å ha lappen kan det bli veldig lenge til du får den tilbake.

Noen du kjenner kunne for eksempel tystet på deg, eller du kunne havnet i en kontroll eller bli tatt i en fotoboks og havner du i en ulykke er du fucked.

 

Skulle du velge å kjøre uten førerkort, så følg i hvert fall trafikkreglene til punkt og prikke, ikke kjør lengre enn du absolutt må og ikke gjør noe som tiltrekker oppmerksomhet.

 

Så kort summert er dagens moral: Ikke gjøre noe ulovlig som kan avsløre det ulovlige en allerede gjør?

Lenke til kommentar
miste lappen for å sykle i fylla????

 

Skal mye til og en skal nok være ganske beruset før det skjer.

 

Vegtrafikkloven hentet fra www.lovdata.no

§ 21. Alminnelige plikter.

 

Ingen må føre eller forsøke å føre kjøretøy når han er i en slik tilstand at han ikke kan anses skikket til å kjøre på trygg måte, hva enten dette har sin årsak i at han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel, eller i at han er syk, svekket, sliten eller trett, eller skyldes andre omstendigheter.

Endret av ukjentbruker
Lenke til kommentar
Det er ingen promillegrense på sykkel, så om man skal miste lappen på grunn av det så må det være fordi man har syklet som en tulling.

En sykkel er pr definisjon et kjøretøy, å har derfor samme promille-grense som alle andre kjøretøy, dvs 0,2. Men ettersom det aldri fåretas promille-kontroller for sykkelister, sier det seg sjøl at de som blir tatt for fylle-kjøring på sykkel har drekki litt mer enn 2 pils. Blir man først tatt promille-prøve av på sykkel, så er det en grunn til det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...