Gå til innhold

Verdens råeste klokkemobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en foran meg akkurat nå (bordklokke). Problemet er bare at den stiller seg etter signaler fra Tyskland (mener jeg å huske) og den står derfor fortsatt på vintertid. Men plutselig så har den stilt seg igjen, skjer hver gang vi bytter til sommer/vintertid, men er ganske stilig. Bruker litt tid da.

Lenke til kommentar
Urverk? Det finnes nok ikke noe urverk i den klokken :p Det er nok digitalt, som en vanlig digital klokke. Unøyaktig med andre ord :p Ikke at det egentlig betyr noen enorm forskjell da, dagens klokker går jo relativt riktig uansett, men digitale utverk har vel aldri vært av det beste?

 

 

Nuvel. Digitalklokker kan bli MEEEEEEEEEGET nøyaktige om de bare får hjelp av en lite cesiumbit. Hvor mange som har lyst til å gå med radioaktive stoffer på håndleddet er en annen sak.

Lenke til kommentar

Da er det kun snakk om gamle klokker da. Moderne klokker bruker noe annet. Klokken min har en slik "nattbelysning", og den har jeg faktisk testet, og den stråler ikke noe. Eldre klokker er derimot ganske ille ...

 

Men uansett, tilbake til urverket igjen. Jeg tviler på at denne mobilklokken er synkronisert med en eller annen slags klokketing et sted, og er den det, så er det jo faktisk ikke urverket i klokken som er bra, men utverket i klokken den blir stilt etter. Jeg tror også det er liten sjanse for at det blir brukt radioaktive materialer :p

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...