Gå til innhold

Canon EOS 450D, erstatning for medfølgende linse


Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Har sett på å kjøpe meg et 450D. Ikke hørt så bra ting om den linsa som følger med, men har titta litt rundt på nettet etter erstatning. Jeg liker å ha god vidvinkel, trenger ikke noe ekstremt. Jeg trenger ellers ikke mye zoom.

 

Har noen noen tanker rundt f.eks. denne fra Tamron?

Tamron Autofocus 28-80mm f/3.5-5.6 Aspherical Lens

http://www.amazon.com/Tamron-Autofocus-28-...3181&sr=1-6

 

Eventuelt andre forslag rundt samme ligaen som ikke koster skjorta?

 

Takk for hjelpa!

 

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det objektivet som følger med er i alle fall langt nyttigere (og bedre optisk) en det Tamronobjektivet du sikter til. Det nye kit-objektivet som følger med 450D er mer enn godt nok på skarphetsfronten.

 

Skulle du ønske deg bedre lysstyrke, byggkvalitet, fleksibilitet og funksjoner er det Canons egen 17-55mm EF-S f2.8 IS som er beste alternativet- men det koster.

 

Så hold deg til kitobjektivet du og glem den unødvendige oppgraderingstrangen.

Endret av Schnoodleboy
Lenke til kommentar
Linsa som følger med 450D (18-55 3.5-5.6 IS) er betydelig bedre enn den berykta kit linsa til 400D. Byggkvaliteten er ikke mye å skryte av, men den er fin og skarp.

 

Jepp,har den linsa til min 30D og er meget godt fornøyd,har mistanke om at trådstarter blander den som er med 450D med den som var med 400D, dette er to forskjellige linser,den med IS er meget god.

Lenke til kommentar
Hei folkens

 

Har sett på å kjøpe meg et 450D. Ikke hørt så bra ting om den linsa som følger med, men har titta litt rundt på nettet etter erstatning. Jeg liker å ha god vidvinkel, trenger ikke noe ekstremt. Jeg trenger ellers ikke mye zoom.

 

Som det allerede er påpekt, så er det en tidligere utgave at kit-en som er mindre god. Den nye utgaven med IS har klart godkjent ytelse rent optisk sett; men er litt plastic-fantastic i og med billig konstruksjon og plast i bajonettfatningen.

 

Skal du erstatte den, så må du nok over på en Tamron 17-50mm f/2.8 eller Sigma 18-50mm f/2.8. Disse er noe bedre optisk sett, men mangler bildestabilisering. Den store fordelen er at den har blender f/2.8 som maks blender i hele området.

 

Tom

Lenke til kommentar

Du skriver at du liker å ha god vidvinkel og ikke trenger noe særlig tele. Når du foreslår å bytte Canon 18-55mm IS med Tamron 28-80mm så gjør du det stikk motsatte av det du ønsker. Du ofrer ganske mye vidvinkel for å få mer tele.

 

Ellers så må jeg bare slenge meg med på det resten sier om Canon 18-55 IS. Den er langt bedre enn den gamle uten IS. Hvis du vil ha mer vidvinkel enn den du har kan jeg foreslå å supplere med den nye Tamron 11-16mm, Sigma 10-20mm eller Canon 10-22mm.

Lenke til kommentar

Hei og takk for gode svar. Har tydeligvis ikke fulgt med i timen rundt at Canon har oppgradert objektivet til bedre kvalitet. Som en start så nok det medfølgende greit for litt leking inntil man ser litt hvor man skal.

 

Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...