Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 (endret) Lurer litt på hvor bra en high-end gaming PC er i forhold til en PS3. Utviklerne av Crysis sier det på en PS3 vil se ut som high-settings på en PC. Konsollen har jo vel en sju-kjerner cell prosessor så jeg lurer på om en bra gaming PC rendrer nye spill like bra som en PS3. Spørsmålet (om du tolker det slik) blir vel litt dumt, men det er vel tester/sammenlikninger jeg er ute etter. Tenker på de mest krevende spill som f.eks Crysis, UT3 osv. Endret 9. april 2008 av Slettet+9871234
gyt6 Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 du kan lese litt her: http://www.gamer.no/artikler/crysis_for_kr...60_og_ps3/30650 står bla dette:Crytek har også uttalt seg om nestegenerasjonskonsollene. På Games Convention i Leipzig sa seniordesigner Bernd Diemer at PS3 og Xbox 360 rett og slett ikke er kraftige nok til å sikre den gameplaykvaliteten Crytek krever for Crysis. I tillegg vil kun DirectX 10 tillate spillet å kjøre slik utviklerne ønsker, selv om det også vil være mulig å spille det med DirectX 9. eg mener det e glemmesak uansett konsoll hjemme i stua kan hamle opp mot en ordentlig gaming-pc. no way
Bruker-104685 Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Den artikkelen er godt som død da nå har Crytek klart å få CryEngine 2 til å kjøre ca high på PS3 og 360. Imponerende vil jeg si da konsollen koster godt som ingenting iforhold hva pcen koster Du må nok ut med ihvertfall 7000kr pridag for å få high, da prisene for pchardware har gått drastisk ned, men dem pchardwarelagerene klarer ikke å få meg til å kaste ut så mye høvdinger da jeg frykter att FarCry 2 og Crysis 2 vil ha sykere krav enn Crysis har pr.idag
gyt6 Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 stemmer nok det ,men jaggu koster det litt og kjøpe en tv der man får fullt utbytte av grafikken til konsoll. då kan du få deg en rå pc då
Bruker-104685 Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 (endret) stemmer nok det ,men jaggu koster det litt og kjøpe en tv der man får fullt utbytte av grafikken til konsoll. då kan du få deg en rå pc då Pr idag så kan du få lekkre 32 tommers hdtv til 5500kr og det er merket Samsung og med 7000:1 kontrast 8ms 720p Er ikke så gale pris Har lenge tenkt på en ny, men må spare men det er heller ikke lett da det kan komme ut ihvertfall 10 spill jeg må ha iløpet av 2008 Endret 9. april 2008 av Toman85
gyt6 Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 skal du ha optimal ytelse av dagens konsoll-spill må du ha full hd-tv (1080i) for de spillene som støtter det da med 2 ms responstid. 8 ms funker ikkje bra. eller en plasmaskjerm med full hd da du slipper responstid, høyere kontrast og svart er svart. ikkje gråish' som det lett blir på lcd
Whackedorange Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Er lettere for utviklerne å utvikle spesifikt for PS3 enn PC da en PS3 har ett sett med fast hardwarekonfigirasjon mens en PC kan ha 100 vis av forskjellige konfigurasjoner. PS3 scorer høyt på valg av prossesor men resten inni der er mildt sagt middlemådig. Dette er noe utviklerne må ta hensyn til når de utvikler ett spill for PC for att det i det hele tatt skal bli ett salg må de ta mange hensyn til de utallige utlike kombinasjonene som finnes i en PC kontra en PS3 hvor konfigurasjonen er nesten 100 % fast. Man kan bytte ut HD på PS3 men dette har i teorien veldig liten konsekvens for de som utvikler.
MysticoN Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 stemmer nok det ,men jaggu koster det litt og kjøpe en tv der man får fullt utbytte av grafikken til konsoll. då kan du få deg en rå pc då Pr idag så kan du få lekkre 32 tommers hdtv til 5500kr og det er merket Samsung og med 7000:1 kontrast 8ms 720p Er ikke så gale pris Har lenge tenkt på en ny, men må spare men det er heller ikke lett da det kan komme ut ihvertfall 10 spill jeg må ha iløpet av 2008 sant at pc er dyrere. men husk på at der slipper du å betale for spillene. desuten har du muligheten til å oppgradere. Grafikk messig vil nokk pc alltid ligge fåran ps3 / xbox / wii. men når det kommer til spill så er det jo mange spill som er bedre på ps3 enn pc. men når det kommer til strategi og fps så er pc valget. Og glem no ikke at ps3 er en spill maskin, menst pc kan du gjøre så mye mye mer enn å kun spille. de fleste trenger en pc i tilleg til ps3.
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 skal du ha optimal ytelse av dagens konsoll-spill må du ha full hd-tv (1080i) for de spillene som støtter det da med 2 ms responstid. 8 ms funker ikkje bra. eller en plasmaskjerm med full hd da du slipper responstid, høyere kontrast og svart er svart. ikkje gråish' som det lett blir på lcd nå er det bare noen få spill til ps3 som er laget for full hd. 360 støttet ikke full hd engang før elite kom i fjor høst. full hd er foresten 1080p ikke i. 8ms fungerer veldig bra, er vel veldig få tver som er under 8ms. plasmaskjermer har også etterslep, den bir bare ikke målt i ms
StormKnight Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 sant at pc er dyrere. men husk på at der slipper du å betale for spillene. desuten har du muligheten til å oppgradere. Vi driver ikke med piratkopiering gjør vi vel?
MysticoN Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 (endret) sant at pc er dyrere. men husk på at der slipper du å betale for spillene. desuten har du muligheten til å oppgradere. Vi driver ikke med piratkopiering gjør vi vel? er vel mer snakk om hvem som ikke driver med piratkopiering. hvem her kan med hånden på hjertet si at de aldri har piratkopiert?! Endret 10. april 2008 av MysticoN
TCi Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 PC vil alltid ligge noen steg forran konsoll, men prisen for delene er langt dyrere enn en PS3. Bare et skjermkort kan være dyrere enn en konsoll. Om du derimot har god kjennskap, kan du lett finne en meget god pris pr. ytelse. Noe veldig mange gamere i dag er gode til. Jeg gjorde et lite regnestykke på dette med PC vs konsoll, og over tid blir PC billigere, da spillene har gjennomsnittlig en lavere pris. Handler du inn 20 spill vil prisen på PC bli billigere totaltsett. PC: 20x400= 8 000 PS3: 20x600= 12 000 Ja, dette er en veldig dårlig sammenligning, men generelt sett er det 100-150 kr å spare på PC-spill. sant at pc er dyrere. men husk på at der slipper du å betale for spillene. desuten har du muligheten til å oppgradere. Om du med det påstår at konsollene ikke har piratkopiering, tar du kraftig feil. Selv om du piratkopierer betyr det da ikke at spillene er gratis. Ikke vær så arrogant.
MysticoN Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Om du med det påstår at konsollene ikke har piratkopiering, tar du kraftig feil. Selv om du piratkopierer betyr det da ikke at spillene er gratis. Ikke vær så arrogant. Det er mye lettere å piratkopiere på pc enn f.eks ps3. Det er grett at du er en motstander når det kommer til piratkopiering. men du kan spare deg for beskyldningene om at jeg er arrogant. Når Ola Nordman laster ned et spill og spiller det koster ikke det ei krone for han å spille det spillet, jeg vet at det selvfølgelig ikke er gratis å lage et spill, men er ikke det vi sn kker om her. og siden vi ikke lengre lever i 1990 så er jeg meget sikker på at alle her piratkopierer, har piratkopiert eller har noen som gjør det for dem. Ganske sikker på at du forsto hva jeg mente første gangen.
TCi Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 (endret) Det hjelper lite hvordan du vrir og vender på det. Spill er ikke gratis (med unntak såklart). Vet ikke hvordan du forventet folk å tolke det utsagnet der akkurat. Blir vel ganske dumt å si at man skal gå for PC siden spill er gratis. Men nok om det, dette er ikke en diskusjon om piratkopiering. Spill er derimot billigere på PC sammenlignet med konsoller. Man kan lett finne nylanserte titler til knappe 400kr. Konsoll ligger stort sett mellom 500-600kr (noen ganger høyere). PC vil alltid være bedre teknisk enn en konsoll, men være mindre økonomisk jo kraftigere du får den. Men risikoen er mindre enn konsoller for utviklere av maskinen i motsetning til PC-deler. Derfor ønsker konsollprodusenter å tjene inn på spillene og tilbehøret. Endret 10. april 2008 av TCi
EB_Veyron Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 I dag ville jeg nok kjøpt en pc, men jeg kjøpte ps3 ved lansering og har ingen planer om å selge den PC fordi det er deilig å sitte ved en rask PC og gjøre andre ting enn bare spille. Dessuten liker jeg bedre å spille på PC enn på konsoll, spør ikke hvorfor, men det har nok mye med typen spill på de forskjellige plattformene. Du skal ikke mye(om noe?) over 10 lapper for å få bedre grafikk på PC enn på konsoll. Det kommer så klart til å bli noe bedre grafikk på ps3en i framtida og men dette tror jeg er marginalt i forhold til hva man kan få ut av dagens PC med et oppdatert grafikkort om et år eller to.
ATWindsor Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Lurer litt på hvor bra en high-end gaming PC er i forhold til en PS3. Utviklerne av Crysis sier det på en PS3 vil se ut som high-settings på en PC. Konsollen har jo vel en sju-kjerner cell prosessor så jeg lurer på om en bra gaming PC rendrer nye spill like bra som en PS3. Spørsmålet (om du tolker det slik) blir vel litt dumt, men det er vel tester/sammenlikninger jeg er ute etter. Tenker på de mest krevende spill som f.eks Crysis, UT3 osv. Ytelsesmessig er en god gmaing-PC langt over en PS3. AtW
Bruker-104685 Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 (endret) Jeg får spillene til konsoll for 499kr av og til ned til 400kr, så si att spillene passerer 600kr er tåpeligt å si, ja viss du skal ha spesialversjoner da må du ut med mer. Dette er det dumeste noen kan gjør " ånei hva har jeg gjort glemt å oppgradere pcen min", det er det sureste man kan gjør, kjøpe ett spill å ikke har minstekravene Skal mye til når jeg kjøper en pc, da må pc få ekskulsive spill som Alan Wake, GTA IV, Metal Gear Solid 4, God OF War 3, Resident Evil 5, Super SMash Bros Brawl, Gears Of War 2 og garantert fler spill!! Hadde pcen hatt dem spillene der alene til pc så hadde jeg hatt en pc på flekken, men dessverre så er det ikke sånt Endret 10. april 2008 av Toman85
MysticoN Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Det hjelper lite hvordan du vrir og vender på det. Spill er ikke gratis (med unntak såklart). Vet ikke hvordan du forventet folk å tolke det utsagnet der akkurat. Blir vel ganske dumt å si at man skal gå for PC siden spill er gratis. Men nok om det, dette er ikke en diskusjon om piratkopiering. Spill er derimot billigere på PC sammenlignet med konsoller. Man kan lett finne nylanserte titler til knappe 400kr. Konsoll ligger stort sett mellom 500-600kr (noen ganger høyere). jeg sa no aldri at gratis spill skulle være en grunn til å velge pc fremfor ps3. som du sjøl sa så er det fult mulig å piratkopiere spill på ps3. Men jeg nevnte en av fordelene pc har fremfor ps3. jeg har tidligere sakt at spill ikke er gratis å lage, men du må no forstå at når du/jeg laster ned et spill så koster det ikke oss noe å spille dette spillet. ergo det er gratis for oss å spille det.
Agg Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 jeg sa no aldri at gratis spill skulle være en grunn til å velge pc fremfor ps3. Det var vel nettopp det du sa... sant at pc er dyrere. men husk på at der slipper du å betale for spillene. desuten har du muligheten til å oppgradere. Jeg klarer ihvertfall ikke å tolke det utsagnet der til noe annet enn at du mener at selv om det er dyrere å kjøpe en pc så er det bedre fordi du stjeler spillene. som du sjøl sa så er det fult mulig å piratkopiere spill på ps3. Nei, det er det ikke... Per dags dato er det ingen piratkopiering til PS3. Og jeg håper du har innsett at piratkopiering er en stor grunn til at pc-spillmarkedet i dag hovedsaklig består av halvdårlige ports fra Xbox360, kjipe generiske shooters som Crysis, MMO'er og the Sims. For å svare trådstarter, jeg ville valgt PS3, rett og slett pga alle storspillene som er på vei, bare MGS4 alene er sannsynligvis verdt konsollen.
Abigor Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Jeg klarer ihvertfall ikke å tolke det utsagnet der til noe annet enn at du mener at selv om det er dyrere å kjøpe en pc så er det bedre fordi du stjeler spillene. Det går jo begge veier da, skal man først stjele et spill hos Spaceworld for eksempel, har det ingenting å si om det er pc spill eller x360 eller PS3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå