Gå til innhold

Gammelt annleg, hvor bra er det egentlig og er det verdt å "pusse" opp?!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fisket frem mitt gammle anlegg. har ikke brukt dette på år og dag og lurer vel egentlig på hvor bra dette er.

 

Kan ikke teste dette selv siden jeg mangler høyttaler ledninger og begge diskantene har gått varm.

 

jeg har 2 Mission høytalera.

 

Model 734

Enclosure type: 3 way reflex

Output power: 25-125 w/ch

Nominal impedance: 8 ohms

 

forsterker:

 

Sony F505ES

(fant ikke noe info om den)

 

Så hvor bra er egentlig dette anlegget, er det verdt å skaffe mye diskanter, kabler og en fjernkontorl til forsterkern. eller er det på tide å tenke nytt?

 

Det skal nevnest at jeg har meget lite peiling på lyd og har ikke brukt dette på år og dag. har også hatt litt problemer tidligere med å finne noen som kan selge diskater som passer mine høytalere.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony sin ES-serie skal jo være relativt bra. Jeg vil nok ha testet forsterkeren før jeg avskrev den. Så vidt jeg kan finne ut, får du ikke fjernkontroll til den. Ifølge Mission sin hjemmeside, er det Elkjøp som er norsk distributør. Jeg vil tippe at det ikke er så enkelt å få tak i ny diskant.

 

Frode

Lenke til kommentar
Sony sin ES-serie skal jo være relativt bra. Jeg vil nok ha testet forsterkeren før jeg avskrev den. Så vidt jeg kan finne ut, får du ikke fjernkontroll til den. Ifølge Mission sin hjemmeside, er det Elkjøp som er norsk distributør. Jeg vil tippe at det ikke er så enkelt å få tak i ny diskant.

 

Frode

 

 

hadde en gang en fjernkontrol til den, litt trasi å ikke kunne still lyd styrken fra soffan.

 

Har vært i kontakt med elkjøp, de har faktisk hatt en av mine defekte diskanter i 4-5 uker no...

Lenke til kommentar
hadde en gang en fjernkontrol til den, litt trasi å ikke kunne still lyd styrken fra soffan.

 

Har vært i kontakt med elkjøp, de har faktisk hatt en av mine defekte diskanter i 4-5 uker no...

 

Jeg tror det er EET som har reservedeler til Sony nå. Ellers vil du sikkert kunne bruke en hvilken som helst Sony fjernkontroll med volum. Det burde gå an å finne en brukt.

 

Et alternativ hvis Elkjøp svikter, kan jo være å ta kontakt direkte med Mission.

 

Frode

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...