Gå til innhold

Er vi mange kampsportutøvere på forumet? (Oppdatert)


Vi finner ut av aktivitetsnivået!  

139 stemmer

  1. 1. Trener du kampsport aktivt?

    • Ja
      108
    • Nei
      30
    • Bare Mortal kombat, tekken og SF IV
      2
  2. 2. Hvor lenge har du trent kampsport?

    • Under 1 år
      37
    • 1-5 år
      64
    • 5-10 år
      25
    • 10+ år
      14
  3. 3. Trener du selv, eller instruerer du?

    • Trener bare selv
      102
    • Instruerer stort sett
      5
    • Både trener og instruerer om hverandre
      33
  4. 4. Hvilke(n) kampsport(er) trener du nå? (litt sekkeposter under, for å redusere antal valg :p )

    • Karate
      26
    • Judo
      13
    • Ju-Jutsu / Ji-Jutsu / Ji-Jitsu / Brasiliansk jujutsu
      29
    • Aikido
      12
    • Kung Fu
      6
    • Boksing
      17
    • Tae Kwon Do
      38
    • Hapkido
      4
    • Iaido / Batto
      2
    • Kickboxing
      27
    • Thaiboxing
      19
    • WMA / MMA
      21
    • Krav Maga
      14
    • Kendo
      4
    • Andre (som jammen meg burde stått her!!!)
      14
    • 0
    • 0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hodet ditt er nok sannsynligvis ikke vandt til å få så mange slag mot seg enda. Det er også en tilvenning kroppen må foreta.

 

Men tren eksplosiv kondisjonstrening, for i ringen er det eksplosiv styrke/kondisjon som gjelder ;)

Ah, ok takk :)

 

Forslag til øvelser? Hvordan trener man eksplosiv kondisjon?

Lenke til kommentar

Akkurat det må du få noen som kan litt mer enn meg til å svare deg på, men ville nå tro det beste er intervall treninger med mye løping. Det funker sikkert bra å bokse mye på boksebag også.

 

Prøv å spørre her , så får du sikkert hjelp :)

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Artig å se at andre trener kyokushin-kai karate her, trener selv i Nidaros Kyokushinkai Karateklubb. Har selv kun holdt på i litt under et år, men trives utrolig godt med kampsporten min. Tok ikke lang tid før jeg investerte i en punch bag for hjemmebruk! Motivasjonen min for å gå på karate er å konkurrere i kamp, men det er noen år fram i tid.

 

Etter å ha sett på Fight Quest må jeg si at det finnes utrolig mange spennende stiler rundt om i verden, er mye rart som frister.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selv trener jeg Muay Thai (Thaiboksing) (noe jeg har gjort et par år) etter en stund med kickboksing og judo. Givende, stilig, respektfull og hard sport som oppfordrer (og krever) mye trening og fokus også utenfor gymmen.

 

Muay Thai er, for de som ikke vet det, en fullkontaktssport med slag, spark, albuer og knær. Sporten har opphav i (overraskende nok) Thailand, hvor dette også er nasjonalidretten. :-)

Lenke til kommentar

Tok for noen år tlbake grønt belte i Tae Kwon Do, men så ble det stopp (kragebensbrudd).

Har nylig startet opp igjen, og sikter på svart belte i denne omgang.

 

Ble nysjerrig på hva som menes med McDojo.

 

Menes det alle klubber som opererer som kjeder, eller kun de som fokuserer for mye på mønster og teknikk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Trene kondisjon kanskje :)?

Det er ikke sliten på samme måte som etter en sprint, men utmattet om du skjønner. En trøtt følelse i kroppen som forsvinner etter 5-10 minutter pause. Jeg blir ikke andpusten, men slapp. Er det noe bedre enn jogging for å trene bort dette?

 

Høres ut som om du må trene muskelutholdenhet.

Du kan f.eks. bruke lettere vekter og ta flere reps. Øvelser som snatch, arm swings, turkish get ups, knebøy etc.

 

Jeg driver med grappling og stortrives med det.

Lenke til kommentar

Har gått rundt 6 år på Taekwondo, har svart belte, i vinter fikk jeg nok. Jeg gadd ikke mer fordi tiden min er alt for verdifull til å lenger drive med unødvendig jalla. Taekwondo har alt for mye fokus på pomser, respekt/disiplin og teori - Altså rett og slett 60-80 % av det du lærer vil man aldri få nytte av seg i slosskamp. Kommer jeg i slosskamp har jeg faen ikke bruk for noen pomser, enkelte vil kanskje påstå at man skal/kan bruke grepene der, men yeah right, som om det kommer til å skje. Jeg sluttet også pga svart belte ga for mye (dritt) plikter. Bl.a å sitte inni i et varmt lokale i 7 timer for å se på noen unger gradere seg, eller hjelpe til under trening(altså nesten hjelpetrener). Og dette skal jeg betale for!? Det er jo ren tortur, burde heller fått betalt for dette. Av og til føles taekwondo som skole og, for å få svart belte måtte jeg bl.a skrive 4 sider stil og ta teori test. Jeg vil lære å sloss, ikke gå på noen jævla skole..

 

Heller gidder jeg vell ikke å begynne på annen sport på hvitt belte igjen, så blir nok heller treningsstudio og pumping på meg fremover selvom jeg skal innrømme at kampsport er bra trening selvom man gjør ting man ikke har brukt for av og til

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Går selv på jiu-jitsu (gode gamle japanske versjonen) og holder der et gult belte.

Har planer om å begynne på kali og/eller bjj i tillegg så fort jeg blir skadefri.

Fant plutselig ut hvor viktig lysken er når det gjelder bevegelser, spark og til en viss grad slag :p

 

Har planer om å kjøpe meg en punchingdummy og etterhvert en grapplingdummy for å ha noe å leke meg med ettersom det ikke er i dojoen jeg trener nå

Lenke til kommentar
Har gått rundt 6 år på Taekwondo, har svart belte, i vinter fikk jeg nok. Jeg gadd ikke mer fordi tiden min er alt for verdifull til å lenger drive med unødvendig jalla. Taekwondo har alt for mye fokus på pomser, respekt/disiplin og teori - Altså rett og slett 60-80 % av det du lærer vil man aldri få nytte av seg i slosskamp. Kommer jeg i slosskamp har jeg faen ikke bruk for noen pomser, enkelte vil kanskje påstå at man skal/kan bruke grepene der, men yeah right, som om det kommer til å skje. Jeg sluttet også pga svart belte ga for mye (dritt) plikter. Bl.a å sitte inni i et varmt lokale i 7 timer for å se på noen unger gradere seg, eller hjelpe til under trening(altså nesten hjelpetrener). Og dette skal jeg betale for!? Det er jo ren tortur, burde heller fått betalt for dette. Av og til føles taekwondo som skole og, for å få svart belte måtte jeg bl.a skrive 4 sider stil og ta teori test. Jeg vil lære å sloss, ikke gå på noen jævla skole..

 

Heller gidder jeg vell ikke å begynne på annen sport på hvitt belte igjen, så blir nok heller treningsstudio og pumping på meg fremover selvom jeg skal innrømme at kampsport er bra trening selvom man gjør ting man ikke har brukt for av og til

Tror denne skal gå forbi i stillhet, jeg... Virker som om det er noe grunnleggende i forhold til kampsport du har gått glipp av...

 

Går selv på jiu-jitsu (gode gamle japanske versjonen) og holder der et gult belte.

Har planer om å begynne på kali og/eller bjj i tillegg så fort jeg blir skadefri.

Fant plutselig ut hvor viktig lysken er når det gjelder bevegelser, spark og til en viss grad slag :p

 

Hvilken Jiu-jitsu-stilart? Og hvor trener du?

Kali er gøy. Pass på lår og knær, vondt å bli slått :p

Lenke til kommentar
Ja, karate, Wado Ryu. ;)

 

Og når var sist man trente, da, Yvonne? ;)

 

Eh, det har vel du strengt tatt ikke noe med. At man har tatt seg noen sabbatsår trenger ikke å bety at man har slutta.(..) Jeg prioriterer andre ting i livet mitt, men å være kampkunstutøver handler ikke kun om å utøve det fysisk, men også psykisk. Jeg vil alltid regne meg som det og karaten løper ingen steder. Det burde jo du vite.(..) Og hvis du lurte: fordi jeg faktisk har studier, jobb(er) og politisk arbeide å jobbe med om dagen, så blir det til at jeg faktisk ikke har tid til å reise 1 time hver dag til trening. Så da benytter jeg meg heller av tilbudet ved der jeg studerer og trener yoga, pilates og andre aktiviteter som både holder hjernen og kroppen i form.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

black style jiu-jitsu. Trener på Tenshi Tsume under sensei håkon (noe som egentlig ikke høres like tøft ut som mr miyagi) :p holder til i dojoen på gløs så er bare studenter der, noe som er litt grett med tanke på at da slipper jeg å få deng av 12-åringer :p

har et par kompiser som går på kali her i trondheim, så regner med de kommer til å denge meg godt når jeg starter der :p

Lenke til kommentar
Har gått rundt 6 år på Taekwondo, har svart belte, i vinter fikk jeg nok. Jeg gadd ikke mer fordi tiden min er alt for verdifull til å lenger drive med unødvendig jalla. Taekwondo har alt for mye fokus på pomser, respekt/disiplin og teori - Altså rett og slett 60-80 % av det du lærer vil man aldri få nytte av seg i slosskamp. Kommer jeg i slosskamp har jeg faen ikke bruk for noen pomser, enkelte vil kanskje påstå at man skal/kan bruke grepene der, men yeah right, som om det kommer til å skje. Jeg sluttet også pga svart belte ga for mye (dritt) plikter. Bl.a å sitte inni i et varmt lokale i 7 timer for å se på noen unger gradere seg, eller hjelpe til under trening(altså nesten hjelpetrener). Og dette skal jeg betale for!? Det er jo ren tortur, burde heller fått betalt for dette. Av og til føles taekwondo som skole og, for å få svart belte måtte jeg bl.a skrive 4 sider stil og ta teori test. Jeg vil lære å sloss, ikke gå på noen jævla skole..

 

Heller gidder jeg vell ikke å begynne på annen sport på hvitt belte igjen, så blir nok heller treningsstudio og pumping på meg fremover selvom jeg skal innrømme at kampsport er bra trening selvom man gjør ting man ikke har brukt for av og til

Tror denne skal gå forbi i stillhet, jeg... Virker som om det er noe grunnleggende i forhold til kampsport du har gått glipp av...

 

Ehm, har du gått på taekwondo selv? Hadde det vært to like karer som var like sterke, han ene hadde gått på taekwondo i 5 år, han andre i Krag maga i 5 år, tror jeg han med krag maga hadde pissa på han andre nettopp fordi de lærer mye mer nyttige ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...