Del Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 forskjellen er vel det at amd jobber som en quadprosessor skal, mens intel derimot ikke.. så enkelt er det... ekte quad gir bedre utelse i spill som er skrevet for det...Bullshit! Det er absolutt ingen fundament for det du sier. Samtlige tester utført mellom AMDs quadcore design og Intels foreløpige "2+2" design viser at det i praksis ikke er noen målbar forskjell i hvordan de to skalererer fra 1 til 4 kjerner. To kategoriske påstander, begge like feil.
PerUlv2 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Hva som er feil eller riktig, uekte eller ekte firekjerner er svimlende likegyldig akkurat nå, fakta er at Intel yter bedre og selger bedre, alt annet blir bare teoritull og krangling om betydningsløse begrep - for meg kunne de laget fire enkeltkjerneprosessorer og plassert i hvert sitt hjørne av hovedkortet, sålenge det virker og yter bra så spiller det null rolle. Men som AMD fanboi må man strekke seg etter halmstrå om dagen......
Theo343 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Hva som er feil eller riktig, uekte eller ekte firekjerner er svimlende likegyldig akkurat nå, fakta er at Intel yter bedre og selger bedre, alt annet blir bare teoritull og krangling om betydningsløse begrep - for meg kunne de laget fire enkeltkjerneprosessorer og plassert i hvert sitt hjørne av hovedkortet, sålenge det virker og yter bra så spiller det null rolle. Men som AMD fanboi må man strekke seg etter halmstrå om dagen...... Synes nå den siste linja var like unødvendig som annet.
PerUlv2 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Hva som er feil eller riktig, uekte eller ekte firekjerner er svimlende likegyldig akkurat nå, fakta er at Intel yter bedre og selger bedre, alt annet blir bare teoritull og krangling om betydningsløse begrep - for meg kunne de laget fire enkeltkjerneprosessorer og plassert i hvert sitt hjørne av hovedkortet, sålenge det virker og yter bra så spiller det null rolle. Men som AMD fanboi må man strekke seg etter halmstrå om dagen...... Synes nå den siste linja var like unødvendig som annet. Hvorfor det? Det er jo sant
Theo343 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Hva som er feil eller riktig, uekte eller ekte firekjerner er svimlende likegyldig akkurat nå, fakta er at Intel yter bedre og selger bedre, alt annet blir bare teoritull og krangling om betydningsløse begrep - for meg kunne de laget fire enkeltkjerneprosessorer og plassert i hvert sitt hjørne av hovedkortet, sålenge det virker og yter bra så spiller det null rolle. Men som AMD fanboi må man strekke seg etter halmstrå om dagen...... Synes nå den siste linja var like unødvendig som annet. Hvorfor det? Det er jo sant Det er et unødvendig fanboy utsagn, som ikke utøver noen annen hensikt enn å forsøke å hisse opp andre fanboys.
PerUlv2 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Hva som er feil eller riktig, uekte eller ekte firekjerner er svimlende likegyldig akkurat nå, fakta er at Intel yter bedre og selger bedre, alt annet blir bare teoritull og krangling om betydningsløse begrep - for meg kunne de laget fire enkeltkjerneprosessorer og plassert i hvert sitt hjørne av hovedkortet, sålenge det virker og yter bra så spiller det null rolle. Men som AMD fanboi må man strekke seg etter halmstrå om dagen...... Synes nå den siste linja var like unødvendig som annet. Hvorfor det? Det er jo sant Det er et unødvendig fanboy utsagn, som ikke utøver noen annen hensikt enn å forsøke å hisse opp andre fanboys. Ok, om du sier det så... La det være sagt at jeg er den første som kommer til å kjøpe en ny AMD cpu - hvis de klarer å komme med noe som passer til mitt bruk - altså til en entusiast, som vil ha maks ytelse og maks overklokking.
Theo343 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Hva som er feil eller riktig, uekte eller ekte firekjerner er svimlende likegyldig akkurat nå, fakta er at Intel yter bedre og selger bedre, alt annet blir bare teoritull og krangling om betydningsløse begrep - for meg kunne de laget fire enkeltkjerneprosessorer og plassert i hvert sitt hjørne av hovedkortet, sålenge det virker og yter bra så spiller det null rolle. Men som AMD fanboi må man strekke seg etter halmstrå om dagen...... Synes nå den siste linja var like unødvendig som annet. Hvorfor det? Det er jo sant Det er et unødvendig fanboy utsagn, som ikke utøver noen annen hensikt enn å forsøke å hisse opp andre fanboys. Ok, om du sier det så... La det være sagt at jeg er den første som kommer til å kjøpe en ny AMD cpu - hvis de klarer å komme med noe som passer til mitt bruk - altså til en entusiast, som vil ha maks ytelse og maks overklokking. Helt enig med deg der, jeg også.
wiak Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Har ikke noe imot om AMD skulle begynne med "uekte" firekjerner om det skulle få dem til å lage raskere prosessorer. hehe 4 kjerne amd cpuer er egentlig basert på opteron fra 2003 alså de har tweaket og lagt til et par kjerner dette er ikke dårlig, har nå Phenom 9850 Blacky Edition og er kjempe fornøyd
Del Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Hva som er feil eller riktig, uekte eller ekte firekjerner er svimlende likegyldig akkurat nå, fakta er at Intel yter bedre og selger bedre, alt annet blir bare teoritull og krangling om betydningsløse begrep -Ytelse er et spørsmål om pris for de aller fleste. De færreste overklokker. Dvs. at for majoriteten er AMD det beste kjøpet, altså at for de fleste yter AMD bedre. Likevel selger altså Intel mye bedre, og kan ta en prispremium for sine produkter. Deler av dette skyldes naturligvis selverklærte genier som tror de har peil, og forteller alle andre at Intel er sååå drit mye bedre. Gjerne smykket med en avatar som vitner om hvor bred deres tankebaner er.
PerUlv2 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 (endret) He he, ja jeg tok den, så synd at hele verden er full av selværklerte genier som tror de har peil da, det er jo akkurat de som er AMD´s store problem.... hmmmm.... Så du mener seriøst at sånne som meg er skyld i AMD´s nedgang? hmmmm Lurer på om jeg skal kreve lønn av Intel? Endret 8. april 2008 av PerUlv2
Del Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 He he, ja jeg tok den, så synd at hele verden er full av selværklerte genier som tror de har peil da, det er jo akkurat de som er AMD´s store problem.... hmmmm....La meg forsøke å hjelpe deg. Det er ditt problem, det er du som betaler prispremium. For meg er det i øyeblikket en mulighet til å få en PC billigere enn jeg ellers ville fått. Skjønte du det nå?
Kirchhoff Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 (endret) Bullshit! Det er absolutt ingen fundament for det du sier. Samtlige tester utført mellom AMDs quadcore design og Intels foreløpige "2+2" design viser at det i praksis ikke er noen målbar forskjell i hvordan de to skalererer fra 1 til 4 kjerner. Jaja tøff i kjeften idag, for det du sier er også bullshit. For du burde vite at core 2 quad skalerer dårligere enn amd 4 kjerner, men om det har med den gammeldagse fsb'en eller den delte L2 cachen eller 2+2 designet, skulle jeg gjerne ha sett tester på(med forskellig fsb(og multiplyer seff) og deaktiverte kjerner og slikt). Det kan også ha med at amd phenom bruker 64 + 64 bit minnekontroller. Men ikke missforstå, det er ikke mye forskjellen, for 3,6 ganger masse ytelse er mer enn 3,8 ganger litt mindre ytelse. Ingeting slår core 2 quad enda. Endret 8. april 2008 av O:M:A
PerUlv2 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 (endret) Her inne er folk flest ute etter maks ytelse - det er ikke mange som kjøper pc på Elkjøp blant dem jeg diskuterer med i alle fall, de betaler glatt 500 kroner mer for en cpu som yter mye bedre. Men du vet at vi blir aldri enige så det er ikke noe poeng å fortsette å krangle om dette Denne er til Del altså... Endret 8. april 2008 av PerUlv2
Del Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Her inne er folk flest ute etter maks ytelse - det er ikke mange som kjøper pc på Elkjøp blant dem jeg diskuterer med i alle fall, de betaler glatt 500 kroner mer for en cpu som yter mye bedre.Men du vet at vi blir aldri enige så det er ikke noe poeng å fortsette å krangle om dette Dette begynner å bli litt slitsomt. La meg gjøre et siste forsøk. Selv her inne er nok overklokkerne i mindretall som overalt ellers. Faktisk kjøper nok også ganske få her de dyrere prosessorene. På Elkjøp er det vel omtrent ingen som overklokker. Det er altså snakk om at man betaler noen hundre mer for samme ytelse, bare fordi det er Intel. For konfirmantene som vanker her inne er naturligvis utsagn fra forumbrukere av betydning for kjøpet. Dine utsagn var av det kategoriske slaget som ikke levnet noe rom for at AMD kunne være et bedre kjøp, og plasserer seg således godt inn i en rekke forumbrukere her inne. Jeg ser at du nå har moderert det til å ikke gjelde Elkjøp PC-er, det er jo noe ihvertfall. Tror ikke jeg er i stand til å forklare det noe særlig tydeligere.
PerUlv2 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Jeg skjønner godt hva du mener - men jeg er ikke enig, og etter AMD´s resultater på verdensbasis så er det visst et par til som meg.. Du har helt rett ang. den jevne forbruker, flere av dem kunne greid seg like godt med AMD - MEN, det er stort sett IKKE disse som spør om råd her inne på forumet, ikke de postene jeg svarer på, det er stort sett folk som skal ha highend gaming pcer - og da anbefaler jeg pr. idag Intel - uansett hvor mye selværklert geni som tror jeg har peil jeg er, og uansett hvor nedlatende du svarer ;-)
Del Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Du har helt rett ang. den jevne forbruker, flere av dem kunne greid seg like godt med AMD - MEN, det er stort sett IKKE disse som spør om råd her inne på forumet, ikke de postene jeg svarer på, det er stort sett folk som skal ha highend gaming pcer - og da anbefaler jeg pr. idag IntelSvært mange her inne blir anbefalt Intel selv om de ville fått et bedre kjøp med AMD, og du tilhører de som ønsker å fremholde en generell konsensus om at Intel er best. Faktum er at selv i dag er AMD det beste kjøpet for fabrikklokket CPU opptil 1200,-, og GPU er mye viktigere enn CPU hvis du vil ha fps. Men jeg tviler ikke på at du kan finne på å overtale en del som ikke vet bedre til å svi av bortimot 2000,- på en CPU. Jeg har personlig aldri brukt over 1200,- på en CPU, og ser ingen grunn til det i dag heller. Jeg forventer ikke at du makter å ta dette innover deg, og jeg har selv gått lei av å rette opp etter dine likesinnede i Hjelp til kjøp salg av pc delen av forumet, og det regner jeg med de fleste andre balanserte har også. Så du får kose deg videre, og sende meg en tanke neste gang du blar opp for en CPU
PerUlv2 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Du er lei av å rette opp etter meg og likesinnede ja..... Det var rene ord for penga fra en som strør rundt seg med ord som "selværklert genier som tror de har peil" Vi lar den stå som siste post fra meg i denne tråden PS! Jeg kommer fortsatt til å pushe Intel til AMD kommer med noe jeg synes er verdt å anbefale
Del Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Det var rene ord for penga fra en som strør rundt seg med ord som "selværklert genier som tror de har peil"Det var du som valgte signaturen din, var det ikke?PS! Jeg kommer fortsatt til å pushe Intel til AMD kommer med noe jeg synes er verdt å anbefale
Stigma Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 De millisekundene og sånn er da langt fra like vikitig som konkurranse i markedet. Uten amd så veit du godt at intel hadde presset prisene i taket. Har alltid vært fornøyd med amd's produkter, så jeg fortsetter gjerne å handle deres produkter. Men det har jeg da vitterlig ikke sagt noe imot heller. Jeg er helt for konkurranse jeg, og vil ikke at AMD skal forsvinne, like lite som jeg vil Intel skal forsvinne. Jeg kjøper gjerne AMD i morgen jeg - gitt at de i morgen lanserer et produkt som er bedre enn det Intel har. Som kosumer så kjøper jeg det beste produktet, uavhengig av produsenten. Jeg var ren AMD man for kort tid tilbake i AMD64-perioden når AMD gruset alt Intel hadde å by på. Det jeg reagerte på rett og slett falske utsagn vedrørende AMD som man bare kan annta stammer fra AMD-fanboi leiren der slike ting var det siste man hadde å støtte seg til etter at Intel mer eller mindre gjorde rent bord med C2D arkitekturen og AMD ikke var ledene på noe omrpåde lenger. Fordi om jeg også ønsker å se videre konkurranse, fra AMD eller en annen aktør, så gjør jo ikke det dise utsagnene noe mer riktige. Støtt for all del AMD om dere vil av rent prnsipiellt grunnlag for å støtte konkurranse i markedet, men ikke finn på unskyldninger i samme slengen som liksom skal rettferdiggjøre det på andre plan. -Stigma
Stigma Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 forskjellen er vel det at amd jobber som en quadprosessor skal, mens intel derimot ikke.. så enkelt er det... ekte quad gir bedre utelse i spill som er skrevet for det...Bullshit! Det er absolutt ingen fundament for det du sier. Samtlige tester utført mellom AMDs quadcore design og Intels foreløpige "2+2" design viser at det i praksis ikke er noen målbar forskjell i hvordan de to skalererer fra 1 til 4 kjerner. To kategoriske påstander, begge like feil. Ok, greit det. Vis meg en test der det er en betydelig forskjell i skalering mellom en 2+2 og en "ekte quad" prosessor i så tilfelle. Det er mulig at det finnes en test der ute jeg ikke har lest, men det er ikke rent lite av reviews anngående dette jeg har vært borti, og alle disse sier ihvertfall det samme - at forskjellen er ubetydelig. Hvis du kan motbevise dette så sett gjerne i gang, men ellers så kaster du bare stein i glasshus, for din påstand at begge påstandene over er feile er jo like kategorisk som du nettop beskyldte oss for. -Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå