Gå til innhold

Tele2 hiver seg på "0 kr"-bølgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MTU fastpris koster kun noen få kroner mer i måneden og er et ekte fastpris-abonnement. I motsetning til Tele2 er det ingen oppstartspris per samtale, og heller ingen begrensning på antall inkluderte ringeminutter hver måned. Mens man hos Tele2 Snakkis kun kan snakke 3000 minutter i måneden uten å måtte betale oppstartspris og minuttpris, kan man snakke så mye man overhodet klarer hos MTU. Nå har riktignok MTU etableringsgebyr på 200 kroner, og så koster de ogå 9 kroner mer i måneden.

 

Så ja jeg ville si meg enig i Steffen_moss i at MTU er et bedre alternativ gitt at man snakker mer i telefonen enn 3000 minutter hver måned. Men så er kanskje Tele2 litt bedre etablert i markedet, og det er ingen sannsynlighet at de går konkurs med det første. Akkurat det vet man jo ikke helt med MTU.

Lenke til kommentar
Så ja jeg ville si meg enig i Steffen_moss i at MTU er et bedre alternativ gitt at man snakker mer i telefonen enn 3000 minutter hver måned. Men så er kanskje Tele2 litt bedre etablert i markedet, og det er ingen sannsynlighet at de går konkurs med det første. Akkurat det vet man jo ikke helt med MTU.

 

Samme oppfatning her, foreløpig fungerer ikke MTU sitt tilbud tilfredsstillende for noen av deres kunder så inntil de kommer skikkelig opp og gå med fungerende mms, sms, data og tale-trafikk så er Tele2 det bedre valget.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er på tide at vi får skikkelig fastpris jeg. Et fast månedsbeløp der oppstart - ringeminutter - mms - sms - og ikke minst data er inkludert (ikke utlandet).

 

Håper noen kan lansere noe slik til en pris mellom 500-700 kr. Men det er vel ikke noe som skjer i nermeste framtid.

Lenke til kommentar
MTU fastpris koster kun noen få kroner mer i måneden og er et ekte fastpris-abonnement. I motsetning til Tele2 er det ingen oppstartspris per samtale, og heller ingen begrensning på antall inkluderte ringeminutter hver måned. Mens man hos Tele2 Snakkis kun kan snakke 3000 minutter i måneden uten å måtte betale oppstartspris og minuttpris, kan man snakke så mye man overhodet klarer hos MTU. Nå har riktignok MTU etableringsgebyr på 200 kroner, og så koster de ogå 9 kroner mer i måneden.

 

Så ja jeg ville si meg enig i Steffen_moss i at MTU er et bedre alternativ gitt at man snakker mer i telefonen enn 3000 minutter hver måned. Men så er kanskje Tele2 litt bedre etablert i markedet, og det er ingen sannsynlighet at de går konkurs med det første. Akkurat det vet man jo ikke helt med MTU.

 

Og er ikke all datatrafikk gratis i MTU's nett også? Greit, nå er ikke nettet deres så utbredt, men det er jo kjekt å ha muligheten for å surfe gratis i mobilnettet hvis man er på det riktige stedet.

Lenke til kommentar
et dårlig abonnement om du spør meg.. finnes mye bedre alternativer der ute

 

Hvilket alternativ er bedre? fint om du backer opp konklusjonene dine litt når du hiver dem så bastant ut i lufta.

 

MTU Fastpris?

 

Jeg var klar over MTU Fastpris, og skrev kanskje innlegget mitt litt fort selv også, men jeg synes bare det blir helt feil og kalle det for et dårlig abonnement selv om noen mener at det finnes et abonnement som er bedre. Forøvrig fungerer jo faktisk Tele 2 i motsetning til MTU. Jeg jobber ganske nærme sverige og har de siste dagene hatt flere kunder som har reist over til Sverige med MTU, når de kommer dit slutter simkortet å virke, det har ikke begynt å virke når de kom tilbake til norge heller.

 

MTU Fastpris koster vel 99 kroner mer i måneden, ikke 9 kroner som noen skriver her?

199 for snakkis og 398 for MTU Fastpris?

Lenke til kommentar

Det virker som Tele2 har lagt merke til Telenors strategi ved å tilby "gratis" ringing, med en forhøyet startpris.. Tele2 er ute av konkurransen med småoperatørene, og har visst hivd seg på luretilbud med Netcom og Telenor. Skjulte kostnader er visst i vinden om dagen. Dessuten synes jeg snart operatørene får bestemme seg for hvilke typer abonnement de skal ha. Stadig vekk må forbrukerne forholde seg til nye abonnement, idet de gamle forsvinner. Dette er også en uvane de tre store har tilegnet seg i det siste.

Lenke til kommentar
MTU Fastpris koster vel 99 kroner mer i måneden, ikke 9 kroner som noen skriver her?

199 for snakkis og 398 for MTU Fastpris?

Det blir vel 199,- mer i mnd det, da....

Tele2 sin løsning er åpenbart for de som har mange lengre samtaler, men er nok en heller dårlig løsning for de hyppie 20-sekunders samtalene..

Lenke til kommentar
MTU Fastpris koster vel 99 kroner mer i måneden, ikke 9 kroner som noen skriver her?

199 for snakkis og 398 for MTU Fastpris?

Det blir vel 199,- mer i mnd det, da....

Tele2 sin løsning er åpenbart for de som har mange lengre samtaler, men er nok en heller dårlig løsning for de hyppie 20-sekunders samtalene..

 

Hehe :!:

 

Noen som skulka matte timene her? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Chess har også noe her, så ingen pris på det men .. :sleep2:

Internet Unlimited

 

Med Internet Unlimited kan du surfe, chatte, se TV, høre radio og sjekke e-post via mobilt internett uten å tenke på at takstameteret løper. Du får en fastpris på all datatrafikk (GPRS, EDGE og 3G/UMTS).

 

Internet Unlimited inkluderer fri bruk av GPRS, EDGE og 3G/UMTS i Norge. Tjenesten inkluderer ikke videotelefoni og kjøp av tjenester som for eksempel ringetoner og logoer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...