Gå til innhold

Recovery av data på lagringsdisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lagringsdisk med alt av filmer, musikk etc har gått gaiken, tror det dreier seg om en hardwarefeil. Disken er fortsatt synlig i Windows, men det er tydelig at sektorene er blitt korrupte. Finnes det en måte jeg kan ta en recovery av dataene på den før jeg bytter den ut?

Har prøvd WD sine digitale verktøyer, men det henger seg opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du villig til å betale, finnes det nok av muligheter.

Selv betalte jeg 3000 kr for å fikse min harddisk med 300GB musikk tidligere i år, hos Reconsult AS.

Ganske fornøyd med resultatet. Fikk tilbake 97% av tapt data.

Skrevet (endret)

Kjøp en SATA til USB kobling/eventuelt IDE til USB. Vet ikke hva du har. Det selges på de fleste datanettbutikker. Da tar du fysisk ut hdd av maskinen, kobler den opp til en annen maskin. Så kan du hente ut data, i hvert fall det den klarer å lese. Du vil gå opp disken som en egen F: foreksempel da.

Får du problemer med å lese disken på en Windows maskin, så kan det lønne seg å bruke Linux og mounte opp her. Linux henger ikke så ofte som WIndows da det gjelder defekte disker.

Endret av Xpi
Skrevet

Ok. Takk for svar så langt. Mente at det skulle finnes en kommando i Windows man kunne kjøre for å få reparert korrupte sektorer. Lar ikke dette seg gjøre? Skal forøvrig prøve å få tak i en sånn S-ata til USB-kabel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...