Gå til innhold

Windows Vista, brannmur Multiplayer aoe 2 hjelp.!


Anbefalte innlegg

Okei. Saken er at jeg og noen venner prøvde å spille multiplayer på et gammelt, men utrolig bra pc spill. Age of empires 2. Greit...person nr. 1 lager et game og person nr. 2 joiner og det går fint. begge har xp. men jeg klarer ikkeå joine. jeg har vista. Jeg gikk ut av spillet å prøvde å slå av alle former for brannmurer. Det sto på "sikkerhetsenter" at windows branmur er av og at norton internet security brannmur er på... jeg prøver å slå av, men ingen ting virker.. Så prøvde jeg med en xp pc som han hadde i huset. og det virket helt fint...

 

dette er veldig irriterende.. noen som vet hvordan jeg kan slå av alle former for brannmurer på vista?? eller om det er noe annet med PC-en??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten få denne i mine innlegg.

 

En kamerat av meg hadde samme problem på et LAN for litt siden. Han hadde vista, vi andre hadde xp. Vi slo av alle brannmurene hans, både i vista og i norton, men han fant fortsatt ikke oss andre i aoe2, og vi fant ikke han.

 

Alt funket i swat4, så virker som om det er noe spesielt med aoe2 og vista. Synd, for det er en klassiker som passer perfekt på LAN.

Lenke til kommentar

Jeg vet at aoe 2 funker i Vista. (har gjort det før)

 

Men vi får samme problem av og til.

(Han som lager gamen har xp, men Vista får til å "connect")

 

Så jeg tror at det har noe med brannmuren.

 

Dette kan du teste å lage en game med Vista. Hvis de andre ikke finner deg, så er det noe med brannmuren.

 

Håper at du/dere klarer det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...