Gå til innhold

grafikkproblemer i gran turismo 5 prologue?


tucoz

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ikke sikker på om det faktisk er noe galt med min ps3 eller om det skal være slik.

Uansett, når jeg kjører gt5p opplever jeg mindre "glitches" i grafikken. Dette opptrer for eksempel i speedometeret når jeg kjører, i den modusen der kjører innifra bilen uten å se føreren. Det kan se ut som at antialiasing ikke brukes, og dermed ser nålen ganske hakkete ut. Det samme ser jeg når andre biler kjører over gress, og støvet som da ruskes opp ser ganske så hakkete ut. Jeg har og merket at i menyen, viser enkelte biler en del aliasingproblemer i form av små prikker der det skal være tynne linjer.

 

Jeg håper at andre kan bekrefte dette (altså at det er selve spillet som er slik), ellers tror dere at det er noe galt med ps3'en min? Må innrømme at jeg kan ha blitt litt kresen etter å ha sett dette spillet i øvrig. Det er jo meget vakkert.

 

Til opplysning har jeg stillt inn på 720p i ps3'en og har den koblet til en samsung r87 40" tv via hdmi. Når jeg bruker 1080i er det samme problemer med støvet fra gress. Speedometeret er jeg litt usikker på der.

 

Takksam for svar

 

Martin

Endret av tucoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man ser fenomenet trådstarter beskriver også i 1080p. Ingen krise vil jeg si, men hadde jo selvsagt vært genialt med litt antialiasing for å få det til å se enda bedre ut. :)

Kanskje det kommer i en oppdatering ettersom spillet begynner å bli "ferdig". Utviklerne har jo ekstremt mange planer om krevende ting som skal inn i spillet. Så man kjøper ikke bare et spill, men mye spennende fremover.

Lenke til kommentar

Jeg ser jo at skarpe linjer har en tendens til å "blinke" ved bevegelse eller at man får gode gamle forstyrrelser i bildet under motion. Men dette er noe vi alltid har hatt innen spill og grafikk og med høy oppløsning og bilder med mye detaljer kan det gi en del "artige" effekter under bevegelse.

 

Man ser det også på husene med bilen i forkant etc.

 

På gamle CRT tv'er som kostet 20.000 for 6-7 år siden så har man motion blur og andre analoge effekter som jevner ut ting, men samtidig blir bildet mye mer uskarpt og det var det deiligste med å gå over til en 37" LCD med 1080i, detaljene og grafikken skriker mot deg i all sin prakt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takker for alle betryggende svar. Problemet er nok at da spillet er så utrolig pent i øvrig, vil detaljer som dette stikke ekstra mye ut. Blir spennede å følge med fremover, og se hvilke problemer og utvidelser utviklene vil fokusere på i fremtidige patcher.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...