Gå til innhold

Test av Canon EOS 450D


Anbefalte innlegg

Kommer det forresten objektiv tester på Akam?

 

I det stor og hele kommer vi vel neppe til å teste noe særlig med zoomobjektiver, utenom i sammenheng med andre tester, fordi det er så krevende. Vi snakker om et minimum av 300 testbilder per objektiv, bare på testlabben, og da står strengt sagt ikke arbeidsmengden og tidsforbruket i stil med nytteverdien.

 

Jeg har imidlertid håp om å få gjort noen tester av fastoptikk, med tiden, men jeg aner ikke når. Det kommer helt an på kapasiteten og hva annet vi ser oss nødt til å prioritere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv er jeg ikke veldig glad i rene sammenligningstester, fordi testerens preferanser kommer klarere fram og leseren har en tendens til å tolke litt vel mye utfra konklusjoner som egentlig ikke skiller.

 

Dersom man ønsker sammenligningsgrunnlag synes jeg i grunn Cameralabs gjør dette på en grei måte. Hvor man vurderer hvert kamera for seg selv, men etter konklusjonen lister opp aktuelle konkurenter med en kort beskrivelse av styrker og svakheter i forhold til det kameraet som er testet.

 

Her en lenker til de mest aktulle kameraene i dag:

Nikon D60 80% Recommended

Sony A350 88% Highly Recommended

Sony A200 85% Recommended

Lenke til kommentar

Det er enormt mye arbeid med sammenligningstester av speilreflekser, så vi pleier ikke å gjøre det, men faktum er at de er svært populære også. Sammenligningstesten av Nikon D80, Sony A100 og canon EOS 400D er vel den mest leste artikkelen i Akams historie.

 

Ellers er måten du sier Cameralabs gjør det på en grei måte, så kanskje vi skal vurdere den.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Jeg skal ærlig innrømme at jeg begynner å bli noget utålmodig hva tester av Canon EOS 450D angår. Er nesten daglig innom Akam og DPReview for å se om det har kommet noen.

 

Aetius: Har du noe estimat på når testen der Canon EOS 450D inngår blir publisert?

 

*Sett inn passende emoticon som symboliserer utålmodighet*

Lenke til kommentar
Jeg får smøre meg med tålmodighet, og lese linken fra sjiraffen imens.

 

Takk for tipset forresten!

Er det ikke bare å gå ned til nærmeste butikk og kjenne på kameraet da? Og hvis du liker det du ser og kjenner, så er det bare å kjøpe.

 

Uansett så er alle speilrefleks-kameraene i dag så gode at det er sannsynligvis fotografen som er det svakeste leddet ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg får smøre meg med tålmodighet, og lese linken fra sjiraffen imens.

 

Takk for tipset forresten!

Er det ikke bare å gå ned til nærmeste butikk og kjenne på kameraet da? Og hvis du liker det du ser og kjenner, så er det bare å kjøpe.

 

Uansett så er alle speilrefleks-kameraene i dag så gode at det er sannsynligvis fotografen som er det svakeste leddet ;)

 

Tom

 

Jepp,enig der.

450D er nok et ypperlig kamera uansett,så om det prøves og kjennes greit for hendene som skal holde det er det neppe noe å frykte med å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk rimelig sikker på at jeg kommer til å gå for Canon EOS 450D, men jeg vil uansett lese gjennom en test (fra Akam og/eller DPReview) i tilfelle det skulle vise seg å være noen uforutsette ulemper med kameraet i forhold til mine krav.

 

Sa noen leveringsproblemer? Det gjelder nok flere steder enn USA, gitt!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hva skjedde med denne testen?

 

Har det ikke tatt uhorvelig lang tid nå? Jeg har i mellomtiden lest dpreview og kjøpt kameraet, men er likevel spent på hva Akam mener.

 

Lurer på det samme selv. Jeg får kameraet i posten i morgen, men er alltid artig å lese hva akam/hw skriver. :)

 

Jeg etterlyste for øvrig testen her for litt siden.

Lenke til kommentar
Jeg holder for øyeblikket på med en samletest av Sony A300, Pentax K200D og Nikon D60 og deres respektive kitobjektiver. Når den er ferdig tar jeg fatt på en samletest av Pentax K20D, Sony A350 og canon EOS 450D. Jeg var og kjøpte Akams eksemplar av 450D i går, så nå er alle kameraene med unntak av A350 her på huset. Vi venter bare på at jeg skal bli ferdig, og på at Sony skal sende oss A350.

 

Nei, jeg kan ikke si noe om når jeg er ferdig med testen. ;)

Handle inn E-420 og E-520. Nuh!

 

:tease:

Lenke til kommentar
Jeg synes også det er på tide med en in depth test av kameraene Simon foreslår, i alle fall et av dem.

E-410 har jo tidvis vært kjent for pittelitt mindre nøyaktig lysmåling enn E-510. Fikses med -0,3EV i kamera, men still.

 

Jeg vil faktisk se om det er noen forskjeller mellom dem. Det er samme sensor, så den eneste forskjellen kunne være i JPEG-prosesseringen?

 

Hadde i alle fall vært interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...