Gå til innhold

Network Norway flytter til Telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm... Kjøpte en telefon med Netcom operatørlås for de i butikken sa at det gikk fint med OneCall. Mister jeg dekkning da? Evn når?? :(

 

Får du NwN simkort (Noe som du tydeligvis ikke har fått enda) så vil det ikke gå nei.

Joda, fikk NwN simkort for ca 2 måneder siden når jeg ble kunde hos OneCall. Funker fint det, men de har vel ikke byttet over helt enda?

Lenke til kommentar
Så bra, nå får jeg ENDELIG 3G dekning, samt bedre telefondekning her jeg bor.

 

Flott at noen av de billigste opperatørene får telenordekkning. Flesteparten av billigopperatørene har jo gått over til netcom, for og få lavere pris...

 

Dette vil de få mange kunder for.

 

Hvordan går det med prisene hos billigoperatørene nå da? Tele2 gikk ut med at de sparte 500 millioner i året på å bruke NetCom sitt nett isteden. Det vil vel si at telenor tar høyere pris for at folk bruker nettet deres. Kommer operatørene til å klare å holde de lave prisene?

Selv etter å ha satt ned flere av sine ringepriser mente jo Tele2 at de ville spare 500 millioner.

Lenke til kommentar
Så bra, nå får jeg ENDELIG 3G dekning, samt bedre telefondekning her jeg bor.

 

Flott at noen av de billigste opperatørene får telenordekkning. Flesteparten av billigopperatørene har jo gått over til netcom, for og få lavere pris...

 

Dette vil de få mange kunder for.

 

Hvordan går det med prisene hos billigoperatørene nå da? Tele2 gikk ut med at de sparte 500 millioner i året på å bruke NetCom sitt nett isteden. Det vil vel si at telenor tar høyere pris for at folk bruker nettet deres. Kommer operatørene til å klare å holde de lave prisene?

Selv etter å ha satt ned flere av sine ringepriser mente jo Tele2 at de ville spare 500 millioner.

 

Godt spørsmål, synes å huske at One Call valgte Netcom fordi de var billigst. Kanskje de har fått en superavtale med Telenor. Vi får vel aldri vite.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hvordan går det med prisene hos billigoperatørene nå da? Tele2 gikk ut med at de sparte 500 millioner i året på å bruke NetCom sitt nett isteden. Det vil vel si at telenor tar høyere pris for at folk bruker nettet deres. Kommer operatørene til å klare å holde de lave prisene?

Slapp av, de vil holde seg lave. Det de taper på lave ringepriser tar de igjen på trafikken til alt som begynner på 0 eller 8, også kalt 0/8-syndromet. Det sier seg selv at når Tele2 tar 6.49 i minuttet (elns) for trafikk til fasttelefon i Europa så tjener de fett.

Lenke til kommentar

Det er viktig å skille mellom en operatør og en provider.

Norge har 4 operatører : Telenor, NetCom, Network Norway og MTU.

Operatører får bedre avtaler enn hva en provider gjør, dette

er pålagt fra statlig hold for at det skal bli konkurranse i

markedet. Ingen som hadde giddet prøve seg med eget nett for

å konkurrere mot Telenor og NetCom ellers ;)

 

 

ZneyPhinx

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...