Filla Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 - I dag bestemte "sliteren" min for å lage litt trøbbel. Fikk en BSOD (0x0000008E) , og siden har den gått i en reboot-loop, der den laster XP greit, men booter etter ca. 10-15 sekund når OS er loada. Ingen BSOD, bare en boot (som om strøm ble kutta). - Har flytta litt rundt på minnebrikker, prøvd med bare 1 osv, uten resulatat. - Resten av BSOD kodene var noe sånn som: 0xc0000005 , 0x80546ab5 , 0xxxxxxxxx Oppsettet består av: X2 4200 (uklookka)- socket 939 2 x 1GB OCZ RAM 7800 GTX Abit KN8 HK Antec kab med tilhørende 430W PSU. ..........noen ideer ?
gyt6 Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 vanskelig å finne ut av sånn på sparket men se her om du finner ut noe her http://support.microsoft.com/search/defaul...amp;spid=global
fenderebest Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Du bør hente ut en kræsjdump med å boote fra en live cd eller noe. 8E feil er umulig å feilsøke skikkelig uten Kræsjdumper. Deretteter feilsøker du kræsjdumpen i Windbg. Guide for hvor Kræsjdumper legger seg og hvordan Windbg brukes finner du ovenfor i Sticky guiden min for hvordan du kan feilsøke Windows. Lykke til
gyt6 Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 leste om den feilen faktisk i forrige uke en eller annen plass og der va det cd-rom som hadde tatt kvelden, men som nevnt en vanskelig feil å finne ut av ja
fenderebest Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 8E betyr bare at noe gikk galt i kjernen. 2 parameter er 0xc0000005 så det betyr at det var en ugyldig minnetilgang. Dette kan skyldes hva som helst.
Filla Skrevet 3. april 2008 Forfatter Skrevet 3. april 2008 - F8 til safemode fungerte ikke.... men rakk å gå inn i msconfig og fikk satt boot.ini til force safemode, så jeg kunne reinnsallere windows. Satte igang reinstall gjennom xp safemode........men glemte å huke vekk forced safemode, så nå går den i safemode ved 2ndre boot i innstallasjonsprosessen - får beskjed om at win installasjon ikke funker i safemode - så den vil restarte (uten at jeg får gjøre noe i safemode). så da har jeg en ny loop ! Får vel laste ned knoppix eller en annen livecd så jeg får editere boot.ini , men har slitt litt med det tidligere (editeringsrettigheter når man bruker live-cd).
Filla Skrevet 3. april 2008 Forfatter Skrevet 3. april 2008 (endret) Satte igang reinstall gjennom xp safemode........men glemte å huke vekk forced safemode, så nå går den i safemode ved 2ndre boot i innstallasjonsprosessen - får beskjed om at win installasjon ikke funker i safemode - så den vil restarte (uten at jeg får gjøre noe i safemode). smile.gif så da har jeg en ny loop ! Jeg trenger med andre ord å fjerne "forced safemode" fra boot.ini - så jeg får reinnstallert XP. Endret 3. april 2008 av Filla
fenderebest Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Om du skal reinstallere xp starter du bare fra cd og formaterer windows partisjonen? Og deretter lager en ny partisjon som du installer windows på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå