Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbilkjøp - Audi A4 2003 1.9tdi Quattro stv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal se på en 2003 Audi A4 1.9 tdi Quattro stasjonsvogn til helga. Har aldri vært borti Audi før og lurte derfor på om det er noe spess jeg bør se etter, bilen har gått ca. 110 000 og er orginalt tysklandsimport, har hatt en eier i tyskland og en eier her i Norge. Han har full servicehistorikk på bilen.

 

Noen kjente gjenganger feil på disse modellene eller er det tysk panserstål? Andre gode tips før en evnt. handel?

 

Setter pris på svar.

 

Mvh

 

Henrik

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

tror det har vært litt elektronikktull med VAG-bilene fra begynnelsen av 2000-tallet. men vet ikke hvordan det er med 2003 modellene.

ellers har jeg hørt fra verksteder at det å skifte registerreim på en A4 er et helvete, må visstnok av med hele fronten... men det er som sagt bare noe jeg har hørt.

 

+ husk å sjekke bremsesystem framme og spesielt bak. har en tendens til å ruste kraftig.

Endret av papertiger
Skrevet
tror det har vært litt elektronikktull med VAG-bilene fra begynnelsen av 2000-tallet. men vet ikke hvordan det er med 2003 modellene.

ellers har jeg hørt fra verksteder at det å skifte registerreim på en A4 er et helvete, må visstnok av med hele fronten... men det er som sagt bare noe jeg har hørt.

 

+ husk å sjekke bremsesystem framme og spesielt bak. har en tendens til å ruste kraftig.

Av med fronten stemmer ja. Men det er da ikke altfor mye stress. Kan du skru, er ikke dette noe problem.

Skrevet
tror det har vært litt elektronikktull med VAG-bilene fra begynnelsen av 2000-tallet. men vet ikke hvordan det er med 2003 modellene.

ellers har jeg hørt fra verksteder at det å skifte registerreim på en A4 er et helvete, må visstnok av med hele fronten... men det er som sagt bare noe jeg har hørt.

 

+ husk å sjekke bremsesystem framme og spesielt bak. har en tendens til å ruste kraftig.

Av med fronten stemmer ja. Men det er da ikke altfor mye stress. Kan du skru, er ikke dette noe problem.

Dem er jo enkle å skifte reim på, motoren står jo rett-veien :)

Skrevet (endret)

Tipper du får solgt den lettere med 1,8t senere og, pluss at den er kulere bak med 1 potte på hver side.:p

Endret av Nikkor
Skrevet
Tipper du får solgt den lettere med 1,8t senere og, pluss at den er kulere bak med 1 potte på hver side.:p

Alle quattro har potte på hver side.

Noen ytterst få FWD har det også.

Skrevet
Dieselen kommer jo til å stige.

Bilen med bensinmotor bruker 50% mer drivstoff.

 

Det kalles vel å ta litt i. Vår a6 med 1.8T bruker under literen på mila. Da bruker nok a4 mindre.

Skrevet
Det kalles vel å ta litt i. Vår a6 med 1.8T bruker under literen på mila. Da bruker nok a4 mindre.

Jeg bruker fabrikktallene. 1.9 Tdi 130 hk bruker kombinert 5,6 l/mil og 1.8T 163 hk bruker 0,82 l/mil. Det er 49% mer.

Skrevet
Det kalles vel å ta litt i. Vår a6 med 1.8T bruker under literen på mila. Da bruker nok a4 mindre.

Jeg bruker fabrikktallene. 1.9 Tdi 130 hk bruker kombinert 5,6 l/mil og 1.8T 163 hk bruker 0,82 l/mil. Det er 49% mer.

 

er kanskje mer rett å si at den bruker 5,6 l/100km, og 0,56 l/mil? :p DET er 49% mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...